Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO denatureren (met biodiesel?)

Greggy PPO Burner
edited November 2005 in Olieen
Jan,

naar aanleiden van 't feit dat je zei dat de koolzaadolie die je produceert, moet gedenatureerd moest worden om subsidies te krijgen:

Welke stof moet je dan toevoegen om te denatureren?

'k Hoop dat biodiesel ook mag bijgemengd worden; dan blijft de landbouw voor bijna 100% betrokken in het hele verhaal.

'k Vraag me nu ook af hoe het zit met de accijnzen op biodiesel die bijgemengd wordt in PPO. Voor diesel mag er maar max. 5% biodiesel aanwezig zijn in 2006.
Hoe zit het dan als je tijdens de winter je PPO wilt aanlengen om bevriezing tegen te gaan? 't Zou wel leuk zijn, moest daar ook een 100% vrijstelling van biodiesel op komen.

Groeten,
Greggy

Comments

• ook jan PPO Burner
    edited November 2005
    http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/api2.pl?lg=nl&pd=2004-02-10&numac=2004200243

dag ,
    hier vind je waaraan wij als boer moeten voldoen
    veel leesplezier.

denatureren moet gebeuren zoals de 'bevoegde instanties ' het voorshrijven.
    eerlijk er is mij nog altijd niet verteld hoe dat dan moet.

ik gebruik mijn gezond boerenverstand en sla m'n olie op in een gebruikte dieseltank. dus deze olie kan al niet meer voor voeding gebruikt worden (dieselresidu's)
    of dit voldoende is weet ik dus niet .
  • Greggy PPO Burner
    edited November 2005
    Jan,

die regelgeving is enkel voor het Waalse gewest.
    Na gezocht te hebben in het Staatsblad, heb ik niets teruggevonden over denatureren voor het Vlaamse gewest.

Misschien is het dus niet nodig...
  • ook jan PPO Burner
    edited November 2005
    de vlaamse administratie heeft mij de regels zoals ze hierboven vermeld zijn opgelegd.
    nu weet iedereen dat een boer die van zonlicht en regenwater iets maakt dat hij dan rechtstreeks aan een kleine verbruiker verkoopt zeer moeilijk sluitend te kontroleren is.

ik heb dan ook tot nu toe niet veel 'last' van regelneverij.
    natuurlijk, de regels bestaan en moeten op papier in orde zijn.
    tot nu toe voel ik mij niet echt geviseerd door de administratie,
    ik ben tenslotte, wat volume betreft , verwaarloosbaar.
    is biodiesel eetbaar?
  • dries006 PPO Wannabe
    edited November 2005
    [quote=ook jan]is biodiesel eetbaar?

Ik zou zeggen: probeer het niet, want het zal je zwaar op de maag liggen :wink:
  • Greggy PPO Burner
    edited November 2005
    Bij testen op ratten is gebleken dat biodiesel geen schade aanricht aan het lichaam.
    Daarmee heb ik dus niet gezegd dat je iedere dag een glas biodiesel moet drinken ;-)
  • pieter PPO Master
    edited November 2005
    Stond het gemiddelde verbruik van die ratten ook vermeldt???? :lol:
  • Greggy PPO Burner
    edited November 2005
    Jazeker; de opname was te vergelijken met een halve liter voor een persoon van 100kg.
  • Greggy PPO Burner
    edited November 2005
    Ah, lol, "het verbruik", sorry 'k had te rap je posting gelezen :-)
    Denk dat het verbruik afhing van de opening van de injectoren en de uitlaat ;-)
Sign In or Register to comment.