Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Tweetanksysteem verboden in Belgie?

Ardennees PPO Newbie
edited March 2006 in Wetgeving Belgie
Wij rijden vanuit Nederland vaak naar Belgie en willen onze auto (of een nieuwe) om laten bouwen naar een 2tanksysteem. Nu hoor ik van verschillende kanten dat een tweetanksysteem in Belgie verboden is en dat het je een aardige boete (duizenden euro's) kan opleveren.
Is dit zo? Ik kan er nergens iets over vinden namelijk.

Comments

• v-subv-sub PPO Burner
    edited January 2006
    zou me verwonderen dat dit verboden is,het is wel verboden als je de 2e tank gebruikt om belastingen te ontduiken m.a.w. als je op de brandstof in je 2e tank geen accijnzen betaald hebt.
    ik ben wel niet 100 procent op de hoogte van de wetgeving op dit gebied
    groeten mark
  • Raf PPO Newbie
    edited February 2006
    Ik heb hierover de vraag gesteld aan het ministerie van financien, zodra ik antwoord heb zal ik het posten, maar mij lijkt ook dat als je accijnzen betaald er niet veel mee mis kan zijn
  • 3p0 PPO Newbie
    edited March 2006
    gooi je toch in belgie die 2de tank toch effe vol met diesel?
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    3p0 said:

gooi je toch in belgie die 2de tank toch effe vol met diesel?

Dat kan, maar dan moet je dat in Nederland ook doen. Ook hier mag je geen accijns ontduiken door een tweede tank. De vraag is nog wel 'is in Belgie een twee-tank systeem per definitie verboden?' Als dat zo is en de bekeuring is veel hoger dan voor een volle tank PPO, dan is het voor Ardennees misschien toch interessant om de tank eruit te slopen al vorens naar Belgie af te reizen. Overigens lijkt me het het waarschijnlijkst dat de regelgeving is zoals v-sub heeft beschreven. Net zoals in Nederland dus. Ombouw naar tweetank systeem mag voor APK en douane, maar op accijnsloze brandstof rijden mag niet.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    brownie said:

De vraag is nog wel 'is in Belgie een twee-tank systeem per definitie verboden?'

als dat voertuig in nederland is ingeschreven kan dat toch geen probleem zijn? Zie je al elke duitser z'n elsbett uitslopen om naar belgie te komen?

of een engelsman te voet gaan omdat zo'n mooie kitkar in belgie amper in te schrijven valt...
Sign In or Register to comment.