Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

afmetingen warmtewisselaar

koen PPO Newbie
edited February 2006 in Ford
Heb zojuist een warmtewisselaar geplaats tussen de koelwaterleiding naar de radiator toe.Lengte 40cm diameter 30mm ,brandstofbuisje in de WW is 15mm dik.Nu heb ik de indruk dat de brandstof nog niet warm genoeg is.Ik heb wel nog geen temperatuurmetertje geplaatst voor de injectiepomp.Normaal gezien zo de brandstof toch warm genoeg moeten zijn of vergis ik mij?

Koen :?:

Comments

• audi 80 PPO Wannabe
    edited February 2006
    meten is weten
  • edited February 2006
    DELETED
  • v-subv-sub PPO Burner
    edited February 2006
    50 cm is idd te kort (volgens mij), hetgene je wel kun doen is er nog een leiding bovenopsolderenvan 12 of 15mm diameter (als je te weinig plaats zou hebben) en daardoor uw ppo al voorverwarmen ,zou je al enkele graden mee moeten winnen
    ps heb jij geen lucaspomp???
  • koen PPO Newbie
    edited February 2006
    Nee der zit een bosch pomp in en die doet het goed met 50% ppo.Hogere percentages heb ik nog niet geprobeerd, is voor in de zomer
  • koen PPO Newbie
    edited February 2006
    Is zo'n platenwisselaar uit een gasketel dan een betere oplossing voor plaatsgebrek?Lijkt mij nog minder oppervlakte om ppo op te warmen
  • v-subv-sub PPO Burner
    edited February 2006
    platenww zou eigenaardig genoeg goed moeten werken (ben je ineens van het gesoldeer vanaf)
    ik geloof dat je een platenww uit een vaillant ketel perfect kunt gebruiken
    (heb ikzelf een van de sloop gehaald voor bij mn schoonbroer in zn vito te bouwen)ikzelf heb een buis in buis ww = volledig de breedte van mn auto+nog een buis tegen buis (koelwater/ppo) tot aan de afsluiter (sloop lpg) vlak voor de pomp+mn koelwater loopt parallel met mn ppo onder de auto door tot in mn ppo tank (alle leidingen geisoleerd)
    ik had vroeger ook nog een electrisch verwarmd ppo filter (sloop opel)
    waarvan ik de electriciteit heb afgekoppeld.
    als je een voorbeeld wil zien van een ford galaxy ombouw met buis in buis ww waarbij der nog een buis opgesoldeerd is heb ik hier nog een link
    http://www.nivid.be/ecology/WimSmolders/index.htm
    http://www.nivid.be/ecology/WimSmolders/EindwerkWS.pdf
  • pieter PPO Master
    edited February 2006
    Zo'n platenwisselaar uit een Vaillantketel moet goed willen (worden al gebruikt) men adviseerd wel als je een sloopexemplaar neemt hem even te ontkalken.
    Een nog kleiner exemplaar is een oliekoeler uit een Audi A8
  • edited February 2006
    DELETED
  • v-subv-sub PPO Burner
    edited February 2006
    oei hoeveel meter ik vermoed zo'n meter of 8(in totaal, dus 2x koelwater+1x ppo), ik heb wel (slechts) leiding 12 mm naar mn tank (zachtkoper)deze liggen tegen mn originele dieselleidingen zodat deze ook lichtjes mee verwarmd worden waardoor ik geen vlokvorming meer zou mogen hebben in de winter.
    mn waterpomp trekt het wel en mn verwarming in de wagen werkt hetzelfde als tevoren, wel werkt mn ww niet als de auto stationair draait , vanaf 2000 toeren pompt hij warm water door mn ww, ik ben wel van plan deze zomer er nog t-stukken tussen te zetten met een kraantje zodat ik mn tankverwarming kan uitschakelen omdat wanneer de tank echt warm wordt ze begint te geuren naar!!! frituur!!
    ik zal wel ns proberen een dezer dagen wat foto's te nemen en te posten
Sign In or Register to comment.