Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Autocontrole?

gsx3000 PPO Newbie
edited August 2006 in Wetgeving Belgie
Wat doen jullie ppo rijders als jullie naar de jaarlijkse autocontrole moeten?
Bouwen jullie alles uit wat niet orgineel is of laten jullie alles rustig zitten onder de motorkap?
Bedankt.

mvg Xavier

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Gewoon laten zitten. Als je alles netjes hebt aangesloten met slangklemmen is er geen probleem.
  • v-subv-sub PPO Burner
    edited November 2005
    ik ben er dit jaar ook zo mee geweest,ik heb het zelfs aan de controleur gemeld dat mn auto was omgebouwd, geen probleem gehad , volgend jaar zal het wel anders zijn,volgens de stationchef.
  • johan PPO Burner
    edited November 2005
    Wel V-SUB daar heb je het al, een voorafgaande waarschuwing voor de volgende jaarlijkse keuring.

Zie ook onder het forum : technische keuring België

Genoeg verontrustende gegevens om VOORZICHTIG te zijn met ombouw wagens.

Johan.
  • petra PPO Newbie
    edited April 2006
    johan said:

Wel V-SUB daar heb je het al, een voorafgaande waarschuwing voor de volgende jaarlijkse keuring.

Zie ook onder het forum : technische keuring België

Genoeg verontrustende gegevens om VOORZICHTIG te zijn met ombouw wagens.

Johan.

Waar vind je dit forum? Kan iemand ook zeggen over welke controlecentra het hier gaat? Ik woon in Gent en moet voor 20 mei voor de eerste keer met mijn omgebouwde auto naar de controle.

groetjes
  • ook jan PPO Burner
    edited April 2006
    ik ben vorige maand naar de controle geweest in rotselaar.
    ik heb geen opmerking gehad.
    maar mischien hadden ze de ombouw gewoon niet gezien.
    omdat mijn uitlaat te kort is konden ze ook de roet niet meten,
    ik reed wel op diesel, dus geen geur.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Waarom moet je 'voorzichtig' zijn? Is het verboden je auto zelf om te bouwen? En wat verandert er 'volgend jaar'??

Greetz
  • v-subv-sub PPO Burner
    edited May 2006
    de stationschef van malle(nieuw tc station) wist mij te vertellen dat je "waarschijnlijk!" een bewijs moest voorleggen van een drukweerstand van de 2e tank, en de originele vulopening moest gebruikt worden,maar ik denk dat wanneer je naar de tc gaat en niet zegt dat je wagen omgebouwd is dat ze ook niet gaan liggen zoeken, en als er vragen komen van"waarvoor dient deze tank"
    kun je antwoorden "om olie mee te vervoeren" ik denk dat de keuringscentra wel betere dingen te doen gaan hebben (oa tuningkeuring enz...)anderzijds als je naar de keuring gaat en gaat vragen om je ombouw mee te keuren denk ik dat je in de problemen kan komen[/u]
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2006
    Vandaag ben ik met m'n auto naar de keuring geweest. Ik heb ze gevraagd naar doe-het-zelf-ombouw en dit bleek geen enkel probleem te zijn op technisch vlak dan. De man was wel bezig over taks enz... maar puur het ombouwen alleen is in België geen enkel probleem volgens hem. Het ging over het station in Rotselaar.
    Ik heb ook gebeld met het douane-kantoor in Mechelen en zij wisten me eerst geen antwoord te geven op de vraag 'wat moet ik betalen/aangeven wanneer ik op PPO wil rijden'. Na overleg en verdere studie heeft de man me terug gebeld met de melding: 'Ga zoveel olie kopen in de GB, giet zoveel als je maar wilt in je auto, niemand zal er wat van zeggen'.
    Ik vroeg dan: 'Heb ik geen enkel document nodig om aan te tonen dat het om 'biobrandstof' gaat'? Het antwoord was 'Neen'. Formulier DAU5 dient alleen voor verkopers van de brandstof. Ik vroeg dan 'Kan ik ook in de supermarkt olie kopen'. 'Ja, geen enkel probleem' was het antwoord. 'Je moet dus niets aangeven/betalen' bevestigde hij nogmaals...
    Ik geloof de man op zijn woord en ik ga één van deze dagen dus aan de 'experimentele fase' van het ombouwen beginnen...

Greetz
  • v-subv-sub PPO Burner
    edited May 2006
    als dat geen goed nieuws is!!!!!!
  • 58willy PPO Newbie
    edited May 2006
    Ikke gebeld een goeie maand geleden naar douane in GENT
    men deelde me mede dat er nog altijd accijns dient betaald te worden voor het gebruik van plantaaridige olie als brandstof
    dit ter info
  • berre PPO Burner
    edited August 2006
    soapwater said:

Vandaag ben ik met m'n auto naar de keuring geweest. Ik heb ze gevraagd naar doe-het-zelf-ombouw en dit bleek geen enkel probleem te zijn op technisch vlak dan. De man was wel bezig over taks enz... maar puur het ombouwen alleen is in België geen enkel probleem volgens hem. Het ging over het station in Rotselaar.
    Ik heb ook gebeld met het douane-kantoor in Mechelen en zij wisten me eerst geen antwoord te geven op de vraag 'wat moet ik betalen/aangeven wanneer ik op PPO wil rijden'. Na overleg en verdere studie heeft de man me terug gebeld met de melding: 'Ga zoveel olie kopen in de GB, giet zoveel als je maar wilt in je auto, niemand zal er wat van zeggen'.
    Ik vroeg dan: 'Heb ik geen enkel document nodig om aan te tonen dat het om 'biobrandstof' gaat'? Het antwoord was 'Neen'. Formulier DAU5 dient alleen voor verkopers van de brandstof. Ik vroeg dan 'Kan ik ook in de supermarkt olie kopen'. 'Ja, geen enkel probleem' was het antwoord. 'Je moet dus niets aangeven/betalen' bevestigde hij nogmaals...
    Ik geloof de man op zijn woord en ik ga één van deze dagen dus aan de 'experimentele fase' van het ombouwen beginnen...

Greetz

Is er ondertussen meer nieuws bekend? De ene zegt wel, de andere zegt niet. Mij lijkt het het meest logische dat het niet mag omdat de staat er niks aan verdient. Dus weet iemand iets meer ondertussen?
  • ook jan PPO Burner
    edited August 2006
    dag,
    in Belgie mag je met koolzaadolie accijnsvrij rijden,op voorwaarde dat die olie rechtstreeks bij een boer van zij eigen productie gekocht wordt

je mag in principe niet accijnsvrij met olie uit de winkel rijden of andere olie

ik zou aanraden om bij een wegcontrole af te wachten of men opmerkingen heeft, en dan gewoon open kaart spelen ,
    hou die mensen niet voor de gek, en de kans is groot dat je er met een opmerking van af komt.
    het zijn niet dit soort ""overtreders" die men zoekt.

om echt zeker te zijn moet je dus wel bij de boeren langs,
    maar het risico op boetes en dergelijke met winkelolie is op dit ogenblik zeer klein denk ik. de olie in de winkel is in Belgie meestal ook duurder dan bij de boer.
Sign In or Register to comment.