Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hatz gen-set 15kva

Joost1 PPO Newbie
edited May 2006 in Overige merken
Hey hey,
Eergisteren ben ik dit forum voor het eerst tegen gekomen en ik ben vervolgens meteen zbo gaan halen voor m,n generator.
Ik heb 75%zbo in gedaan en loopt perfect (rookt wel een beetje meer) en starten op 75% zbo gaat ook prima.
Gezien ik op een boot woon heb ik ook en olie gestookte c.v. en die heb ik ook geprobeert om op 75%zbo te laten branden maar dat is iets teveel van het goeie maar 50% gaat wel lukken denk ik.

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    Welkom,

Ik hoop dat je ook zo geniet op de ZBO ... kijk het is niet voor iedereen het ubermeister gevoel, wat het kan geven.

Heb je naast je genset ook nog een auto ? Een diesel het liefst ?
    Vertel is meer over je generator ?
    Er is ook een rubriek voor generatoren misschien kan je aan de moderator vragen of hij deze topic kan verplaatsen.

Heb je foto's van de genset ?
    Is het een watergekoelde ?

Vertel ons alles over dat ding ...
  • Joost1 PPO Newbie
    edited May 2006
    Hallo,

Een tijdje geleden ben ik enthousiast 50% zbo in mijn generator gaan stoken.
    Na nu zo'n 50uur gedraaid te hebben zit er zoveel koolaanslag in de motor dat de kleppen zelfs niet meer sluiten.
    En na 50uur draaien bedoel ik 50uur na cilinderkop revisie.
    Hoe kan dat???
    Misschien de verbranding niet warm genoeg?
    :?:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Op dit forum zit ook iemand met een generator die start wel op diesel en heeft ook een ww.
    Warmo zbo is wel belangrijk denk ik :!:
  • pieter PPO Master
    edited May 2006
    Te weinig verneveling door de koude PPO en dus een mindere verbranding zal hier een rol spelen. zo zie je dat verwarmen in alle gevallen aan te bevelen is, ook al kan ja pomp het trekken.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Zeker door slechte verbranding!

Ofwel was de ppo zo koud, dat het inderdaad slecht vernevelde, ofwel stond je pomp gewoon niet goed.

Is je pomp opnieuw afgesteld na die cilinderkoprevisie?
    Velen vergeten dit vaak, maar bij elke revisie is de compressie voor en na nooit hetzelfde. Dit heeft andere verbranding tot resultaat. Het gaat er hem dan om, om de pomp zodanig te verzetten in timing, dat je terug een optimale verbranding krijgt.

Zijn je verstuivers al eens vernieuwd? Zeker van hatz zeer belangrijk (gevoelige verstuivers)

Groeten,
    Nero
Sign In or Register to comment.