Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Peugeot Expert 1.9D 1996

expertexpert PPO Wannabe
edited March 2005 in Citroën/Peugeot
ik ben aan het onderzoeken welke voorzieningen ik op een Peugeot Expert moet treffen.
In een plaatje in het (frans, Revue Technique) werkplaatshandboek lijkt het erop dat het dieselfilter verwarmd is; vanaf de radiator loopt de dikke slang naar de voet, alleen verder zie ik niets aangesloten. De exploded view suggereert wel twee wateraansluitingen. Op het blok is het nogal dichtgebouwd, en met een zaklampje zie ik geen details......

Weet iemand zo of dit inderdaad een filter met aangebouwd diesel verwarmer is? Zo ja: is deze goed genoeg om PPO voor te verwarmen tot de juist viscositeit?

Dank,
groet,
Jaap.

Comments

• KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited March 2005
    Ik denk dat jij je vergist in de kachelslang aansluitingen.

Bij een PSA TU diesel zitten deze direct onder het brandstoffilter op de cilinderkop. Wel 'hangt' het filter aan het thermostaathuis vast. Daardoor wordt tie wel iets verwarmd maar niet zo veel.

Het 1.9 XU blok in een citroen BX is volgens mij hetzelfde blok als jij erin hebt hangen. De bx heeft een 'blokje' zitten onderaan het moterblok waar de branstof aanvoerleiding op aangesloten zit. Hier wordt de brandstof dus wel degelijk voorverwarmd.

Gr Rob
  • expertexpert PPO Wannabe
    edited March 2005
    Het is een XUD9A blok volgens de manual. Ik zal kijken of ik het plaatje kan scannen en aan een follow up bericht kan hangen. Het zou mooi zijn als je het zou herkennen!

Groet,
    Jaap.
  • expertexpert PPO Wannabe
    edited March 2005
    heb een scan gemaakt, maar hoe dump ik hier een plaatje in?

groet,
    Jaap.
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited March 2005
    expert said:

heb een scan gemaakt, maar hoe dump ik hier een plaatje in?

groet,
    Jaap.

plaatje moet eerst al ergens op internet staan. Dus uploaden naar je website oid. Dan kan je het plaatje plaatsen door de url tussen en te zetten
    http://hierstaateenplaatje.jpg

Maar ik denk dat je beter even kan kijken op www.citroen-forum.nl. Daar staat ook het een en ander over brandstof-voorverwarming.
    Dit is de url van dat topic; http://www.citroen-forum.nl./viewtopic.php?t=161847&highlight=blokje

[quote=Citroen-forum.nl]
    Hoi allemaal,

(dit is mijn eerste ervaring met Forums, erg prettig....goeie tips)

Ik heb zojuist een garage gebeld........ (type oude-meneer met enorm veel ervaring) en die vertelden me het volgende:
    De leiding vanuit de tank loopt onder de auto door, en dan naar een blokje achterop het motorblok waar de brandstof voorverwarmd wordt.
    Vanuit dat blokje loopt weer een slang naar de inlaat van het brandstoffilter.
    Dit blokje sneuveld nogal eens, waardoor hij valse lucht aanzuigt. De garage meldde ook storingen als inhouden, opeens hard gaan trekken en uiteindelijk het uitval-probleem wat ik heb mogen ervaren.

TIP: sloop dat blokje eruit, en verbind de boel door. Als ie op koude diesel kan lopen, is dat voorverwarmen dus niet noodzakelijk. Gewoon de slangen aan elkaar freubelen.

Mocht dit niet werken ,dan ga ik het brandstoffilter maar even "uitschakelen" om te kijken of dit de zwakke schakel is.

(p.s. wel jammer, want o o o, wat genoot ik van die auto........ na mijn caddy type 1 MET BLADVEREN ACHTER...... haha)
Sign In or Register to comment.