Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Citroen AX met warmtewisselaar Showtopic

KakelbontKakelbont PPO Burner
edited March 2005 in Citroën/Peugeot
Ha mensen! M'n warmtewisselaar zit aangesloten! (crosspost ax club forum)

De aanvoerleiding met heet koelwater loopt achter de accu langs, en de retourleiding naar de kachel toe loopt over de accu heen. Dit kon niet anders en bleek achteraf wel makkelijk te zijn voor ontluchting. (retourleiding is hoogste punt namelijk).

De Aanvoerbrandstofleiding loopt op z'n normale plaats naast de accu en gaat zo de ww in. (Ik moet de leiding overigens nog wel inkorten). De 'warme' brandstofleiding loopt rechtstreeks naar de pomp toe. Ook deze leiding moet ik nog inkorten omdat hij nu een 'omweg' maakt langs het originele brandstoffilter.

Aan de Accu zie je een zwart kastje hangen. Daar zit het relais voor de gloeibougies in. Deze zit normaal tegen de zijkant van de motorruimte geschroeft maar moest verhuizen om plaats te maken voor de Warmtewisselaar.

Op deze foto is te zien dat de unit nog 'los' ligt. Inminddels heb ik 2 gaten geboord en met bout en contramoer en flinke ringen en flink wat conserveervet vastgezet op het 'vlakke' gedeelte voor de veerpoot en achter de koplamp.
image

Op deze foto zie je dat het koelwater vanuit de wamtewisselaar de slang ingaat die naar de kachel gaat. Deze slang zit normaal rechtsreeks op het thermostaathuis. Op dat thermostaathuis zit de slang die achterlangs de accu naar de warmtewisselaar gaat:
image

image

Bovenstaande is trouwens de volkswagen warmtewisselaar die ik bij Caddy-Daddy besteld had.
Nu de 2e tank nog aansluiten :)

Groeten Rob

Comments

• mennomenno Webmaster
    edited March 2005
    Hulde!

Dit soort plaatjes maakt een heleboel duidelijk! Wie volgt? :)
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited March 2005
    Ohja, de verloop en kniestukken die ik gebruikt heb voor het aan elkaar koppelen van slangen, en een hoek maken in een slang zonder dat deze knikt komen van Gardena.

Origineel voor tuin-sprinklerinstalaties dus :lol:
  • mennomenno Webmaster
    edited March 2005
    Die auto wordt met het uur groener!
Sign In or Register to comment.