Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Renault Vel Satis 2.2 dCi ombouwen voor ppo

wim11 PPO Newbie
edited November 2005 in Renault
Ik rij met een Vel Stais 2.2 dCI bouwjaar 2003.
Graag wil ik die (laten) ombouwen om te rijden met ppo.
Er blijkt een duitse ombouwset te bestaan van Bioltec.
Heeft iemand daar meer info over en/of zijn er nog ander systemen die kunnen ingebouwd worden? Blijkbaar zijn niet alle systemen toepasbaar op dCi-motoren.

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Een dci motor heeft commonrail techniek. Deze zijn veel gevoeliger voor dikkere brandstof. Ik weet niet wat er in dat pakket zit, maar op dit forum kun je vinden voor welke percentages ppo je welke aanpassingen moet verrichten. Hoe dan ook, pas op met een commonrail motor. Hoeveel je ook aanpast, 100% ppo is nooit verstandig.
    In Duitsland is veel meer ervaring met ppo. Bioltec kan je dan vast wel vertellen voor welke motoren hun ombouw geschikt is en tot welke percentages.
  • johan PPO Burner
    edited November 2005
    Beste,

Dit is een computer gestuurd systeem, welke de hoeveelheid ppo en diesel mengt volgens de op dat moment geldende omstandigheden.

(zoals buiten temp, temp van de brandstoffen, temp van de ww, etc, mengt reeds vanaf het starten 15 % en gaat toevoegen tot 99 %)

Kostelijk systeem, met 2e tank, eco-line voor landcruiser 3343 € excl BTW.

Er bestaan nog profi-line (personenauto, bestelwagen met veel km, kost 3600 € (zonder inbouw), maar dit systeem kan uitgelezen en bijgestuurd worden via laptop.

Johan.
Sign In or Register to comment.