Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

opel Corsa B 1.7

edited June 2006 in Opel
Ik heb onlangs zonnebloem olie in de tank van de Corsa gedaan en rij nu in een verhouding van 1 l zonnebloemolie op 2 liter diesel. Ik merk geen enkele verandering, behalve in de geur en de portemonnee. Verder heb ik niets aangepast aan de moter. Het is mij niet bekend welke type brandstofpomp op deze Corsa zit, welk weet ik dat de moter een ISUZU is.
Ik ga er mee door.
Nog enkele details: moter verbruikt 1:18, is van bouwjaar 2000 en heeft 120k gelopen.

Comments

• RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited November 2005
    Hallo schuil,

Ik las over je experiment, ik rij zelf met een Combo met een Isuzu diesel, inmiddels al ruim 25.000 km met zonnebloemolie in de verhouding 50% ppo en 50% diesel. Ik wil je wel meegeven dat de Isuzu diesels er in verschillende versies bestaan, met een licentie Bosch pomp, maar kan ook een andere zijn en zelfs elektronische pomp is mogelijk volgens de Bosch dieselservice monteur. Voor probleemloss gebruik van PPO is alleen de Bosch licentie pomp echt geschikt, bij de andere merken en typen heb je kans op motorschade, en die wil ik je graag besparen. Mijn advies is toch echt even te (laten) kijken wat voor soort pomp je hebt!
    heel veel succes en vriendelijke groetjes

Harold
  • EdEd PPO Burner
    edited April 2006
    Hi,

Vandaag ook even wezen tanken :wink:

image

Na bijvullen van 50% Dino en 50% PPO was het tijd om de Corsa B 17D aan een proefrit te onderwerpen. Starten was geen probleem, na een 100 meter gereden te hebben sloeg de motor af (waarschijnlijk door de slechte menging) ff gloeien en hij liep weer. Opvallend was wel het varieërende toerental (tussen 800~1000 Rpm). Na de nodige verkeersdrempels te hebben genomen :wink: bleef het toerental stabiel op 840 Rpm. Buiten de lichte oliebollen"meur" loopt het motortje prima. Kreeg zelf het idee dat hij iets beter oppakt.

Ed :idea:
  • BurnIt PPO Master
    edited April 2006
    Het wisselende toerental kan aan lucht liggen, of een TE hoge mengverhouding.
  • EdEd PPO Burner
    edited May 2006
    Tipje voor de mengers onder ons:

Laat bij het tanken van ZBO je motor stationair draaien. De aanvoer en retour van de brandstofpomp zorgt voor (een betere) menging in de tank. Afslaan doet hij sindsdien niet meer. Waarschijnlijk werkt dit ook bij andere auto's.

• BurnIt PPO Master
    edited May 2006
    Met stationair toerental is de doorstroming minimaal, dus of het echt veel helpt??
  • edited May 2006
    DELETED
  • EdEd PPO Burner
    edited May 2006
    pjotter said:

waarom doe je geen aanpassingen- of ben je gek op russisch roulette

Prachtig! "The Deerhunter". Maar er staat een platenWW op het programma. FF op zoek naar een goedkoop en snel leverend adresje.

• edited May 2006
    DELETED
  • EdEd PPO Burner
    edited May 2006
    Het gaat waarschijnlijk op de volgende manier uitgevoerd worden:

Het (verwarmde) brandstoffilter krijgt een modificatie. Hij warmt nu op tot +15 graden. Ik wil op zoek naar een thermoschakelaar(waar?) die de temperatuur naar +40 graden brengt(dit vnl. voor de koude start en de korte ritjes). Voor het brandstoffilter komt een WW (heb een hele mooie gezien van ALU, zit officieel op een Audi A8 ), als het systeem dan op temperatuur is, schakeld de electrische filterverwarming automatisch uit.

Ik heb geen zin in allemaal knopjes en lampjes in de auto, dit systeem behoort transparant te werken. Denken is gelukt, nu de uitvoering nog :wink:

• EdEd PPO Burner
    edited June 2006
    Vandaag het brandstoffilter van deze auto vervangen. Tot mijn verbazing zat het oude filter voor ongeveer 25% met zbo/dino vol. Had een vol filter verwacht, maar heb geen idee hoe lang het geleden is wanneer die vervangen is (langs w.s.). Nieuwe filter 100% gevuld en gemonteerd.

Iemand trouwens enig idee hoeveel toeren dit Isuzu blokkie stationair doet? Deze draait op ongeveer 700 toeren, en dat lijkt mij wat weinig. Een Googletocht op het internet leverde geen gegevens op?

• BurnIt PPO Master
    edited June 2006
    Hoe meet je? 700 is weinig idd, normaal 800 á 850 toeren.

Loopt de motor verder wel mooi rustig en stabiel?

De toerenteller in de auto kan ook (of heeft) een afwijking hebben
  • EdEd PPO Burner
    edited June 2006
    Meten gaat op de toerenteller. Als'ie warm is loopt hij prima. Is hij koud, dan is het toerental stationair onrustig (ca. 650-750 toeren). Geef je een klein beetje gas bij is íe rustig.

De stationair-stelschroef inmiddels al in de WD-40 gezet :wink:

Sign In or Register to comment.