Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Rotodiesel of bosch ?

KakelbontKakelbont PPO Burner
edited July 2005 in Citroën/Peugeot
Lucas pompen zijn niet zo geschikt hoor je overal. Ik ging er vanuit dat er een bosch pomp in mijn ax hangt. Nu begin ik echter te twijfelen. Navraag bij de dealer leert mij dat het waarschijnlijk een Rotodiesel pomp is.
Verder lees ik dat rotodiesel een soort Lucas is :cry:

Kan ik verwachten dat de rotodiesel pomp toch blijft lopen op verwarmde ppo, of kan ik beter alvast op zoek gaan naar een reserve pomp?

Er zit een voorverwarmer in, maar voorlopig start ik dus nog op koude ppo. (totdat de 2e tank operationeel is.)

Groeten Rob

Comments

• Toyo PPO Burner
    edited March 2005
    Hoi Rob,

Rotodiesel wordt bij Elsbett ook afgeraden om te gebruiken. Zij gaan er echter wel van uit dat je er 100% PPO doorheen gaat jagen. Aan de andere kant wordt er door diverse mensen met Lucas pompen gemengd, ik zou dus wat voorzichtiger zijn met bij mengen.

Groet Toyo
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited March 2005
    Ik heb het verder uitgezocht. Rotodiesel is een Lucas afgeleide pomp.

Ik ga gewoon door en jaag er flink ppo doorheen. Ik ontzie hem niet. Een reserve pomp kan ik namelijk zo aankomen, en ben handig genoeg om die zelf op een middagje te vervangen.

Nou heb ik wel goeie voorverwarming dus dat zal ook wel schelen.

Hoe dan ook, ik ga gewoon lekker pionieren met de lucas pomp :P
  • Martijn PPO Addict
    edited March 2005
    deze al gelezen?

http://www.f27.parsimony.net/forum67032/messages/2524.htm

we horen het wel als het inderdaad zo erg is, met dank van iedereen die zijn eigen karretje er niet aan wil wagen 8) ik denk dat dit wel gezegd mag worden toch?

groeten martijn
    edited March 2005
    Jep. Stond niet bij of hij nu een voorverwarmer erin had of niet. Mja ik zie wel. Als het heel koud is meng ik gewoon een beetje petrolium bij.

Van dat stotteren dat hij beschrijft merk ik niets. Met momenteel ruim 75%ppo in de tank. Wel kon ik merken dat het starten aanzienlijk beter ging toen gisteren wat warmer was. Eergisteren moest ik 2 keer voorgloeien, en gisteren maar 1 keer. :)
  • edited July 2005
    Zoals ik elders reeds zei is in een roto/lucas prima ppo te verpompen. Echter deze pompen zijn iets minder robuust ven constructie, zodat ze het in de winter wat zwaarder hebben. Als je beschikt over brandstofverwarming (of nog beter een 2-tanksysteem) en gewoon met beleid rijdt, vooral als het spul nog koud is (en dat is sowieso voor de hele motor beter), dan kan er niet veel mis gaan.
    De verhalen dat een roto/lucaspomp ongeschikt is voor ppo, zijn zwaar overdreven. Wel verdient een bosch (kloon) pomp de voorkeur, maar uiteindelijk is een lijnpomp te verkiezen boven alle roterende pompen.
    edited July 2005
    Hij doet het nog steeds uitstekend 8) Uiteraard wel met voorverwarming en 2-tank systeem.

Enige punt is dat de pomp wat lekt via het gashandeltje.

Maar dat schijnt een kwaaltje te zijn wat je ook bij puur diesel gebruik tegenkomt, en wat op te lossen is door een nieuw ringetje.
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited July 2005
    Kakelbont said:

Enige punt is dat de pomp wat lekt via het gashandeltje.

Maar dat schijnt een kwaaltje te zijn wat je ook bij puur diesel gebruik tegenkomt, en wat op te lossen is door een nieuw ringetje.

dat had ik tot gisteren ook met mijn boschpomp, o ringetje vernieuwd en klaar, busje is trouwens ook wat uitgesleten vandaar, wel heb ik de indruk dat met het overschakelen op ppo de zwakke plekken er wel uit gaan komen ongeveer 2 weken geleden was m,n warmtewisselaar lek, ook een o ring.
    edited July 2005

wel heb ik de indruk dat met het overschakelen op ppo de zwakke plekken er wel uit gaan komen ongeveer 2 weken geleden was m,n warmtewisselaar lek, ook een o ring.

Inderdaad, de mijne begon in den ppo beginne valse lucht aan te zuigen bij een slangetje waarbij de slangklem dol was. Ook een zwakke plek dus die ging vervelen.

Mja nieuw slangklemmetje en hoppakee 8)
Sign In or Register to comment.