Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ford Courier start niet meer :s

stuiterbal PPO Wannabe
edited November 2005 in Ford
Dag mensen,

Sinds enige tijd rijd mijn courier op 100% PPO. Inmiddels heb ik er 20.000 km op zitten en hij loopt heerlijk......

.... tot vandaag....

Ik wil zojuist weg bij mijn vriendin, en wil de auto starten, maar hij is niet aan de praat te krijgen en zelfs de ANWB kan me niet verder helpen.

Aller eerst wou die kerel me niet helpen; omdat ik PPO ingebouwd had en volgens hem had ik geen recht meer op hulp. Na een lange discussie wou hij me dan toch helpen.

Na lang zoeken bleek dat er in mijn orginele tank teveel ZBO zit. Nu kan er wel iets in zitten want mijn 2e magneet-ventiel werkt niet; dus de retour, komt altijd uit in de diesel tank; dus daardoor heb ik teveel ZBO in mijn orginele tank.

Als het goed is kan ik hem donderdag omwisselen en morgen maar wat diesel kopen flink doorspoelen en starten.....

De ANWB wou me wel helpen met het doorspoelen; maar dan zou hij eerst mijn gehele PPO systeem afsluiten; dus heb ik hem maar weer weg gestuurd; want ik ga niet alles weer opnieuw doen.......

Comments

• kerel PPO Newbie
    edited November 2005
    gewoon een univerzele elektrische brandstof pomp,
    voor de injectiepomp onderbreken en zuigen maar.
    als de tank (leeg) is´vul je hem met diesel
    en haal je de brandstof ff naar voren, aansluiten en ontluchten.
    dat is alles.

alles op naturen.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    starten op hoge % ppo kan ook hoor. Zelfs op 100% ppo moet je koud kunnen starten. Waarschijnlijk is er meer aan de hand. Ik zeg niet dat hij direct lekker zal draaien op koude ppo, maar aanslaan en starten moet hij ZEKER!!!
    Zijn je gloeikaarsen nog wel goed?
    Zuigt je pomp nog wel aan?

GRoeten,
    Nero
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Missschien gaat je stopventiel op de pomp niet open!!
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    nero said:

starten op hoge % ppo kan ook hoor. Zelfs op 100% ppo moet je koud kunnen starten.

Zuigt je pomp nog wel aan?

Ik weet niet over welke buitentemperaturen dit gaat, maar als het erg koud is, zou het ergens kunnen verstoppen met drab misschien.
    Dat is me zelfs al eens overkomen met een oldtimertrekker op zomerdiesel bij -10. De boel draaide wel rond, maar sloeg niet aan!
  • Peus PPO Addict
    edited November 2005

.............Na lang zoeken bleek dat er in mijn orginele tank teveel ZBO zit. Nu kan er wel iets in zitten want mijn 2e magneet-ventiel werkt niet; dus de retour, komt altijd uit in de diesel tank; dus daardoor heb ik teveel ZBO in mijn orginele tank.
    Als het goed is kan ik hem donderdag omwisselen en morgen maar wat diesel kopen flink doorspoelen en starten.........

Hallo,
    De retour- magneetklep (type D363CVP) was gelukkig wel in orde, alleen de slangen waren niet goed aangesloten, waardoor er steeds PPO in de dieseltank kwam. Na het geval met de wegenwacht is het ontdekt en opgelost.
    Inmiddels is er voor een andere dieselauto opnieuw een PPO ombouwkit aangekocht, die wordt spoedig ingebouwd.
    Deze mannen zijn echt enthousiast bezig. :!: :wink:
    Mvg.
    Peus
  • stuiterbal PPO Wannabe
    edited November 2005
    Zekerzzz; en mijn ouders gaan morgen voor een nieuwe auto kijken; en das ook een diesel ipv een LPG............. Dus dat wordt dan waarschijnlijk de 3e.....

Trouwens uit de courier heb ik alles weer gesloopt; en die rijd weer normaal op diesel; ik kan hem kwijt voor meer dan ik hem gekocht heb en koop er een nieuwe auto voor terug een nieuwe diesel.......
Sign In or Register to comment.