Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Landrover TD5 2000

pjtimmer PPO Newbie
edited April 2006 in Overige merken
Hallo iedereen,
Op niet al te lange termijn wil ik een landrover TD5 '2000 laten ombouwen voor PPO. Nu heb ik her & der al begrepen dat dit geen makkelijke auto is.
Ik zou graag een twee tanksysteem willen.
Ik wil gebruik maken van de bestaande polar expedition brandstof verwarmer uit het landrover gamma.
daarnaast overweeg ik om een standkachel van webasto toe te passen.

De problemen lijken zich te vormen met de 5de onverwamde cilinder(zoals mij verteld is)
en bij de inspuitingstechniek.

Wie kan mij adviseren hierover en meer vertellen over de benodigheden. mogelijkheden en de landrover?
thanks
Peter

Comments

• Dieseldude PPO Newbie
    edited March 2005
    Die webasto werkt op diesel ? of ga je daar ook plantolie voor gebruiken? en werkt dat ?

hiero een link over een eberspracher standkachel

http://www.eberspacher.com/waterheating.php?section=waterheating
    http://www.rthursby.co.uk/acatalog/Landrover_Preheat_Engine.html

als je een standkachel gaat gebruiken heb je geen last van een koude motor (cq onverwarmde 5de cilinder) lijkt me

Die polar brandstof verwarmer is een elektrisch systeem neem ik aan ? heb je daar ook een link van kan ik zien of er verschil is met andere fuel heaters?
  • pjtimmer PPO Newbie
    edited March 2005
    bedankt voor de links, die standkachel op diesel weet ik niet.
    maar die bestaan dus wel.
    Die fuel heater werkt idd als de meeste die ik heb gezien.
    wie kan mij verder op weg helpen?
    thanks
    Peet
  • edited March 2005
    ik rijd met een td5. voorlopig rijd ik gemengd, 30%ppo. Ik ga in de heel nabije toekomst op 100% risceren. Daarvoor koop ik een warmtewisselaar bij caddyforum, magneetkleppen en de nodige slangen. Men waarschuwt mij wel voor de pompverstuivers maar ik denk dat dit geen probleem zal zijn.
  • pjtimmer PPO Newbie
    edited March 2005

ik rijd met een td5. voorlopig rijd ik gemengd, 30%ppo. Ik ga in de heel nabije toekomst op 100% risceren. Daarvoor koop ik een warmtewisselaar bij caddyforum, magneetkleppen en de nodige slangen. Men waarschuwt mij wel voor de pompverstuivers maar ik denk dat dit geen probleem zal zijn.

Bedankt voor je reactie,
    graag hoor ik je ervaringen met gemengd rijden?
    -wat voor TD5 heb je? welk jaar?
    -Heb je al aanpassingen moeten doen?
    -enig verschil?
    -tot hoe ver kun je bijmengen bij de TD5
    -hoe zit dat met kouder weer?
    -Hoe lang rij je al gemengd?

Alle input is welkom
    Gezien wij ook op korte termijn willen ombouwen, misschien kunnen we hierover contact houden?
    thanks
    Peet
  • edited March 2005
    ik rijd reeds 22000 km gemengd. 37 % ppo, 26% petroleum en de rest diesel. In liters is dat: 28 liter ppo, 20 liter petroleum en 37 diesel. In de winter beperkte ik het tot 24 liter ppo. Nu voer ik het langzaam op en binnenkort is het 100%.

ik heb een td5 van het jaar 2002 en alles loopt gesmeerd.
  • pjtimmer PPO Newbie
    edited March 2005
    thanks goed nieuws
    Heb je al aanpassingen gedaan of ga je nog aanpassingen doen?

tot 100% zeg je, dat willen wij ook, hoe en waar ga je dat doen?
    kunnen we binnenkort een contact hebben? email telefoon?
    Ik hou graag contact
    mvg Peter
  • edited March 2005
    kijk eens op www.dppnl.nl
    klik op plantaardige olie info en daar zul je zien dat er een td5 defender 110 is omgebouwd en dat zal ik ook doen.
    email: [email]jpwuestenberghs@yahoo.com[/email]
    telefoon (belgie) 0032477715990
  • pjtimmer PPO Newbie
    edited March 2005
    Thanks voor de link. Ik heb je al een email gestuurd.
    Wanneer er meer bekend is zal ik het ook posten.
    gr Peet
  • edited April 2005

Kijk uit,met 100 procent ppo, want een kapotte pompverstuiver kost plm
    935 euro dit is wel incl. montage.
    Succes!!!

Grt Marcel Defender
  • edited April 2005
    Marcel,

Heb je ervaring met een pompverstuiver die kapot is gegaan omdat er met ppo werd gereden?
  • edited July 2005
    Hallo!
    Webasto diesel standkachels schijnen niet op ppo mix te draaien
  • edited August 2005
    Kijke eens op: www.koolzaadolie.net

We zijn nu met de 3e landrover bezig om te bouwen naar koolzaadolie.

Ad Groenenberg
  • mark__belg PPO Newbie
    edited March 2006
    pjtimmer said:

Hallo iedereen,
    Op niet al te lange termijn wil ik een landrover TD5 '2000 laten ombouwen voor PPO. Nu heb ik her & der al begrepen dat dit geen makkelijke auto is.
    Ik zou graag een twee tanksysteem willen.
    Ik wil gebruik maken van de bestaande polar expedition brandstof verwarmer uit het landrover gamma.
    daarnaast overweeg ik om een standkachel van webasto toe te passen.

De problemen lijken zich te vormen met de 5de onverwamde cilinder(zoals mij verteld is)
    en bij de inspuitingstechniek.

Wie kan mij adviseren hierover en meer vertellen over de benodigheden. mogelijkheden en de landrover?
    thanks
    Peter

En? Hoe is't met de aanpassing? Is waarschijnlijk al gebeurd, aangezien het reeds een jaar later is.

Heb een defender TD5 besteld en zou die ook graag op PPO zetten (weet nog nie of't direct 100% zal worden of als ik iets rustiger begin :D ).

Heb je veel miserie gehad om aan te passen? Hoeveel heeft da gekost en hoelang moet je rijden om dit terug te verdienen??

Thx,
    Mark
  • mark__belg PPO Newbie
    edited March 2006
    ... :roll: ...

Anyone :?:

:shock: :roll:
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    Zijn gewoon ombouwsets voor te koop hoor, geen probleem :lol:
    Is al veel omgebouwd.
  • blaft PPO Newbie
    edited April 2006
    sets voor de td5. Welke zijn dat en waar zijn die dan te koop?
Sign In or Register to comment.