Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Waar kopen jullie je smeermiddelen ? :idea:

Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
edited August 2007 in Olieen
Goede middag medestokers !

Wat worden wij toch voor de gek gehouden door onze grote vrienden de vakgarages. Ik heb het ff opgezocht maar voor mijn Iveco heb ik betaald:
- 1 oliefilter € 19,23
- 6 liter olie € 36.90
- werkplaatstarief € 31,63
- BTW € 16.85
- =totaal € 105.56

Als ik het goed heb begrepen zou ik om de 20.000 km mijn olie en mijn filter moeten wisselen (eerlijk gezegd weet ik het niet zeker).
Als je korte stukjes rijdt nog vaker, misschien wel om de 10.000km.

Nu ik op APO rijd moet ik eigenlijk om de 5000 km mijn olie wisselen maar nemen jullie dan ook het oliefilter meteen mee ? Dat was ik eigenlijk niet van plan. Hoe dan ook als ik ff verder reken dan moet ik dus op 50.000km 10 x wisselen, zou ik dat laten doen met filter kost dat 1050 € en zonder filter € 850,--
Nou ging ik eergister 3 liter losse olie kopen bij een andere TSN in Hengelo en daar kostte de olie sowieso al duurder, ik meende een euro , maar wel hetzelfde product ! 7 € p/ltr.

Nou ga ik vanaf nu mijn eigen olie wisselen en koop ik die zelf in bij een dealer van Q8.
De oliefilters wissel ik niet meer ivm met mijn Triple-R fijnfilter.
Ik heb bij dit bedrijf in Lisse voor aanzienlijk minder geld zeer goede olie ( betere dan die Rimula shite) gekocht en ik wil jullie daarin mee laten delen voor de toekomst.

http://www.q8oils.nl/

25 liter Q8 T850 SAE 10W-40 € 62,50 ex BTW ex statiegeld = € 2,50 p/ltr!! :roll:
5 liter Q8 T55 SAE 85W-140 € 13.75 ex BTW ex een onbekend bedrag ? :roll: (dit is differentieelolie die bij de garage € 11 p/ltr zou kosten.)
100 liter petroleum € 0.72 ex BTW ex statiegeld. :roll:

Hee das niet slecht voor een cityslicker he !!?? :wink:

Mijn oliewissel beurt kost vanaf nu € 21,- aan olie .... en € 10,-- aan een fijnfilter, dus voor diegene die nu nog durven te beweren dat een fijnfilter duurder is om te wisselen, die mogen nu naar voren komen. Een origineel oliefilter is voor mijn Iveco namelijk duurder en veroorzaakt grote bergen millieuvervuilende oliefilters. ( het filter kan namelijk niet uit het huis gehaald worden)

Het allermoosite is dat als ik kan aantonen met een geanalyseerd sample van mijn carterolie dat mijn olie nog in uitmuntende staat is dan kan ik dus precies bepalen wat mijn nieuwe interval wordt op de APO met een Triple-R filter. :lol:
Want het zou zo kunnen zijn dat na de reiniging van het blok ( dus na de eerste 1500 km ) mijn interval op 10.000 km komt en dat betekent dat ik geen 10x hoef te wisselen op 50.000 km maar nog maar 5 x ....

Als ik nu 10 x zelf mijn olie heb gewisseld dan heb ik al 10 x € 31,- = € 310.- bij de garage € 850,- - € 310 ,- = € 540,-
De kosten van een filter zijn ronde de € 350,- !! :roll:

Nou moet ik eerlijk toegeven dat de echte winst hem in het olie wisselen zit en natuurlijk de inkoop van de Q8 olie. Maar toch is dit een reele berekening en ik weet hoe goed jullie kunnen rekenen dus misschien kan iemand hier iets corrigeren ? :lol:

Mensen bespaar u zelf veel geld en koop uw smeermiddelen bij een goede dealer .....

http://www.smd.nl

:arrow:

Comments

• §teven§teven PPO Burner
    edited January 2006
    Pekolow said:

Mensen bespaar u zelf veel geld en koop uw smeermiddelen bij een goede dealer .....

...en ververs uw olie zelf! Kost niet eens zoveel tijd en bespaart (dure) werkplaatstarieven.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2006
    precies scheelt meteen al € 36 ,-= 85 ltr APO !! :idea:
  • ooijenm PPO Newbie
    edited January 2006
    10w 40 vooor 1,82 de liter (halfsynteet)
    oliefilter(opel) 3,64

dat is net iets meer dan 10,- per keer, duur?????

maar het is wel waar in de garage(dealer) betaal je teveel.
  • Bokkum PPO Addict
    edited January 2006
    Je rekent je graag rijk, da's een menselijke eigenschap.
    Maar jij maakt het wel heel bont.

Ik mis in je rijtje de kosten voor het analyseren van je sample.
    Wil jij echt op basis van 1 sample voor de rest van je leven de intervallen gaan bepalen?
    Wel eens gedacht aan de verschillen die er zijn tussen zomer en winter , oftewel hete en vrij koude smeerolie?( waarbij aangetekend dat hete olie eerder zijn kwaliteiten verliest dan koude olie)

Dat een bypass-oliefilter goed is voor je motor, dáár hoef je me niet van te overtuigen.
    In de zeescheepvaart zitten ze op bijna iedere hoofdmotor, en dat al heeeel lang.
    Maar wondermiddelen zijn het niet, en dat je er een vervuilde motor mee schoonmaakt is absolute onzin.
    Want dat vuil zit daar niet voor niks, als het namelijk zou losspoelen zou het gewoon in je olie zitten en verdwijnen bij een normale olie/filterwissel.
    Als je motor vervuild is heb je twee mogelijkheden; schrappen en spoelen, óf er gewoon niet meer naar kijken.

Maar je haalt appels peren en bananen nu een beetje door elkaar om maar te bewijzen dat een bypassfilter de investering waard is.
    Heb je aandelen in die filters ofzo? :shock:

En nog ff een vraagje, is het nu een bypassfilter of zet je 'm in de plaats van je gewone filter?
    Als je normale filter blijft zitten, moet je die evengoed wisselen, zij het wat minder frequent dan normaal.
    De hoeveelheid troep die afgevoerd moet worden blijft hetzelfde, daar veranderd een fijnfilter niks aan (erger nog, die zorgt alleen maar voor méér afvoer)
    Als je het gewone filter niet meer ververst, zal hij op den duur gaan volzitten en verweken.
    De druk zal oplopen (ook in je fijnfilter) en op een gegeven moment zal de binnenkant van je normale filter scheuren.
    Dan krijg je in 1 klap alle troep door je lagers heen, met als mooi resultaat dat ie vastloopt.
    En dát kan nooit je bedoeling zijn.

Come back to earth my friend.:wink:

Mvg, Leo.:D
  • BurnIt PPO Master
    edited January 2006
    Bokkum said:

Als je het gewone filter niet meer ververst, zal hij op den duur gaan volzitten en verweken.
    De druk zal oplopen (ook in je fijnfilter) en op een gegeven moment zal de binnenkant van je normale filter scheuren.
    Dan krijg je in 1 klap alle troep door je lagers heen, met als mooi resultaat dat ie vastloopt.

Je kan heel, maar dan ook heel ver gaan voordat dat gebeurt. (dan is er denk ik eerder een gat in geroest :wink: )
    edited January 2006
    foutje ...

:oops:
    edited January 2006
    Hoi Bokkum,

Je hebt een aantal sterke punten dat geef ik meteen toe.

Ja ik reken me zelf te gemakkelijk rijk, zo is het ook begonnen met het rijden op PPO .. :wink: Dat heeft me tot nu toe alleen maar gekost, en veel.
    Inderdaad is 1 sample kort door de bocht, het is nu ook koud en in een zomer kan alles anders zijn daar scoor je echt mee. Heb ik ook niets tegen in te brengen. :cry:

Maar ...

Gelukkig weet jij dat een fijnfilter een goede zaak is voor je motor.
    Volgens mij heb je er ook wel een paar ...8)
    Dat sample opsturen kost rond de 80 euries, en gaat geen hobby worden van me, het geld alleen voor mijn bus. Niemand anders heeft wat aan mijn resultaten, zelf niet een dezelfde Iveco uit hetzelfde jaar. De uitslag verteld mij of ik moet wisselen van olie of niet. ik ben er gewoon erg nieuwsgieirig naar. En over het wisselen van het originele filter ... de fabrikant zei iets ongelooflijks dus dat ga ik nog 1 x verifieren voordat ik het openbaar maak. maar de druk zo hoog op laten bouwen dat de lagers door mijn LPG injecor naar buiten komen ? :cry: Dat is inderdaad niet de bedoeling, want ik heb geen fabrieksgarantie meer :wink:

Aandelen ? Nee helaas niet, maar als ik een diesel zie vraag ook meteen of ie al op PPO tuft, en ik verwijs hem meteen naar dit forum ..

:wink:

Kijk en huiver .. een handgemaakt uniek fijnfilter. Is dus geen origineel Triple R filterhuis, maar handgemaakt door de eigenaar van de motor.

image
  • Bokkum PPO Addict
    edited January 2006
    BurnIt said:

Je kan heel, maar dan ook heel ver gaan voordat dat gebeurt. (dan is er denk ik eerder een gat in geroest :wink: )

Ligt er maar nét aan hoeveel vuil je motor innerlijk produceert.
    Bij een versleten karretje is het zó gebeurt.
    Bij een beetje motor gaat de overflow dan open, en de olie in het filter komt tot stilstand.
    Dan krijgen die lekkere bacteriën en zuren ruimschoots de tijd om je element innerlijk te verweken.
    Ondertussen staat er een smeeroliepomp zichzelf het lazerus te pompen vanwege de hoge druk ( energie), en het bypasfilters doet waarvoor hij gemaakt is: slechts een gedeelte van de rondgepompte olie filteren.
    Lekker voordelig allemaal.

Doorroesten zou mooi zijn, maar een onbeschadigd filter roest niet zomaar weg, dat kan nog wel eens 100.000 km duren.
    Ik gok niet met filters, heb ff te veel ellende gezien door die verkeerde zuinigheid.

Maar jah, ik ben ook maar een stom machinistje hoor, die paar motoren die ik in die dertig jaar gezien heb.. :D

Mvg, Leo.:D
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited August 2007
    :D Ik koop gewoon een 60 ltr vat BP Visco 5000 5w40 Synthetische motorolie.

Omgerekend kom ik per oliewissel uit op een literprijs van € 2,666.
    Niet slecht voor een 5W40 syntheet van BP.

Olie inhoud is 4,5 liter en filtertje kost €4,-
    Tel uit je winst :P
Sign In or Register to comment.