Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hoeveel kilometer doe jij gemiddeld per jaar?

Marcodem PPO Burner
edited October 2009 in Overige discussie
It's all in the poll

Comments

• MBLe PPO Burner
    edited November 2005
    Ik doe 30.000 tot 40.000
    That was not in the poll, sorry....
  • Marcodem PPO Burner
    edited November 2005
    MBLe said:

Ik doe 30.000 tot 40.000

Inderdaad, die ben ik vergeten, ik kan het echter ook niet meer veranderen, webmaster?
  • Bommes PPO Burner
    edited November 2005
    minder dan 10.000 Km met mijn prive auto

<---- die dus.

En met de auto van het werk, een dikke 50.000 Km per jaar..
  • BurnIt PPO Master
    edited November 2005
    Tussen 1 oktober 2004 en 1 oktober 2006 heb ik 36000 km gereden.

De 30.000 / 40.0000 lijkt mij vaker voor te komen dan 50.000 / 100.000.

De laatste zijn bijna altijd lease bakken, en deze bouw je niet snel om naar ppo.
  • Toyo PPO Burner
    edited November 2005
    BurnIt said:

De laatste zijn bijna altijd lease bakken, en deze bouw je niet snel om naar ppo.

Knap dat je alle toekomstige kilometers ook al weet. :D
    Zelf zit ik zo tussen de 30 en de 40k per jaar. Allemaal met mijn prive auto.

~Toyo ~
  • BurnIt PPO Master
    edited November 2005
    Toyo said:

BurnIt said:

Knap dat je alle toekomstige kilometers ook al weet. :D
    Zelf zit ik zo tussen de 30 en de 40k per jaar. Allemaal met mijn prive auto.

~Toyo ~
    Dat moest dus 2005 zijn :wink:
  • Martijn PPO Addict
    edited November 2005
    vanaf eind februarie al ruim 45dkm gereden, dus vermoed ik dat die 40-50dkm wat krap is. maar om mezelf nou bij de 50-100dkm te zetten? nee, zo trots ben ik er nu ook weer niet op. ;)
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Bommes said:

Welke? Ik zie enkel een rood kruisje.
  • Bommes PPO Burner
    edited November 2005
    brownie said:

Bommes said:

Welke? Ik zie enkel een rood kruisje.

hmm ikke niet..:)

daar zou toch deze foto moeten staan:
    image
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Bommes said:

daar zou toch deze foto moeten staan:

Nu, vier uur later, doet die foto het wel. Zowel links als in je bericht. Die heb ik ook al veel vaker gezien. Waarschijnlijk een tijdelijke storing aan mijn kant.
  • pieter PPO Master
    edited November 2005
    "'t zit niet enkel in jou computer, Martijn heeft bij mij in z'n avatar een kruisje staan, er is dus wat anders mis
  • mennomenno Webmaster
    edited November 2005
    [quote=Marc De Mesel]
    MBLe said:

Ik doe 30.000 tot 40.000

Inderdaad, die ben ik vergeten, ik kan het echter ook niet meer veranderen, webmaster?

Ik kan helaas niets aan een poll wijzigen nadat die geactiveerd is. Sorry.... :-(
  • jumperjumper PPO Burner
    edited August 2009
    Tot 1 augustus woonde ik in Ossenisse, waardoor ik alleen voor mijn werk iedere dag al 150km reed. Gelukkig woon ik nu dicht bij mijn werk (fiets afstand) en zullen de kilometers die ik maak eenorm afnemen.
    Tot op heden heb ik in 1,5 jaar 80.000km gereden, nu zal het tussen de 10 en 20.000km zijn
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2009
    Leuk! een oud topic dat weer actueel gemaakt is.
    Toen ik mijn auto om heb gebouwd: 14-06-2008 2tank systeem was de KM stand: 275979KM
    Die is nu de 321000 gepasseerd.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Ik deed vroeger zo'n 30.000km per jaar, maar nu we minder reizen, ik minder ga surfen en met m'n fiets ga werken, zal dat geschat zo'n 20.000 per jaar zijn...
    Niet de moeite om te dieselen, maar een benzinemotor loopt zo moeilijk op PPO...
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    [QUOTE=soapwater;50678]ik minder ga surfenT t t t t ....
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Haha :D Wacht maar, als dat huis een beetje bewoonbaar is en de kleine in z'n zwemvest past.... dan kom ik het water nog eens onveilig maken ;)
    Gingen jullie trouwens eens niet naar Zeeland afzakken?? :mozilla_innocent:
    edited August 2009
    Soap,

Ik moet ook passen :oops: . Mijn surf seizoen begint 1 september. Het nieuwe huisje heeft me te veel tijd gekost en de baas heeft me gisteren aangesproken op 130% werken.......ik moet minderen.

Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Afgelopen jaar met de Caddy iets minder als voorheen gereden, ongeveer 25.000km. Dit kwam door wat minder bezoeken aan Zwitserland in verband met de studie en geen dagelijks woon-werkverkeer meer met de auto.

Nu ik de Audi heb en volgende week klaar ben met de studie.... gaan we weer wai kilometers vreten...lekker op vakantie ergens in Zuid Europa :)

De Audi heeft er nu ongeveer 10.000km opzitten, iets meer kan ook.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2009
    Ik doe ongeveer 85.000 km per jaar en daarbij verbruik ik een slordige 25.000 liter diesel :)
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited August 2009
    zo hee ik rij nog geen 20.000 km/jaar:D
    maar heb geen woon werk verkeer .

dyssie
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited September 2009
    Chips Miglowie, da's even ruim 1 op 3. Kun je dat ding niet ombouwen. Niek heeft vast nog wel een vaatje staan.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2009
    Heeft dan ook iets van 700PK en trekt een tonnetje of 25?
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2009
    met mijn stads busje rij ik 1 op 2,4
    gemiddeld rij ik 250km per dienst
    en er woorden 3 diensten per dag mee gereden
    wij hebben 35 bussen op de staling staan:D:D:D:D

hoe veel liter is dat:rolleyes:

dyssie
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Veul :p

Herman
    300SD
    edited September 2009
    [QUOTE=easy rider;50818]Heeft dan ook iets van 700PK en trekt een tonnetje of 25?

Haha, dat zou ie wel willen.....

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Ik ben een keer een dagje met Miglowie meegereden: als ik het goed onthouden heb heeft zijn truck ca 400 pk maar wel met een lekker koppel.
    Erg zwaar hoeft zijn truck niet te trekken.
    Miggy "geeft ons heden ons dagelijk brood". :mozilla_innocent:
    (brengt vers brood van de bakkerij naar supermarkten in den lande)
    Dat verse brood geurde heerlijk :p en weegt natuurlijk niet veel. Het uitladen is dan natuurlijk ook geen zwaar werk.
    edited September 2009
    Inderdaad M@W, 400pk, 13 liter motor, automaat (als in electronisch bediende normale versnellingsbak/koppeling zonder typische automaten-slip) Laatst nog wel 28 ton bier gereden, toen reed ie iets duurder, iets van 3,4 ofzo, maar normaal zit ik tegen de 3,6/3,7 aan te hikken met veel uitrollen etc.
    edited September 2009
    [quote=miglowie;50938]inderdaad m@w, 400pk, 13 liter motor, automaat (als in electronisch bediende normale versnellingsbak/koppeling zonder typische automaten-slip) laatst nog wel 28 ton bier gereden, toen reed ie iets duurder, iets van 3,4 ofzo, maar normaal zit ik tegen de 3,6/3,7 aan te hikken met veel uitrollen etc.

daf?
    Mercedes?
    Volvo?
    Enz....
    edited September 2009
    Volvo FM Euro5/AdBlue met een 13,60m 2 asser gestuurd, 2 tons laadklep, 2,495m binnenbreedte, 2,67m binnenhoogte, 22T laadvermogen oplegger. Oja, m'n brandstoftank is 600 liter.

Zo genoeg gegevens? :D
    edited September 2009
    [QUOTE=Miglowie;50970]Volvo FM Euro5/AdBlue met een 13,60m 2 asser gestuurd, 2 tons laadklep, 2,495m binnenbreedte, 2,67m binnenhoogte, 22T laadvermogen oplegger. Oja, m'n brandstoftank is 600 liter.

Zo genoeg gegevens? :D

HaHaHa.....

ik rij bij ons op de zaak met van alles, kleine bakwagen, grote bakwagen, trekker citytrailer, maar van de week ben ik met de 2 assige trailer onderweg.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited September 2009
    Een dikke 40000km prive. In ieder geval haal ik de 100 km per dag makkelijk: 356 dagen x 100km = 35600 plus nog wat vakantieverkeer (tikt ook wel aardig aan) en soms es een andere auto dan de mijne. En dat allemaal prive km's.
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2009
    [QUOTE=hautessa;51094] 356 dagen .

is 52 weken.
    dan kom ruim boven 100.000.

gelukkig heb ik weekenden en snipper/baal/ziektewetdagen.
    en blijf ik daarmee gelukkig onder de ton km/jaar.
    edited September 2009
    [QUOTE=pjotter;51102]is 52 weken.
    dan kom ruim boven 100.000.

gelukkig heb ik weekenden en snipper/baal/ziektewetdagen.
    en blijf ik daarmee gelukkig onder de ton km/jaar.

Ik bedoelde overigens 365 dagen.
    Ik heb dus geen weekenden (of zal ik zeggen ik heb ALTIJD weekend) en al helemaal geen snipper/baal/ziektewetdagen (of zal ik zeggen ik heb ALTIJD snipper/baal/ziektewetdagen)

?
    Hautessa ;)
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited October 2009
    Leeker handig die pol!
    heb er eerst niets over willen zeggen mannen, maar als je ooit een aanslag krijgt en denkt hoe komen ze nu toch aan de info waar de aanslag op gebaseerd is? dan moet je hier maar eens aan terug denken.
    Drivertje

Oh ik maak maar 10 km per week :-)
    edited October 2009
    Pho,

Dat haal ik niet eens......

Tim
    edited October 2009
    [QUOTE=Drivertje;51600]Leeker handig die pol!
    heb er eerst niets over willen zeggen mannen, maar als je ooit een aanslag krijgt en denkt hoe komen ze nu toch aan de info waar de aanslag op gebaseerd is? dan moet je hier maar eens aan terug denken.
    Drivertje

Oh ik maak maar 10 km per week :-)

Wat??? Een aanslag?? Jij zei tegenme dat het gewoon mocht. Hahahah
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2009
    [QUOTE=Drivertje;51600]...als je ooit een aanslag krijgt en denkt hoe komen ze nu toch aan de info waar de aanslag op gebaseerd is....

Volgens de Nederlandsche wetgeving is een verdachte onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Uit ervaring weet ik dat de belastingdienst deze wet anders interpreteert, sterker nog, ze draaien hem gewoon om.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2009
    [QUOTE=easy rider;51609]Volgens de Nederlandsche wetgeving is een verdachte onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Uit ervaring weet ik dat de belastingdienst deze wet anders interpreteert, sterker nog, ze draaien hem gewoon om.
    U verwart strafrecht en belastingrecht.
    Let ook eens op de WAHV ofwel wet Mulder...
    edited October 2009
    [QUOTE=udo;51610]U verwart strafrecht en belastingrecht.
    Let ook eens op de WAHV ofwel wet Mulder...

de belasting doet graag aan schattingen, en zeker als je ze daar zelf de gegevens voor levert. Wet mulder heeft volgens mij te maken met artikel 5 van de wvw. Maar ik kan het mis hebben.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2009
    [QUOTE=Drivertje;51611]de belasting doet graag aan schattingen, en zeker als je ze daar zelf de gegevens voor levert. Wet mulder heeft volgens mij te maken met artikel 5 van de wvw. Maar ik kan het mis hebben.
    Mulder doet o.a. ook snelheidsovertredingen a.k.a. snelheidsbelasting.
    edited October 2009
    [QUOTE=udo;51616]Mulder doet o.a. ook snelheidsovertredingen a.k.a. snelheidsbelasting.

Udo volgens mij is de wet Mulder simpelweg het in gevaar brengen van het overige verkeer.
    klein voorbeelde was in de verkeerles, dat pakeren op een onoverzichtelijk hoek het overige verkeer al in gevaar brengt, er hoeft dan geen bord te staan van verboden te parkeren, maar er wordt dan een beroep gedaan op je gezonde verstand. Negeer je dit "gezonde" verstand kunnen ze je toch een prent geven.
    Heeft dus helemaal niets met deze zaak te maken.
    edited October 2009
    Hehehhe,

Mijn gezond verstand zegt mij dat ik beter op GPO kan rijden dan op diesel...:mrgreen:

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2009
    [QUOTE=Drivertje;51620]Udo volgens mij is de wet Mulder simpelweg het in gevaar brengen van het overige verkeer.
    klein voorbeelde was in de verkeerles, dat pakeren op een onoverzichtelijk hoek het overige verkeer al in gevaar brengt, er hoeft dan geen bord te staan van verboden te parkeren, maar er wordt dan een beroep gedaan op je gezonde verstand. Negeer je dit "gezonde" verstand kunnen ze je toch een prent geven.
    Heeft dus helemaal niets met deze zaak te maken.
    Neen. Neen.
    De Wet Mulder slaat op een administratieve afhandeling van het voorval. U bent geen verdachte maar betrokkene en komt er altijd met slechts een boete vanaf. Ook volgt er geen aantekening op het strafblad. Zie o.a. Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv; Wet Mulder)

Het gaat om een manier van afhandelen, niet zozeer om een specifiek vergrijp.
    Het e.e.a. is bedoeld om de last voor de handhaver omlaag te brengen.
    Hierbij worden de rechten van de burger geschonden.
    Gebruik dus altijd de WOB.
    edited October 2009
    ok dan zit ik er naast, dan is artikel 5 en de wet mulder niet het zelfde.
    groet Nico
    edited October 2009
    [QUOTE=Drivertje;51649]ok dan zit ik er naast, dan is artikel 5 en de wet mulder niet het zelfde.
    groet Nico

volgens mij:
    Artikel 5 kunnen ze overal voor gebruiken. "Het in gevaar brengen van het overige verkeer". Roekeloos rijgedrag. Asociaal rijgedrag. Eigenlijk alles wat nog niet verboden is maar ze wel erg genoeg vinden om een boete voor te geven, kunnen ze onder artikel 5 beboeten. Of de rechter dan anders beslist tijdens een proces is wat aanders.
Sign In or Register to comment.