Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Fiesta 1.8 D

koen PPO Newbie
edited December 2005 in Ford
Ik rij met een fiesta 1.8 D uit 1992, met Bosch pomp.Als ik op gewone diesel rij stottert hij nogal bij lage toeren of als ik weinig gas geef.Als ik dan rij met 50%ppo en 50%diesel doe hij dit opmerkelijk minder.Heeft iemand hier nog ervaring mee of kent iemand hier de oorzaak van?Hij is goed onderhouden en de dieselfilter is onlangs nog vervangen.

Koen

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2005
    Dat stotteren zou kunnen komen door lucht in de leidingen, maar dan zou het met een mengsel niet minder moeten worden. Heb je iets aan ombouw gedaan?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2005
    kan goed zijn dat je pomptiming niet meer goed is.
    Is er recent een nieuwe distributieriem gelegd? Of is deze al eens gecontroleerd?
    Waarschijnlijk staat de timing iets te vroeg. Met ppo (die wat later ontbrandt) compenseert dit.

Laat dit even checken in een garage. Duurt maar enkele minuutjes.

Groeten,
    Nero
  • koen PPO Newbie
    edited December 2005
    brownie said:

Dat stotteren zou kunnen komen door lucht in de leidingen, maar dan zou het met een mengsel niet minder moeten worden. Heb je iets aan ombouw gedaan?

Normaal ontlucht de motor zichzelf.Ik heb nu nog alleen maar een elektrische voorverwarming voor de filter, een verwarmer via het koelwater is in aantocht.
Sign In or Register to comment.