Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

dikkere diesel leidingen

mondeo_diesel PPO Newbie
edited January 2006 in Ford
Hallo,

Ben nog steeds zeer tevreden over de WT 2. Echter wanneer de temperatuur onder 0 daalt lijkt het of de pomp wat meer moeite moet doen om diesel\zonebloemolie aan te zuigen. ik denk erover om de leidingen vanaf de dieseltank te vervangen door leidingen met een grotere diameter is dit een optie?

groet,

mondeo_diesel

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2006

Hallo,

Ben nog steeds zeer tevreden over de WT 2. Echter wanneer de temperatuur onder 0 daalt lijkt het of de pomp wat meer moeite moet doen om diesel\zonebloemolie aan te zuigen. ik denk erover om de leidingen vanaf de dieseltank te vervangen door leidingen met een grotere diameter is dit een optie?

groet,

mondeo_diesel

Daardoor zal de brandstof zeker minder doorstroomweerstand ondervinden, maar ik denk niet dat de verschillen erg groot zijn.
    Ik denk eerder dat je brandstoffilter aan het dichtslibben is. Dit gebeurt vaker als de auto zijn eerste paar duizend kilometer heeft gemaakt op PPO. Er komt dan neerslag uit de tank los, geloof ik. Vervang het filter eens na 5000 km. Ik denk dat dat al een stuk scheelt.
Sign In or Register to comment.