Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Help Mijn Berlingo is er mee gestopt!

jbreumelhof PPO Newbie
edited August 2006 in Citroën/Peugeot
Gisteravond heb in nog even 10 liter ZBO in de tank gedaan, maar daarna niet gereden om het mengsel te mixen met de diesel. Toen ik vanmiddag weg reed starten hij gewoon, maar na 500 m kapte hij er mee en wat ik ook probeerde, hij sloeg niet meer aan. Dus toen heeft mijn vader hem weg gesleept. Thuis gekomen zijn we eerste naar de pomp gegaan en hebben er nog eens 10 liter normale diesel in gedaan. Met een föhn heb ik de pomp verwarmd. Maar helaas, hij wil niet meer startten. Accu leeg. Die hangt nu aan de lader. Ik denk dat ik zaterdag de slang van de dieselpomp los maak en dan de ZBO er voor een deel uit laat lopen. Ik heb nog een jerrycan met 2 liter diesel om de die direct in de pomp de doen. Ik denk dat de lage temperatuur de reden is dat hij niet meer start. Of de pomp is kapot. De verhouding diesel ZBO was 2 op 1 Misschien zijn er mensen die mij een tip kunnen geven wat ik kan doen :oops:
Hij is vorige week MET ZBO door de AKP gekomen. !!

Comments

  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2006
    heb je al gecontroleerd of er brandstof naar je verstuivers loopt? M.a.w. of er brandstof uit je pomp komt?
    Draai 1 verstuiverleiding los (sleutel 17) ter hoogt van de verstuiver (niet op de pomp) en start nu. Komt er hier brandstof uit, dan is er niks mis met je pomp. (zeer veel is dit niet hoor, maar toch telkens een spat). Komt er niks uit, dan is het inderdaad je pomp. Kan zijn dat de toevoer verstopt zit, en dat je pomp "droog staat". Kan ook zijn dat je afluitventiel (stopventiel) geblokkeerd is, of gewoon niet meer open kan door het dikkere vet erboven. Slechtste scenario is dat je pomp is drooggelopen en is stukgeslagen vanbinnen. (vastloper). Maar dat laatste is wel onwaarschijnlijk.

    Groeten,
    Nero
  • jbreumelhof PPO Newbie
    edited January 2006
    Ik heb mijn auto naar de garage gebracht. Die constateerde dat de brandstofpomp helemaal droog was gelopen. Dus die moet nu vervangen worden. Hiervoor moet volgens zeggen de halve motor uit elkaar!

    En dan ben ik heel benieuwd wat die grap gaat kosten!!
    Ik zou dus iedereen willen waarschuwen voor het risico dat je kan lopen als je ZBO in je auto gooit. Ik ben volkomen genezen.

    Een teleurgestelde ZBO rijder. :oops:
  • pieter PPO Master
    edited January 2006
    Kan het niet mede aan andere faktoren hebben gelegen zoals je mix- verhouding, of het met onaangepaste motor rijden?
    Nu het echt koud gaat worden is een of andere vorm van voorverwarming erg belangrijk.
    Hiermee wil ik dus zeggen dat het niet uitsluitend aan de ZBO hoeft te liggen, ik kan me voorstellen dat je flink baalt maar met de juiste maatregelen was het mischien niet gebeurt.
  • mvsbab PPO Newbie
    edited February 2006
    Vraagje : Om wat voor Berlingo gaat het? Een 'oude' of een HDI?

    Rijd zelf al 3 jaar op pure PPO a 0,53 c/p/l, het laatste jaar met een Peugeot Partner (=Citroen Berlingo, alleen het voorfrontje is anders. Verders alles het zelfde.)

    Martin
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited May 2006
    Ik heb vandaag hetzelfde gahd. Ik heb een Berlingo uit 1998 diesel 1.9 en reed op 100% zonnebloemolie. Het starten ging moeilijk en na 800 meter was het over. Starten wilde niet meer en de ANWB kreeg 'm ook niet aan de gang. Hij staat nu bij de garage en de kosten worden geschat op 1300 euro! Dat is inclusief de brandstofpomp. Dat dan weer wel.
    Ik reed al een paar weken probleemloos op zonnebloemolie. Echter vaak gemengd en dit keer niet. Uiteraard heb ik er nu 20 liter diesel bij gegooit, maar dat mocht niet baten.

    Het was gisteren behoorlijk koud met iets van 10 graden. Maar ik vind het vreemd dat ie moeilijk maar wel start en later na ongeveeer 800 meter er mee stopt. Je zou zeggen dat de moter juist warmer wordt waardoor de verbranding geen probleem zou moeten zijn. Blijkbaar is de pomp tijdens het rijden kapot gegaan. Garages gaan natuurlijk de pomp niet testen en plaatsen liever een nieuwe pomp.

    Voor mij was dit ook mijn laaste experiment op zonnebloem. Weet waar je aan begint. Je kan als je het wilt doen denk ik beter een appart systeempje plaatsen in je auto.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Dat vind ik wel een beetje flauw van je makker !
    Je boezemt angst in dat andere hetzelfde kan gebeuren, dan stel je dat je ermee stopt omdat het nu wel leuk is geweest.

    En dan kom je met tips die je beter zelf had kunnen uitvoeren zodat je nu in plaats van negatief bent ... positief was gebleven !!

    Mijn Iveco slurpt die APO op alsof het verdunde diesel is ... ik heb nog nooit problemen gehad die ik niet kon toekennen aan de garage.

    Beste stokers opgelet !!

    ... lucas pompen en autos die zonder aanpassingen toch hun pompie naar de fillistijnen weten te brengen kunnen rekenen op rekeningen rond de 1000 euro !!

    Goedkoop is duurkoop, dat geldt ook voor smalle kleppen, dunne leidingen, en het op ASPO tuffen zonder opvoerpompen ...


    @ Hebbedingejte .... je moet gewoon doorgaan ... die 1300 euro kan al goedkoper de winst die je bespaart koop je een goede kit voor klaar is kees.

    Groet
    Drappie
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited May 2006
    Vind je het gek dat ik even in een dip zit na het nieuws.
    Ik heb meerder links gezien van kits, maar misschien kun je me een tip geven waar deze voor weinig toch goed te krijgen is? Dan moet ik wel heel veel zonnebloem halen om het eruit te halen. :lol:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Kijk als het alleen maar om de centen gaat .... dan neem je een 1 tank systeem met een WT2 .... + een 2de hands platen wisselaar.

    Kan je goed hoog doormengen ook in de winter ...

    Klaar heel simpel ... zoek eerst is uit wat er precies met je pomp aan de hand is ... biedt deze aan ter revisie of neem een ruilpomp...

    nieuw is maar nieuw !!

    Als je dan toch het beste wilt voor je auto ... reinig je verstuivers, verschoon al je frilters en geniet van je leven ...

    Geniet van de zomer !!

    Je krijgt maar 1 x de kans om trots te zijn op je prestaties in je leven ..

    Succes als je nog meer tips wilt dan schreeuw je maar ff ... ok ?

    Drappie
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited May 2006
    Hoi lord,

    Aardige vent ben je. Thanks voor je tips. Je hebt met een vent te maken die absoluut niet handig is met zijn handen. (Wel met zijn mond trouwens)

    Ik heb even een rondje gebeld en die pomp is moeilijk 2e hands te krijgen bij autoslopen in het land. Dit omdat de auto zo oud is denk ik (bouwjaar 1998). IK kreeg er eentje voor 250 euro aangeboden. Wat een prijzen niet te geloven.

    Zodra ik meer weet (ik denk uiterlijk morgen) wat er met mijn pomp aan de hand is en of ik dus echt een andere moet kopen, meld ik me.

    Tot nu toe voel ik me alleen maar shit omdat om zaterdag naar belgie wil met de auto. Ik heb een zonnedip zeg maar :lol:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    De (merk)garage kan je niet vertrouwen (ik ken er wel eentje maar die heeft het te druk voor ons)... als je dat maar voorrop stelt.
    Een gespecialiseerd revisie bedrijf zou jij moeten aanspreken.
    Zij weten alles van jou pomp en kennen de wegen naar de sloop veel beter.

    Dus je laat de garage die pomp demonteren en dan ga je in je huur auto je problemen oplossen en meteen naar Belgie met dat ding ...




    :wink:
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited May 2006
    Mijn beun is er mee bezig. Heeft de verstuivers en leidingen schoongemaakt. Maar de auto doet het nogsteeds niet. Hij zegt dat het bijna niet te doen is om de pomp open te maken. Volgens hem is dat geen doen omdat het te klein is enz. Kortom, ook deze Beun raad gewoon aan om een nieuwe pomp erop te zetten. Dat gaat mij dus heel veel centjes kosten. :cry: Helaas dikke pech dus voor deze ex ppo rijder.

    Ik heb inmiddels contact gehad via email met jbreumelhof (die deze topic heeft gestart) en bji hem was de auto in zijn geheel vastgelopen en hij heeft deze dus naar de sloop kunnen brengen. Ik hoop niet dat dit ook mijn lot is. :cry: Wil niemand bang maken, maar rij nooit 100% ppo als je geen goede aanpassingen hebt. Want het kan erg goed fout gaan!
    Ik ben helaas een van de voorbeelden.

    Groetjes,
    Hebbedingejte (ex ppo)
  • Bart PPO Burner
    edited May 2006
    Overal op het forum wordt afgeraden om zonder aanpassingen op 100% te rijden, met rede blijkt maar weer. Overigens, jbreumelhof zegt dat zijn pomp was droog gelopen? Ik vraag mij af hoe: er moet ergens een blokkade geweest zijn. En ik kan mij niet voorstellen dat de PPO zo'n blokkade veroorzaakt heeft.

    Of, misschien was de pomp gewoon niet krachtig genoeg om de dikkere olie aan te zuigen?

    Ik vind het wel klote voor jullie! Wat voor merk pomp zit er in zo'n belingo?
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited May 2006
    Oke mensen ik weet meer.

    De garage heeft alles geprobeerd, maar krijgt de auto niet aan de praat.
    Zij willen een nieuwe pomp erop zetten, maar kunnen niet garanderen dat de auto het daarna doet. Kortom, zij denken dat de motor naar de klote is. Ik moet nu dus kiezen uit de volgende opties. Ik hoop op jullie advies. Aan de hand daarvan ga ik mijn keuze bepalen

    Optie 1
    Zet er een 2e hands pomp op en kijk maar wat ie doet.
    Kosten 475 euro inclusief montage. Doet ie het niet dan ben je 475 euro armer en heb je dikke pech

    Optie2
    Neem het risico niet en laat er een andere motor opzetten. Kosten ongeveeer 1500 euro schat ik in.

    optie3
    Wie?

    Het gaat om een Citroen Berlingo bouwjaar 1998. Ik ben de eerte eigenaar en de auto heeft 220.000 km gedraaid. Pas een grote beurt gehad en reed prima.

    Alvast bedankt voor jullie suggesties!!!!!
    Groetjes,
    Hebbedingetje
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited May 2006
    Wat voor een merk pomp zat er op de oude motor?


    Lucas:

    wil je weer op PPO gaan rijden

    JA > haal een motor van de auto sloop en zoek er een met een bosch pomp ( wel aanpassen natuurlijk)

    NEE > haal een pomp van de sloop en monteer die/of laat de pomp reviseren (ruil pomp)

    Bosch :

    pomp van de sloop of laten reviseren (ruil pomp)

    wil je weer op PPO gaan rijden==> aanpassen die boel !!!
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Das een slecht advies zeg ...

    Je motor is niet stuk ... een goede garage kan toch zeker wel een diagnose stellen.
    Brandstof pomp laten controleren door een gespecialiseerd bedrijf .
    Zij stellen een diagnose van de kosten.

    Wat voor garage is dat ?

    Drappie
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    das toch geen goede manier van werken!!

    Eerst goede diagnose, dan weet je wat er moet gebeuren.

    Als er compressie is, en er komt diesel uit de verstuivers, dan moet , ik herhaal MOEt hij starten. Doet hij dit niet, dan is er ofwel geen dieselinspuiting, ofwel geen luchtinlaat ofwel geen compressie.

    Compressie is vlug gemeten met meter.(in verstuivergat of gloeikaarsgat).
    Verstuiver aan buitenkant van motor monteren op verstuiverleiding en kijken of er diesel uit komt. Zoneen, leidingen lossen aan pomp, en kijken of er daar diesel uitkomt.
    Is dit niet het geval, is je pomp kapot. Is dit wel het geval, zijn je verstuivers kapot.
    Is alles tot hiertoe ok, dan is er een probleem met luchtinlaat of timing.
    Inlaat is makkelijk te controleren door je inlaatcollector van de motor te nemen, en zo te laten draaien.
    Helpt dit nog niet, controleer je timing van pomp a.d.h. van opgegeven waarden.

    dit alles is echt niet zo moeilijk, maar vraagt wel wat tijd. En tijd is money natuurlijk in een garage.

    Als je het mij vraagt, breng je hem best naar een revisiebedrijf. Meestal nog niet zo duur als je wel denkt. Vergeet niet dat bijna alle garages hun "miserie" of problemen toch doorschuiven (zonder dat klant dit weet natuurlijk) naar revisiebedrijven.

    Groeten,
    Nero
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    wat pompmerk betreft is bosch natuurlijk de beste keuze, maar een pomp moet je nog niet zo snel vervangen hoor. Herstellen kan in de meeste gevallen .

    Groeten,
    Nero
  • pieter PPO Master
    edited May 2006
    Nero, vele PPO-ers op dit forum zijn blij dat jij je verbouwing achter de rug hebt :wink:
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    hé Pieter, ben nog altijd bezig hoor :lol:
    Maar een mens moet eens ontspannen ook hé!! 8)

    Nero
  • pieter PPO Master
    edited May 2006
    Je hebt gelijk, ik ben zojuist begonnen aan een verbouwing :cry:
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited May 2006
    bedankt mannen en nero in het bijzonder.
    ik geef dit door aan mijn beun. Het is niet een officiele garage maar de man heeft een brug en als monteur 10 jaar in een garage gewerkt. Dus hij moet dit snappen. De compressie in de cilinders had ie al gemeten en die was goed.

    Nou kwam die met een verhaal dat er wellicht zonnebloemolie in de motor terrecht zou kunnen komen en dat de motor daardoor niet meer goed zou kunnen zijn. Ik hoor dat verhaal als echt leek aan en denk dan ja dat zou kunnen. Maar kan dat wel?

    Morgen gaat ie de pomp doormeten bij een rivisiebedrijf. Ik heb via www.onderdelenzoeker.nl een Lucas pomp gevonden (Bosch past niet in een Berlingo zonder aanpassingen heb ik begrepen) voor 140 euro. Ik denk dat een revissie duurder is maar kan dat zelf niet beoordelen.
    Als de pomp niet goed is (en die kans is volgens mij groot) wil ik dat ie inderdaad eerst de verstuivers gaat testen.

    MIjn angst is natuurijk dat de beun straks voor honderden euros's alles vervangt en dat de motor dan alsnog kapot is. Dit is namelijk het verhaal van een mede ppo'er met dezelfde auto hier op de site.

    Ik weet dat ik stom ben geweest om op 100% ppo te gaan rijden, maar laat het a.j.b alleen de pomp of een enkele verstuiver zijn en niet mijn hele motor ( ik geloof niet maar maak een kruisje).
    Groetjes,
    Hebbedingetje
  • pieter PPO Master
    edited May 2006
    Ik maak geen kruisje maar duim wel voor je.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Liever een beun dan een vakgarage .. zoalng de monteur maar eerlijk en oprecht blijft in het diagnostiseren.

    De uitleg van Nero is gewoon beter te begrijpen en klinkt ook veel aannemelijker. De monteur verwijdert de pomp en jij brengt hem netjes naar het revisie bedrijf bij je om de hoek of inderdaad naar Nero's bedrijf.

    Niets laten vervangen voordat de popm uitslag binnen is ... verstuiversd meteen reinigen als de pomp nog goed is ..

    Trappie lopen dat is diesell ....
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited June 2006
    Mijn beun geeft inderdaad geen goede diagnose. Is ie ook niet bij gebaat want daar verdient ie niets aan. Volgens mijn beun zijn verstuivers niet goed te meten. En als je ze meet zijn worden ze volgens hem altijd afgekeurd. Dus hij wil gewoon die pomp vervangen en daarna roept ie gewoon dat de verstuivers misschien ook vervangen moeten worden. Het punt is gewoon dat ik er zelf geen verstand van heb dus niets weet te roepen. Daarbij zit deze beun ongeveer 30 km bij mij vandaan en ik heb geen auto om er naartoe te knorren. Kortom, niet bewegen als je financieel gescchoren wordt. Maar als mijn auto het daarna weer doet ben ik blij. Anders is het natuurlijk zonde van al het geld.

    Thanks voor alle tips mannen!!
  • jbreumelhof PPO Newbie
    edited June 2006
    Ik heb jullie berichten gelezen. Ik ben naar de garage gesleept, die hebben eerst de verstuivers vervangen en daarna 3 verschillende pompen op gezet, maar die werkte geen van alle. En daarna de pomp die er inzat laten reviseren. Toen zat ik al aan 700 € arbeidsloon en materialen. Na lang wikken en wegen heb ik hem naar de sloop gebracht!! Zonden van de verspilde tijd en het geld. :oops:
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    als de compressie goed was, dan moet je je geen zorgen maken over de motor. Die zal goed zijn (ppo maakt geen motor stuk als de compressie goed is.)

    Waarschijnlijk is je pomp dus kapot.
    Als je voor 140 euro een andere pomp vind, moet je niet twijfelen: KOPEN die pomp
    REvisie is duurder (gewone controle op testbank, zonder stukken is toch minimaal 250 euro, minimaal!), en waarschijnlijk zal het plunjerelement in jouw kop gebroken zijn. Dit kost zo'n 1000euro minimaal (enkel voor het onderdeel)

    Dus twijfel niet langer. Koop die pomp. ZEg je maat om hem te monteren, en doe je verstuiver binnen om te testen. Kost miss. 50 à 100 euro, maar dan weet je waar je staat. Zijn ze nog goed genoeg (ppo alleen doet ze niet zo snel kapot), dan monteer je ze gewoon opnieuw. Zijn ze slecht, dan weet je dit , en vervang ze dan .
    Zo ben je gerust dat alles weer ok is.

    Pomp (occasie) erop, verstuivers erin, en hupsakeee....

    Groeten,
    Nero
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited June 2006
    Hoi Nero en alle anderen die meeleven.

    Ik wil even beginnen dat ik me erg gesteund voel door jullie berichten. Erg lief en gaaf dat dat kan via het internet. Thanks to all!

    Ik heb er vandaag wel een dagje opzitten. Ik heb mijn auto bij de Beun (absoluut geen vriend!) in hoofddorp opgehaald. De man was nogsteeds bezig om de pomp te testen en wist niet wat ie moest doen. De pomp die ik op het oog had bleek niet dezelfde Lucas te zijn. Ik heb gebeld met een bedrijf in Nagele (Klere end bij mij vandaan) en die kan er een Bosh pomp (met kleine aanpassing volgens hun) inzetten. Ik heb daarvoor gekozen en heb met behulp van een vriend mijn auto in 2,5 uur gesleept van Hoofddorp naar Nagele (boven Lelystad). Ik heb met het bedijf daar een bedrag van 450 euro afgesproken voor het inbouwen van de Bosh pomp. Ik had al van Nero en andere hier gelezen dat Bosh pompen beter zijn. Hebben jullie nog een bepaald type die meer geschikt is voor o.a. het rijden op ppo? Geef dit dan even door want dan kan ik morgenvroeg ze nog even hierover bellen.


    Ik hoop dat het verhaal, dat ik niet helemaal kon volgen, van Nero over 1000 euro schade mij niet gaat gebeuren en dat alleen de pomp stuk is. In iedergeval heb ik nu een goed gevoel dat het goed komt omdat mijn auto bij deze foute Beun, die mij 100 euro heeft gekost voor alleen kijken, en bij een echte goede garage/revisiebedrijf staat.
    Wordt vervolgt mannen.
    Nogmaals hebben jullie tips over type Boshpomp zeg het dan a.j.b even?
    Groetjes,
    Hebbedingetje
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2006
    Ik neem aan dat ie bij de peugeot/citroen specialist/sloperij in Nagele staat. Daar weten ze wel welke pomp erop moet hoor.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Wat mij betreft een goede stap, de beun heeft goed zijn best gedaan maar dit is specialisten werk.

    FF of topic:

    Dat slepen .... mag dat over de snelweg ?

    En weer on topic:

    Een boschpomp is het beste over types weet ik helemaal niets over de pompen zelf eigenlijk ook niet.

    Ik weet wel dat jij er goed aan zou doen om meteen je verstuivers te laten controleren, zo ja reinigen en de druk verhogen.
    Dit kan allemaal in een half uurtje bij hetzelfde bedrijf.

    Ik vind het moedig en dapper van je dat je a: ons woord gelooft en b: toch doorzet kwa kosten tijd en energie die het je gaat kosten.

    Als je een boodschappie moet doen wil ik graag een keertje charteren voor je ...

    Ook naar lelystad om je auto op te halen ... van ppo ér naar ppo ér ..



    :wink:
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2006
    Slepen over de snelweg mag alleen nar de eerste afslag. De A6 is dus geen optie. Nu zijn er in flevoland hele mooie provinciale wegen.

    dus je komt er echt wel.

    Overigens schijn je met een trekstang wel over de snelweg te mogen slepen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Met een touwtje ervaring genoeg.

    100den kilometers gesleept met auto's door heel het land.
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited June 2006


    FF of topic:
    Dat slepen .... mag dat over de snelweg ?

    Oeps, dat heb ik me stomweg niet afgevraagd maar gewoon gedaan! Slechts 90 km met een lijntje maar toch. Ik hoop niet dat we geflitst zijn. :lol: Ik lees net even verder dat het niet mag. Hi..

    Ik weet wel dat jij er goed aan zou doen om meteen je verstuivers te laten controleren, zo ja reinigen en de druk verhogen.
    Dit kan allemaal in een half uurtje bij hetzelfde bedrijf.

    Ga ik ze meteen morgen zeggen.

    Ik vind het moedig en dapper van je dat je a: ons woord gelooft en b: toch doorzet kwa kosten tijd en energie die het je gaat kosten.
    Als je een boodschappie moet doen wil ik graag een keertje charteren voor je ...

    Ook naar lelystad om je auto op te halen ... van ppo ér naar ppo ér ..

    Nou als je morgenmiddag om een uurtje of 15.00 uur kan heel graag. Maar dit is neem ik aan een goed bedoelde grap. Ik heb hieronder al mijn trein en busplan opgezocht. Daar wordt je niet vrolijk van. Ik stap op in Weesp. Mocht je het echt menen dan heb ik 4 dozen met in totaal 48 liter ppo voor je :lol: .
    Groetjes,
    Hebbedingetje


    Vertrek Van Naar Aankomst Hoe
    15:05 treinstation
    weesp
    spoor 1 treinstation centrum
    almere
    spoor 4 15:17 stoptrein
    ns
    richting almere

    --------------------------------------------------------------------------------

    15:24 treinstation centrum
    almere
    spoor 3 treinstation centrum
    lelystad
    spoor 1 15:40 sneltrein
    ns
    richting lelystad

    --------------------------------------------------------------------------------

    15:50 station ns/centrum
    lelystad de lange streek
    swifterbant 16:14 bus 154
    connexxion
    richting swifterbant

    --------------------------------------------------------------------------------

    16:20 de lange streek
    swifterbant nagele 16:34 bus 147
    connexxion
    richting emmeloord

    --------------------------------------------------------------------------------

    16:34 nagele eggestraat
    nagele 16:41 lopen 7 min




    :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Nee het was geen grap ... maarrre is je wagen morgen al klaar dan ?
    Das wel rete snel ....

    Ik stuur je even een PB 'tje ok ?

    Groet

    Drappie
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited June 2006
    [quote=Lord Drappo]Nee het was geen grap ... maarrre is je wagen morgen al klaar dan ?
    Das wel rete snel ....

    Ik stuur je even een PB 'tje ok ?

    Groet

    Drappie

    hi dit is echt lachen. Ik heb net pas je pb gelezen en nu wat laat om te bellen denk ik. Dus ik bel je morgen.

    Ja, die firma had plek en probeert de auto morgen inderdaad al klaar te krijgen. Dat zou mij meer dan goed uitkomen omdat ik zaterdag een afspraak heb in Belgie om met vrienden te camperen.

    Ze hebben gezegd dat ik om 15.00 uur moet bellen en dan weten ze meer. Ik denk dat ik de auto dan kan ophalen. Dit bedrijf doet dus niet anders de zogenaamde profs waarover hier gesproken wordt. Een echte Nero zeg maar :lol:
    Groetjes,
  • EdEd PPO Burner
    edited June 2006
    [quote=Lord Drappo]Als je een boodschappie moet doen wil ik graag een keertje charteren voor je ...

    Ook naar lelystad om je auto op te halen ... van ppo ér naar ppo ér ..





    Bij deze wordt je door mij voorgedragen voor een lintje! Wel eentje met een zonnebloem natuurlijk :lol: .

    Wat een spirit man!!!!! KLASSE!

    Moest me ff van het hart :wink: .


    Ed :idea:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Het type Bosch is niet belangrijk.
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited June 2006
    Lieve mede ppo'ers,

    Vandaag om 14.30 uur was mijn auto klaar met daarop een goede 2e hands Boschpomp i.p.v Lucas die er origneel in hoort. De garage in Nagele vlak bij Urk (stukkie rijden maar dan heb je ook wat) heeft de reparatie uitstekend uitgevoerd. En mijn auto rijdt weer als nieuw!! Deze accelereert zelfs beter rijdt harder.

    Ik had een aanbod gekregen van Lord Drappo om mijn auto op te halen daar in Friesland, maar we zijn elkaar net misgelopen. Ik ben uiteraard zeer blij dat mijn autotje weer rijdt. En ik wil jullie allemaal bedanken v oor jullie mentale ondersteuning en tips. Uiteraard geef ik niet op en blijf ik ppo rijden, maar voorlopig niet meer dan 50% zonder aanpassingen. Ik heb me nog niet verdiept in verschillende soorten aanpassingen, maar ik weet van mezelf dat ik erg onhandig ben dus ik denk geen goede optie voor mij. Als iemand een hele simpele en voordelig aanpassing weet (waarschijnlijk alleen verwarming van ppo) dan houdt ik me aanbevolen. Kom maar op.

    Nogmaals allemaal bedankt! En Nero en Lord Drappo in het bijzonder!
    Ik blijf dit forum uiteraard volgen!
    Tot sprekens/ziens,
    Hebbedingejte
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Hebbedingetje,

    Jammer dat we elkaar mis hebben gelopen, ik had je graag ff naar Nagelen gebracht. :lol:
    Hoe dan ook je hebt gelukkig de auto weer terug, en hij rijdt nog soepeler ook.

    Nu komen de vragen:

    Wat waren de kosten ?
    Hebben ze nog filters vervangen ?
    Zijn er nog tests gedaan op je verstuivers ?
    Wanneer krijgen we fotos te zien van de revisie en de auto ?
    Wat was het defect aan de Lucas pomp ?

    Ik zou je graag willen helpen met het aanbrengen van de benodigde warmtewisselaar maar ik heb een ernstige ontsteking in de rechteronderarm. :cry:

    Ik weet wel een adresje waar je welkom bent om lekkere koffie te drinken en te praten over je aanpassingen voor de toekomst.
    Daar zou je vandaag nog ff langs kunnen wippen bel me anders even op de 06 ?


    ik stuur je nog een pm met het nummer ok ?

    Off Topic:

    Ik ben trost op je !!
    Jij hebt iedereen laten zien dat opgeven de duurste manier is, en doorgaan op een correcte manier die reel is vaak toch goedkoper blijkt te zijn.( een ander voertuig kost ook geld)
    En dat de garagist waar we altijd vertrouwen in hebben tot bepaalde kennis gaat, de man had de eer aan zich zelf moeten houden door gewoon te zeggen ( doe ik ook altijd) : "Meneer als ik alles wist was ik geen monteur maar miljonair. Om teleurstellingen te voorkomen kan ik u alleen maar adviseren om de pomp eerst grondig te laten controleren door een pomprevisiebedrijfje. Als deze het niet kunnen fixen weten zij wel de beste weg naar een oplossing".
    Als de monteur dat nou had gezegd dan had hij nu ook een pluim gekregen.
    Specialisten werk wat Nero doet is tenslotte 'specialistenwerk'...
    Je voertuig is eigenlijk nooit stuk gegaan je hebt deze vrijwillig laten upgraden naar een PPO pomp van Bosch !!
    :wink:

    Door dit soort berichten halen mensen weer hoop in hun pompen en overleden pompen !
    Door dit soort berichten moedig je mensen aan om niet meteen de garage te geloven dat alles maar vervangen moet worden en dat je geen garantie hebt dat de motor weer loopt.
    Door dit soort berichten heb ik altijd de neiging om op de daken te gaan staan en te schreeuwen: "Zie je wel !! Een echte PPOér is niet voor een gaatje gevangen !! ( Soms heb ik het wel is mis en dan ren ik naar de kelder en fluister ik : "Wanneer leer je nou is je mond te houden"!)

    Lang Leve het forum lang leve de PPO érs die hier geholpen worden door amateurs en hobbyliefde, allemaal kosteloos en belangeloos ....!!

    Groet

    Drappie

    ps: Vandaag gaan we lekker klussen aan de PPO kits !!!
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited June 2006
    [quote=Lord Drappo]Hebbedingetje,
    Nu komen de vragen:

    Wat waren de kosten ?
    kosten waren 550 euro inclusief montage van 2e hands boschpomp die zij ook hebben geleverd.
    Hebben ze nog filters vervangen ? Heb ik niet na gevraagd.
    Zijn er nog tests gedaan op je verstuivers ? Niet dat ik weet. Aanpassingen hebben ze niet gedaan zei hij. Dat is nooit nodig zei die.
    Wanneer krijgen we fotos te zien van de revisie en de auto ?
    Shit, deze leek gaat een kijk nemen in de motor. Ik denk dat ik wel weet waar het zit. :lol: Wordt dus vervolgt
    Wat was het defect aan de Lucas pomp ?
    Mensen wat lief maar ik weet het niet. Het gaat zo van ophalen en wegwezen. Als leek heb ik nog gevraagd of ze andere verstuivers erop hadden gezet en het antwoord was nee. Hij zei wel dat ie ergens nog iets bijgesteld was.

    Ik zou je graag willen helpen met het aanbrengen van de benodigde warmtewisselaar maar ik heb een ernstige ontsteking in de rechteronderarm. :cry:
    Erg aardig!

    Ik weet wel een adresje waar je welkom bent om lekkere koffie te drinken en te praten over je aanpassingen voor de toekomst.
    Daar zou je vandaag nog ff langs kunnen wippen bel me anders even op de 06 ?
    Ga ik zeker doen zoals beloofd in de pm! :lol:


    ik stuur je nog een pm met het nummer ok ?
    Thanks heb ik gelezen. Nu naar Belgie met de auto. Ik heb 2 doosjes van ieder 12 liter ppo in de auto gegooit. HIj zit nu vol met 100 diesel. Maar op de terugweg als de motor warm is gooi ik er ppo in. Als ik dan weer thuis ben gooi ik er diesel in zodat het starten te volgende dag geen probleem is. Geleerd van iemand die ook op ppo rijdt zonder aanpassingen.

    Off Topic:

    Ik ben trost op je !!
    Jij hebt iedereen laten zien dat opgeven de duurste manier is, en doorgaan op een correcte manier die reel is vaak toch goedkoper blijkt te zijn.( een ander voertuig kost ook geld)
    Klopt. Ik denk dat de collega die deze topic is begonnen misschien opgelicht of niet goed is ingelicht door zijn garage en zijn auto wellicht voor nietsnaar de sloop heeft gebracht. :roll:
    En dat de garagist waar we altijd vertrouwen in hebben tot bepaalde kennis gaat, de man had de eer aan zich zelf moeten houden door gewoon te zeggen ( doe ik ook altijd) : "Meneer als ik alles wist was ik geen monteur maar miljonair. Om teleurstellingen te voorkomen kan ik u alleen maar adviseren om de pomp eerst grondig te laten controleren door een pomprevisiebedrijfje. Als deze het niet kunnen fixen weten zij wel de beste weg naar een oplossing". Die beun werd zelfs aggresief toen ik vertelde dat ik de auto kwam halen. Hij was op dat moment met een hamer op de pomp aan het slaan toen ik binnen kwam. Puur uit frustratie dat ie deze niet kon maken of wist wat te doen. Ongelovelijk domme beun maar goed.
    Als de monteur dat nou had gezegd dan had hij nu ook een pluim gekregen.
    Specialisten werk wat Nero doet is tenslotte 'specialistenwerk'...
    Je voertuig is eigenlijk nooit stuk gegaan je hebt deze vrijwillig laten upgraden naar een PPO pomp van Bosch !!
    Of iedere boschpomp een ppo pomp is weet ik niet. En waarom weet ik ook niet. Maar daar gaan we zeker een keer gezellig over bomen.
    Ik ben niet technisch maar wel nieuwsgierig.
    Groetjes,
    Hebbedingetje
    :wink:

    Door dit soort berichten halen mensen weer hoop in hun pompen en overleden pompen !
    Door dit soort berichten moedig je mensen aan om niet meteen de garage te geloven dat alles maar vervangen moet worden en dat je geen garantie hebt dat de motor weer loopt.
    Door dit soort berichten heb ik altijd de neiging om op de daken te gaan staan en te schreeuwen: "Zie je wel !! Een echte PPOér is niet voor een gaatje gevangen !! ( Soms heb ik het wel is mis en dan ren ik naar de kelder en fluister ik : "Wanneer leer je nou is je mond te houden"!)

    Lang Leve het forum lang leve de PPO érs die hier geholpen worden door amateurs en hobbyliefde, allemaal kosteloos en belangeloos ....!!
    En dat allemaal in het kader van een beter millieuw en een zwaardere portemonie
    Ciao


    Groet

    Drappie

    ps: Vandaag gaan we lekker klussen aan de PPO kits !!!
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    zo zie je maar weer eens dat "echte" proffessionals niet zo duur zijn als men vaak denkt.
    Vergeet niet dat die niet zoveel tijd verliezen aan het zoeken naar de beste oplossing of het probleem zelf. Zij zijn dit gewoon.
    Elk z'n vak zeker?

    Nu, ben blij voor je dat je weer kan bollen.
    En nu nog met een goede bosch erop!!! :D

    Groeten,
    Nero
  • hebbedingetje PPO Newbie
    edited June 2006
    Thanks Nero. Ik ben afgelopen weekend naar Belgie gereden. Allemaal goed gedaan maar nog niet veel ppo getankt. Eerst even een paar tankjes op diesel om alles open te krijgen

    ik hoorde iemand zeggen dat de cillenderwand iets sneller uitdroogt met ppo.
    Groetjes,
    Hebbedingetje
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2006
    Ik hoorde vroeger ook iemand mij vertellen dat rijden op slaolie slecht voor mijn motor is ..

    Vooral de garage deed daar hard aan mee ...

    Koudgeperste olie is veikig voor je motor, warmgeperst en slecht voorverwarmt kan black sludge veroorzaken en de zuigerveren zouden hierdoor kunnen aankoeken.

    MAAR dat is allemaal hear say ....

    There is no real proof.

    of wel ?



    :wink:
  • BurnIt PPO Master
    edited June 2006
    [quote=Lord Drappo]Ik hoorde vroeger ook iemand mij vertellen dat rijden op slaolie slecht voor mijn motor is ..

    Vooral de garage deed daar hard aan mee ...

    Koudgeperste olie is veikig voor je motor, warmgeperst en slecht voorverwarmt kan black sludge veroorzaken en de zuigerveren zouden hierdoor kunnen aankoeken.


    In goede olie zitten goede dopes om sludge tegen te gaan. Het houdt het dan misschien niet voor 100% tegen, maar we weten allemaal dat je je ole verversingstermijn "vooral bij oudere wagens" iets in moet korten.


    Oww, Je eerste punt, IK HOOR HET MENSEN NOG STEEDS ZEGGEN ! maar als je dan zegt dat je al 40.000km (totaal 340.000km) zonder problemen rijdt, kijken ze je ongeloofwaardig en minachtend aan. :cry:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2006
    Mooi is dat he burnit, dan weten ze van alles te vertellen over hoe slecht het wel niet is. En dan vertel ik hetzelfde als jij, (maar dan met +/-20.000 km) en dan kijken ze je ongelovig aan. Mijn zwager met z'n 407 gelooft het zelfs niet dat zelfs hij deels op ppo kan rijden (hij is van z'n baas) en als ik m dan het verhaal van die 407 uit Spanje laat lezen, zegt ie gewoon dat die er nog wel achter komt.

    Zucht, marketing machine's, I hate them.
Sign In or Register to comment.