Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Storm in PPO land ?

Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
edited February 2008 in Olieen
Nou beste PPO érs ... ik denk dat er eindelijk een tijd is aangebroken dat we adieu mogen zeggen tegen Mister Lidl en Herr Aldi en zelfs Senor Hoogvliet kan nu gewoon opzouten.

Er wordt eindelijk aan huis geleverd, met BTW en op kwaliteit.
En er kan gekozen worden uit meerdere partijen en dat is altijd fijn toch ?

Lang Leve de PPO !!!

Lang Leve de APO ....

Hamsterrrrren !!!!!!

Eindelijk mag en kan ik mijn IBC gaan vullen en kan ik mijn eerste 1000 liter gaan hamsterrrrrreeennnnnnnnn ....

:shock:

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    Nou ik ga tanken bij GKR ! :lol:

Zal voor jullie wel geen hoogte punt zijn maar voor mij wel.
    Het is iedere keer weer genieten en bijkletsen als ik tank. :wink:

Nou gaat het mij voornamelijk om de kwaliteit, ik zal daarom een sample meenemen om in mijn collectie te zetten. Later zal ik jullie de kleur verschillen laten zien en hopelijk ook nog wat residuen die er niet in thuis horen.
    Helaas moet ik bij GKR wel BTW afdragen, wat voor mij als particulier natuurlijk een ware aanslag is op de literprijs.
    Er volgt een uitgebreid verslag met fotos en verhaaltjes over het depot en hun bedrijfje.

Tot dan ... :mrgreen:
    edited February 2006
    Hallo allemaal,

Nou ik heb 250 liter opgehaald bij GKR in Zutphen. Ik was een beetje laat dus ik heb de partner niet gezien. Het is voor mij net een blinddate iedere keer APO tanken.

Je hebt er een beeld van, je ziet het al voor een grote ruimte met een opslag en een Tokheim, wagentjes rijden af en aan.....

En dan volg je de weg, het pad , plots zit je in een woonwijk en begin je al te balen dat je verkeerd zit. :?

Verkeerd opgeschreven ? Hoe kan ik nou in een woonwijk zitten, ik zoek naar IBC containers en een 2 tal Tokheims .. maar ik stuit op een viaduct midden indezelfde woonwijk en ik wordt niet gelukkig. :x

Ik moet terug naar de even nummers .... 290 .. plots zie ik hem staan !! :D

De transporter van Goedkoperijden .... er komt net een plekkie vrij naast de T3 en ik parkeer de Iveco langs de T3.

Maar er is hier geen Tokheim ? Zeg ik meteen, zo bijdehand als ik ben.
    Ik verlang zo enorm naar een echt tankstation met een pomp zoals de foto hier afbeeld, dit is helaas niet de werkelijkheid !!

image

Nee zegt ie ... we maken ff snel kennis en ik maak de RVS tank van 150 liter open. En de eerste 100 gaan erin via een teller en een pomp, het gaat niet snel maar langszaam pompt ie het vat van 100 liter leeg.
    De pomp is onduidelijk in de rechteronderhoek afgebeeld.

image

Het is prachtige arachide olie die helemaal niet oranje of bruinig is ... eerder leek het wel vloeibaar frituurvet ... ik krijg nog een sample nagestuurd en dan zal ik proberen de kleuren op foto te krijgen.

Ik moet mijn stem wel een beetje inhouden want ik voel me niet op me gemak, het blijft een woonwijk mijn buren zouden het niet pikken.
    Af en aan rijden was op dat moment niet het geval maar er drupten wel een paar druppies naast ... geluiden van die tonnen, blauwe vaten ....
    Leek wel een chemie opslag in dat minischuurtje van 3x2 ... :roll:

Vooral het hardop praten over accijns ligt gevoelig ...alle kliklijnen staan tegenwoordig open, als ik een klacht heb over groenbeheer dan luistert er geen hond naar me ... maar als ik vertel dat mijn buurman een beetje dure vogeltjes fokt dan trapt de sociale recherche meteen de deur in. :cry:

Het wordt een politiestaat !! Net zoals dat akelige Zweden ..

OK terug naar het verhaal ...
    Het valt me dus op dat de eerste APO boer waar ik tankte via belichting de zuiverheid wou opvijzelen, daar moet ik van terug komen. Zijn APO was mooi oranje maar niet op 1 mu gefiltert deze wel. Daarnaast is de arachide olie een prachtig product ... ondanks dat het wel APO is.

De eerste 100 liter waren promotie liters, daarvoor maak ik een mooie reportage maak ik wat sluipreclame hier en daar. Maar ik blijf eerlijk daar hoef ik geen moeite voor te doen.

image

Er moet heel veel veranderen in PPO land, het lijkt wel onmogelijk om gewoonte tanken aan een pomp ... aan een Tokheim !!
    Zonder in een weiland te staan, zonder electra ... zonder tellers ...
    Of in een woonwijk tussen de eengezinswoningen .. met een teller die maar wat doet .. :?
    Wat wij nodig hebben denk ik is een plek met draai, los, en laad ruimte in de hoogte en in de breedte, met 2 pompen een voor APO een voor ZBO ...
    Een kassa of een electronisch systeem. Wat mij betreft een kassa met een stoeipoes meid erachter .. :wink: En een mooie loods waar de klanten of een IBC meekunnen nemen of een jerrycan ....
    Dus aan de pomp kun je zelf containers vullen, en in de schuur wissel je jerrycans of ibc's om ... :P

Het moet beter kunnen maar die vervloekte accijns gooien roet in de ppo ... en die ppo gooit roet in mijn carterolie !

Verder met het verslag:

De 2de 100 liter was van een andere batch=partij, aanzienlijk rooier en vuiler, maar toch nog steeds op 1 mu .. dus goed genoeg.

image
    Helaas is de foto van de pomp installatie mislukt misschien maar beter ook want zolang het geen echt Tokheim is is het ook niet de moeite ....
    Na het vullen van de 2de tank was ik vol, de bus hing al lekker naar achter en die 210 liter hebben we aangevuld met 2 25 liter jerrycannetjes ...

Daarna zijn we onze handen gaan opwarmen in het huis met een kopje thee. Kortom een totaal andere omgeving en mensen dan de 1ste APO tank ervaring die ik heb gehad.

Het afrekenen:

Gevoellig punt, ik ga het uitgebreid beschrijven. Ten eerste moet je bij GKR altijd BTW afrekenen dat is 19 % extra !! ( :cry: ) De literprijs is € 0,45 cent per liter inclusief de BTW !! :mozilla_money:
    Daarnaast wordt er meteen gevraagd of je accijns wil afrekenen ... :roll:

O O :roll: dat betekent nog is € 0,37 cent per liter .. maar ik heb 210 :D liter !! Ppffff ik ga failliet ... :wink:
    210*0.37=€ 75.60,-
    210-0.45=€ 94.50,-
    Totaal =€ 170.10

Uw kenteken wordt genoteerd voor de afgifte aan de belastingen ....

Dat heb ik keurig afgerekend en natuurlijk heb ik gevraagd om een handgeschreven bonnetje ....

Dus voor de echte PPO'ers die weten waar het om gaat volgt er nu een boodschap:
    Ik heb me op de terug weg nog nooit zo veilig gevoeld ik hoop dat ze me aanhouden en mijn tanks gaan onderzoeken en dan een boete uitschrijven voor het in bezit zijn van 210 liter brandstof zonder daar accijns plicht te hebben voldaan. Dat mag morgen maar ook over een half jaar.
    Want ik heb er een gratis balpen bij gekregen !

Wie geen gratis balpen wil die moet er dan maar een meenemen !!

Wat fijn dat jullie zo goed kunnen meedenken..

Ik wens jullie veel tank plezier toe bij deze fijne jongens die in de bres springen voor ons ...

Succes GKR !! En tot gauw ...

:mrgreen:

Quizvraag: Wat klopt er nou niet in dit verhaal ergens zit een foutje wie o wie is er zo slim en wint de prijs .....? 1 jerrycan van 25 liter APO gefiltert op 1 mu van GKR ? Zelf af te halen in DePO-APPOmsterdam ...

Mededeling: De quizvraag is geldig t/m 1 Maart 2006, de 25 liter APO is afkomstig van GKR maar is een gift van Drappie aan de winnaar !!
  • RolandRoland PPO Burner
    edited February 2006
    Hmm... en ik dacht nog wel dat de gemiddelde nederlander redelijk goed "op de kleintjes let"! Bij mij is 210 x 0,37 toch echt € 77,70. Dan mis ik in de berekening wel nog die 19% btw (17,95 voor 210 L) Totaal voor 210 L: € 190,15 oftewel 0,905 €cent/ Liter.... toch??
    maareh... waren die 2 x 25 liter dan gratis? :shock: :wink:
    edited February 2006
    Jammer Roland,

Je gaat gaat helaas niet door voor de koelkast met ingebouwde BioKing.
    Je mag ook niet onbeperkt blijven raden maar het gaat niet om duppies en het gaat ook niet over de BTW ...

Maar waar dan wel over ?

Wie o wie ... is een scherpe Nederlander .... ??

:mozilla_sealed:
  • GKR PPO Newbie
    edited February 2006
    Het is lastig in een woonwijk.... ach jah weet je meteen wie onze grootste klanten zijn :wink:
  • audi 80 PPO Wannabe
    edited February 2006
    hai!
    ik mag aannemen dat je bedoelt dat je kenteken wordt genoteerd!
    vrgr
  • pieter PPO Master
    edited February 2006
    Je wilt geen stoeipoes achter de kassa maar een stoeivent :roll:

Drappie, mooi verslag met foto's, wat mij betreft ben je door je enthousiasme en je bombardement aan informatie in het algemeen hierbij uitgeroepen tot de "Mister PPO" van dit forum :!: :!: :!:
  • edited February 2006
    DELETED
    edited February 2006
    [quote=audi 80]hai!
    ik mag aannemen dat je bedoelt dat je kenteken wordt genoteerd!
    vrgr

Hee Audie80

Ja het kenteken van de auto, die gaat in de computer van die belastingambtenaar en je komt er nooit meer uit !!

Dus voor de PPO érs met geheime vulnippels dubbele vloeren met ingebakken tanks die moeten maar zonder accijns aangifte gaan tanken.
    En zelf een formulier invullen of ff online pielen ...

Drappie
    edited February 2006
    pieter said:

Je wilt geen stoeipoes achter de kassa maar een stoeivent :roll:

Drappie, mooi verslag met foto's, wat mij betreft ben je door je enthousiasme en je bombardement aan informatie in het algemeen hierbij uitgeroepen tot de "Mister PPO" van dit forum :!: :!: :!:

Ik zou al erg blij zijn als iedereen meer fotos plaatst wat nu al leidt tot een opgewonden sfeertje op het forum ...
    Meer teksten en meer bewerkten fotos met lijntjes en uitleg dat is wat we willen.
    En voor die mensen die niet eens een PPO kit hebben die fotograferen maar persen en Biokings, fabrieken, illegale apofarms, generatoren oop PPO, kachels op PPO, uitverkoop bordjes van de Jumbo ... verzin iets leuks ....

Groet King off the APO a.ka. APOzzila
    edited February 2006
    pjotter said:

hoofdprys 1 kanister vol apo.

doe die 2 e dan as bonus dr bij .

en ein gegeemn peerd mag ie nie in de bek kiekn

grtn, scharpe drentie

PJotter heb jij het goede antwoord op de quizvraag je mag maar 1 x schieten en je antwoord was niet goed ?

Wat nu ?

:mrgreen:
  • audi 80 PPO Wannabe
    edited February 2006
    en hoe doen we dat met de hoofdprijs?
    vr gr
    edited February 2006
    [quote=audi 80]en hoe doen we dat met de hoofdprijs?
    vr gr

Audi 80 !!

Jij mag niet meer raden .... die hoofdprijs de koelkast met ingebouwde BioKing mis je op een haartje ... :wink:

Volgende !!

:arrow:
  • RolandRoland PPO Burner
    edited February 2006
    Er mag maar één keer geraden worden? Jammer! Het verhaal al 3 keer gelezen en ondertussen een vaag vermoeden... gaat het wel over een fout? Ik denk eerder een handigheidje.... :wink:
    edited February 2006
    Tsjeemig had je nacht dienst Roland ?

Ja een keertje leek me wel genoeg ... je mag wel een PB sturen met je gedachtes ... :lol:
    Tsja het gaat in principe maar om een fout die je haalt uit het verhaal. Je moet wel ff diep door denken, het duurde bij mij ook wel een paare uurtjes voordat ik erachter kwam ... daarom is het ook zo leuk dacht ik.

Is er niemand die gratis 25 liter hoogwaardige APO wil komen ophalen in DePOt- APOmsterdam ?
    edited February 2006
    Hallo allemaal,

Ze komen langs de mannen met de olievaten.

Kijk de Jumbo komt niet langs en is nog steeds duurder.
    Alleen al voor de kick wou ik wel ff Jumbo'en maar het feest gaat niet door dus de IBC moet vol.
    Moest ik eerst het water er uit halen kennelijk is ie niet water dicht. :cry:

Gezellig in je eigen omgeving, ik ben meteen begonnen met het testen en ontluchten van de Gasboy. Hij kon de koude APO niet aan, die heb ik moeten verdunnen met de petroleum .. eenmaal lekker verdunt slurpte die oude Gasboy de 60 liter weg ... en rap !!

image

De eerste 190 liter zit er al in ...

Dit zit al in de IBC:

100 liter petroleum
    60 liter 10 mu APO.
    25 liter ouwe benzine
    4 flesjes ERC

image

image

De laatste 60 liter 10 mu APO waar ik een sample van heb getrokken.
    Die foto komt nog.

image

Kom maar op Marco !!
  • GKR PPO Newbie
    edited February 2006
    Jah we zien je a.s. woensdag! Tot dan!
    edited February 2006
    Si manana, y yo estoy aqui esperando a ti ...

:lol:
    edited March 2006
    De tankwagen is total losgereden door een niet oplettende autochauffeur ..

Resultaat ..

Geen APO ... :cry:
  • pieter PPO Master
    edited March 2006
    Drappie said:

De tankwagen is total losgereden door een niet oplettende autochauffeur ..

Resultaat ..

Geen APO ... :cry:

Dit vind ik wel de meest originele smoes :wink:
    edited March 2006
    Nou Marco van GKR belde me netjes op om 15.05 pm ... :lol:
    Enne ik had al gezegd misschien wordt je wel aangereden ofzo, bel je me dan op dan kom ik de APO uit het wrak halen ...

Tsja ... ik kan de toekomst zien ... :lol:

En die vertelt me dat ze dan met de sprinter komen met laadklep ..

Ik geloof dat de transporter op dit forum niet meer te koop is !!

Drappie
  • pieter PPO Master
    edited March 2006
    Is het niet wat om je aan te melden bij Pearl, voor zo'n reclamespot :roll:
    edited March 2006
    Hij zit vol !!

Eindelijk ... de dikke drap kwam er bijna niet uit, pompie kan de vuilnisbak in ..het schoot niet op.

840 liter ......

Ondertussen wel dikke pret gehad en ff lekker bij geroddelt over de verkopers .... tsja er is storm op komst .

Nou het avontuur is nog niet voorbij. ... Zaterdag naar greuningen !! Voor een partijtje ZBO van Goldsun, dan meteen naar het filliaal hier en even een klein beetje stennies schoppen tot ie de polite gaat bellen ... even na stressen ...

Want er is wel degelijk sprake van wanbeleid bij de Jumbo.

Drappie a.k.a. Drappo ...
  • GKR PPO Newbie
    edited March 2006
    En hoe is het afgelopen?
    edited March 2006
    Hoi de 25 doosjes stonden klaar in groningen ...

400 km verderop ..

gekkenwerk !!

Dit was de laatste keer !!

Drappie
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    Ik begrijp ook nog niet waarom je helemaal naar Groningen rijdt voor 300l ZBO als er net een container van GKR bij je is afgeleverd. Dat is toch veel makkelijker.
    edited March 2006
    Foutje !!!

Nooit meer ...

:oops:
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited February 2008
    Nooit een fout gevonden hierin?

Is het misschien het handgeschreven bonnetje voor de accijns?
    Ja de prijsvraag is al verlopen. Maar kwam dit verhaal tegen. Heb er goed om kunnen lachen zoals drappo schrijft. Heerlijk gewoon!
Sign In or Register to comment.