Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Provincie Zeeland wil naar bio-ethanol, vlgns omroep zeeland

Martijn PPO Addict
edited March 2005 in PPO in het nieuws
omroep zeeland weet vandaag te melden dat het de bedoeling van de provincie is om bussen en boten, maar ook haar eigen wagenpark, geschikt te gaan maken voor:

>bio-ethanol

leuk, maar hoe doet men het met alles wat op diesel loopt??? als dit net zo een project word als "het zwembad", oftewel de schouwburg, houd ik m'n hart vast! zie 't al voor me, alle diesel-stadsbussen met ontplofte brandstofpompen ;-)

wel een goede opmerking kwam van een landbouwer/pomphouder uit lilland: deze man was van mening dat er eindelijk eens een (gunstig) besluit moet komen over de accijns-vrijstelling voor de reeds (bij hem) verkrijgbare bio-ethanol. of hij ook ppo of desnoods bio-diesel verkoopt werd niet vermeld. nu wilde de verkoop van bio-ethanol nog niet echt op gang komen... gek he? als de supermarkt goedkoper is dan de pomp voor oliestokers...
de comissaris van de koningin wilde wel bekijken of er voor "ambtenaren en bestuurders" niet iets te regelen viel in de reiskostenvergoeding voor wie "schone brandstof" gebruikte... pijnlijk dat men wel bereid is om het eigen nest goed te verzorgen, maar ik hoor niets over een dergelijke regeling voor particulieren!
ook leuk: volgens zijn chaufeur was "zijn" auto nog niet geschikt, maar zou zeker aangepast gaan worden. kon niet zien of het een benzine- of diesel was, heb toch een vermoeden dat 't wel eens diesel zou kunnen zijn...

het is weer een stap, maar men was of erg voorzichtig, of men heeft de kennis nog niet wat betreft de diesels.

we houden het in de gaten...
groeten martijn

Comments

• Martijn PPO Addict
    edited March 2005
    ondertussen contact gehad met de maker van het item. schijnbaar heb ik het item niet goed geintrepeteerd, maar ik had de video ook niet standby om het nog een keer goed na te kijken.

Het ging nadrukkelijk om de `mogelijkheid' om bio-ethnol toe te voegen aan benzine. De pomphouder wil
    weliswaar in de toekomst zowel bio-ethnol als bio-diesel toe gaan voegen,
    maar gedeputeerde staten van de provincie Zeeland gaat in haar nota uit van
    bio-ethanol. Uiteraard heeft u gelijk dat bio-diesel hoogstwaarschiijnlijk
    meer toekomst heeft dan bio-ethanol.

helaas heeft hij mij ook niet goed begrepen, want mijn betoog was dat PPO ook een toekomst had. al dan niet in combinatie met bio-diesel.
    ondertussen heb ik hem een paar links gestuurd, hopenlijk krijgen we een vervolg-item waarbij de praktijk ook in beeld komt. dus PPO-ers in zeeland, wie werkt er mee?

groeten martijn
Sign In or Register to comment.