Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Peugeot 405 1.9 d station

kokkie PPO Newbie
edited June 2006 in Citroën/Peugeot
Ik rijd nu al een tijdje op zonnenbloemolie, ben er eerst rustig mee begonnen dat wil zeggen eerst een flesje van een liter en zo langzaam opgebouwd en heb laatst met de vrieskou-8 op puur zonnebloemolie gereden geen problemen maar wel wat meer kabaal als de motor nog koud is. heb geen annpassingen gemaakt gooi het gewoon bij de tank in maar rijd wel half om half denk dat dat iets beter voor de motor is vooral als die nog koud is.

Comments

• kokkie PPO Newbie
    edited February 2006
    kokkie said:

Ik rijd nu al een tijdje op zonnenbloemolie, ben er eerst rustig mee begonnen dat wil zeggen eerst een flesje van een liter en zo langzaam opgebouwd en heb laatst met de vrieskou-8 op puur zonnebloemolie gereden geen problemen maar wel wat meer kabaal als de motor nog koud is. heb geen annpassingen gemaakt gooi het gewoon bij de tank in maar rijd wel half om half denk dat dat iets beter voor de motor is vooral als die nog koud is.

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    Pas op hoor met te hoog percentage. Vermoedelijk heb je dezelfde motor als ik. De motor heeft er geen problemen mee, maar als je ook een Lucas brandstofpomp hebt, moet je wel uitkijken.
  • pieter PPO Master
    edited February 2006
    ik denk dat dit zonder verwarmen kamikazePPO-en is :!:
    edited February 2006
    Voordat ik ombouw had, vertrouwde ik het niet meer bij 40%PPO. Toen heb ik snel diesel bijgetankt en mijn spulletjes bestelt. :wink: Vermoedelijk heeft die 405 ook een Lucas pomp, dus pas op.
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited February 2006
    vaak rij ik gewoon 100% ppo-zbo met m,n 405 diesel xud 9, maar hier liggen de buitentemperaturen iets hoger, hoewel ik in januari toch ook bij 3 graden gestart heb op 100%
    edited February 2006
    @vanderstroom: Heb je helemaal niks omgebouwd als je op 100% rijd?
    Welke pomp zit op jouw motor?
    Volgens mij heb ik dezelfde motor als in de 405 gebruikt heeft. Ik heb wel een Lucas pomp.
    edited March 2006
    ik heb er geen maand over hoeven nadenken maar ben weinig met internet bezig geweest, boschpomp en niks problemen
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited March 2006
    maat van me wist te zeggen dat iemand met een BX (XUD blok) op 90% PPO rijdt zonder aanpassingen, geen problemen, wel Bosch pomp.
    Beetje hetzelfde verhaal dus.

Binnenkort komt de BX 19RD break terug(met Bosch pomp), daar ga ik het zeker eens op proberen!
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited March 2006
    Denk er om he, je pomp waarschuwd niet als ie kapot gaat. Maar gebeurd het wel,kijk dan niet op van een raparatie van 2500 euro of meer.
    Ik twijfel ook ondanks dat ik alles heb omgebouwd of mijn pomp het wel goed trekt.

Tuurlijk loopt net zo mooi, maar je mishandels die boschpomp wel hoor als je niet voorverwarmd.
    edited March 2006
    uiteraard.... Ik zal em ook wel ombouwen als ik erop ga rijden
    edited March 2006
    Ik hoor vaker verhalen van mensen die zonder ombouw hele hoge percentages 'zonder problemen' rijden. Maar vaak wordt het aantal kilometers gereden niet vermeld. Zelfs met een Lucaspomp kan je misschien wel een tank PPO leegrijden, maar of hij de 5e tank tank haalt. Belangrijk is dus wel het aantal probleemloze kilometers te vermelden.

vanderstroom en Rubenbx: Over hoeveel kilometers gaat het in jullie gevallen?
    edited March 2006
    ik zou het niet weten... maar gezond is idd anders
    edited April 2006
    ik denk dat ik nu zo,n 20.000 met m,n eerste 405 heb gedaan en nu zo,n 10.000 met de tweede 405 break, de eerste is totalloss gereden door een bezopen malloot die op m,n linker deur binnen kwam vliegen, is in dec 2005 gebeurd en tot op de dag van vandaag nog steeds niet afgewerkt met de verzekering, spaanse verzekeringen helemaal k*t!!
    rij trouwens op 90 - 100 % chinomix [afvalolie ]
    edited June 2006
    *Weer terug van weggeweest*

Die man heeft met zen BX 19D(XUD9, D9B dachtik) Lucas pomp, 50.000km ofzo gereden, 100% PPO geen probleem...
    edited June 2006
    maar ik probeer het toch niet :lol:
Sign In or Register to comment.