Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

slaolie goldsun pas op hiermee!!!!!!!!

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited February 2007 in Olieen
pas op met de slaolie van goldsun!!!!!!
had een partij gekocht bij hoogvliet, maar nu blijkt het al bij 0 graden stroperig te zijn , heel gek!!! sommige doosjes zijn stroperig en troebel
en andere doosjes zijn vloeibaat en helder???
weet iemand hoe dit kan??????
ik mix ze nu met de slaolie van super de boer half om half
die blijven nl wel goed en zijn vrij dun van kwaliteit.

Comments

• pieter PPO Master
    edited January 2006
    Zoals al vaker geschreven, slaolie is geen olie van sla.... dus wat voor olie soort is het :shock: , als het sojaolie is schijnt dit al aardig dikker te zijn dan zonnebloemolie en zeker bij kou kan dit direkt merkbaar zijn.
    Mischien bij lage temperaturen toch maar mixen eventueel een paar litertjes benzine er bij, lees de viscotopics maar op dit forum.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2006
    Op mijn flesjes van de Hoogvliet staat het woord slaolie niet een afgedrukt.

Er staat;
    Zonnebloemolie (100% plantaardig)

dat is alles ....
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2006
    Pekolow said:

Op mijn flesjes van de Hoogvliet staat het woord slaolie niet een afgedrukt.
    Er staat;
    Zonnebloemolie (100% plantaardig)

Dan weet je tenminste zeker wat je koopt. Maar ook bij slaolie horen de ingredienten er op te staan, denk ik. Hier in Frankrijk koop ik slaolie van 100% koolzaad. Die rijdt prima hoor.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited January 2006
    goldsun slaolie inderdaad geproduceerd met genetische soja
    kosten me 58 cent per liter ( hoogvliet )
    de zonnebloem olie koste daar 64 cent per liter
    ben er inmiddels achter gekomen dat als ik ze mix met 20% dino
    dat ze dan vanzelf de volgende dag weer helder en vloeibaar zijn.

laat ff een testflesje met 20% buiten liggen als temperatuur meter
    tot nog toe blijft ie vloeibaar smorgens -3 -4 graden snachts.

alleen ff uitkijken dat mijn ega het niet in de frituurpan gooit!!! :lol: :lol:
  • edited February 2007
    DELETED
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited February 2007
    Ehhh praten we over Goldsun of Sunny Gold???

Ik heb Sunny Gold van de Dirk van de Broek, vorige week 180 liter opgehaald tegen 59 cent, maar is nu eigenlijk 69 cent....
    Nog geen opmerkelijke dingen gemerkt voor wat betreft stroperigheid, gisterenavond nog getankt vanuit ongeïsoleerde garage bij ca. -1 graad, maar stroomde nog prima!

Waar staat die Boni van jou pjotter??? 49 cent da's lekker :D

kan nog ff vooruit maar voor die prijs wil ik wel inslaan...

groetjes RoadRunner
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited February 2007

pas op met de slaolie van goldsun!!!!!!
    had een partij gekocht bij hoogvliet, maar nu blijkt het al bij 0 graden stroperig te zijn , heel gek!!! sommige doosjes zijn stroperig en troebel
    en andere doosjes zijn vloeibaat en helder???
    weet iemand hoe dit kan??????
    ik mix ze nu met de slaolie van super de boer half om half
    die blijven nl wel goed en zijn vrij dun van kwaliteit.

spul is idd bij ongeveer 0 graden in het stoltraject. Met 20 a 25% dino erbij heb ik in de auto zelf nog geen last gehad. Wel uit voorzorg maar wat lidl zonnebloem gehaald. Die is bij -24 graden in de vriezer echter ook niet vloeibaar meer...............
  • edited February 2007
    DELETED
  • edited February 2007
    DELETED
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    goldsun slaolie = soja (tenminste bij de jumbo)

heb een foute levering (slaolie ipv zonnebloem) laten staan omdat ik het spul minder vertrouwde. kreeg eerder bij hogere temperaturen al het idee dat het zwaarder werken was voor de motor dan zonnebloem.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Martijn said:

goldsun slaolie = soja (tenminste bij de jumbo)

heb een foute levering (slaolie ipv zonnebloem) laten staan omdat ik het spul minder vertrouwde. kreeg eerder bij hogere temperaturen al het idee dat het zwaarder werken was voor de motor dan zonnebloem.

Ben ik de enige die alleen ZBO koopt dan?? Ik heb in de begindagen met de Peugeot wel is een keer slaolie en ZBO gemixt omdat ik nog niet wist dat je ook hele dozen kon halen, maar sindsdien alleen maar ZBO. Heb nu nog Burg staan, maar Butella of LIDL gaat ook wel goed als ik ff geen olie mee heb, maar de tank wel. Aldi weet Tom altijd te vinden, dus meestal voor nood Butella.
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    die goldsun soja was ooit een beetje goedkoper, dus maar eens geprobeerd. vandaar dat ik later bedankte voor dat spul toen ze per ongeluk slaolie ipv zbo hadden besteld, want het beviel me niet goed.

heb nu ook nog een paar doosjes arachide naast de zbo staan om eens te proberen, tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar zbo of kz.
  • edited February 2007
    DELETED
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited February 2007
    pjotter said:

verneem met rijden geen verschil in soja en zbo

ik ook niet.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Ik heb geen probleem met de Goldsun ZBO van Hoogvliet. In mijn jerrycans doe ik 50% KZO van de boer + 50% ZBO uit de flessen. Door de ZBO is de mix vloeibaar genoeg om mee te rijden. De KZO van de boer is toch net wat dikker, waarbij als ik het puur in de tank gooi een onregelmatig stationair toerental krijg.
  • edited February 2007
    DELETED
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    pjotter said:

smul said:

waarbij als ik het puur in de tank gooi een onregelmatig stationair toerental krijg.

.

is bij mij ook een beetje.
    ook met zbo.

lig denk ik aan de wat oudere pompen
    Ik heb dus geen probleem als ik ZBO meemeng. dus in de 2de tank 100% PPO waarvan 50% KZO en 50% ZBO
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    ervaren ZBO en KZO rijder, APO 1 tank ooit es gehad, niet bevallen, filter helemaal rood uitgeslagen. Slaolie, geen ervaring.
    wel grappig om te lezen dat er toch nog supers zijn die soms stunten. hoop op betere (lees lagere zbo) tijden doet leven :P
  • edited February 2007
    DELETED
Sign In or Register to comment.