Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO in Delfzijl

Henk THenk T PPO Burner
edited November 2005 in Olieen
Naar aanleiding van een een stukje in de krant over de belbus van AKZO op PPO, ben ik bij de leverancier van hun PPO geweest.

Dit is de Firma Dallinga b.v. te (Farmsum)Delfzijl.
Rondeboslaan 11
0596-615210

Men kon mij daar vertellen dat er binnen korte tijd een pomp station voor PPO bij hen op het terrein geplaatst gaat worden.
Hij word welliswaar achter het hek geplaatst zodat je alleen kunt tanken als het bedrijf open is.
De verkoop van PPO is ook aan particulieren
De verwachte prijs = ca €0,75/ liter, incl btw.

Ook gaat men zich daar bezig houden met het ombouwen van auto's op PPO.
Men heeft er voor gekozen om zich te richten op het 1 tank systeem.
Voor nadere info kunnen geintreseerden contact met het bedrijf opnemen.

Ik zal worden gebeld als de pomp daad werkelijk open is, en dan meld ik het hier wel weer.

Ik heb geen binding met dit bedrijf, maar vond het wel de moeite waard van het melden.

mvg Henk :lol:

Comments

• edited October 2005
    Het is een begin...

Alleen die prijs is wel wat hoog om er voor om te rijden...
  • dries006 PPO Wannabe
    edited October 2005
    citrofiel said:

Alleen die prijs is wel wat hoog om er voor om te rijden...

Oeioei, hier gaan we weer...
    Weer ondernemers die initiatieven nemen om ppo onder de mensen te brengen, weer een onderneming meer...
    En ja hoor... weer commentaar op de prijs.

Knoop dit goed in jullie oren: "Dit is zowat de basisprijs voor koolzaadolie die door een 'ppo-bedrijf' gevraagd zal worden. Nu is dat zo en het zal er in de toekomst niet al te veel goedkoper op gaan worden"

Groeten,
    Dries
  • edited October 2005

En ja hoor... weer commentaar op de prijs

Ja, en jij komt zeker uit Limburg hier tanken voor 75 cent terwijl het bij de supermarkt voor 59/69 cent te halen is. :shock: :shock:

Die supermarkt verdient er ook aan, dus waarom is die leverancier dan niet te vinden?
  • dries006 PPO Wannabe
    edited October 2005
    citrofiel said:

Die supermarkt verdient er ook aan, dus waarom is die leverancier dan niet te vinden?

Duidelijk iemand zonder al te veel economisch inzicht...
    Een supermarkt die aan zulke prijzen kan verkopen (aldi, lidl,...) hebben zo een groot aantal filialen en zo een zekerheid van afname, dat ze meer dan 1 leverancier kunnen vinden die hun leveringscontracten wenst te ondertekenen. Die ketens kopen voor al hun filialen in Belgie, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Duitsland, enz... hun olie aan bij slechts 1 leverancier. Voor zo een contract zou ik als leverancier mijn prijs ook wel drastisch omlaag willen laten gaan hoor! En die leveranciers zijn daarentegen zelfs ook nog eens producent, waardoor er nogmaals een tussenpersoon wegvalt !!
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited October 2005
    Even gekeken naar de omstandigheden nu, aldi prijs €0,69
    En zo te lezen op veel meer plaatsen de zelfde prijs.
    Duitsland bij een pompstation räpsoil €0.69.
    Voor dit tank station in Delfzijl hoef ik maar 10 km te rijden, het scheelt mij reistijd en t.a.v de Aldi scheelt het een hoop lege flessen in de container, ook weer beter voor het millieu. En ook daar doen we het toch voor :D

tja autorijden is duur, fietsen goedkoper. De keuze is aan jezelf :)

mvg Henk
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2005
    De grote oliehandelaren zijn Russen. Zij leveren met jaarcontracten de detailhandel. Grote ketens betalen nu onder de vijftig cent inkoop, verpakt per liter. Door de grote vraag gaan de prijzen binnenkort zonder meer omhoog. Slimme boeren, waar ook ter wereld, zouden al gereageerd moeten hebben.
  • RolandRoland PPO Burner
    edited October 2005

Een supermarktketen die aan zulke prijzen kan verkopen (aldi, lidl,...) hebben zo een groot aantal filialen en zo een zekerheid van afname, dat ze meer dan 1 leverancier kunnen vinden die hun leveringscontracten wenst te ondertekenen. Voor zo een contract zou ik als leverancier mijn prijs ook wel drastisch omlaag willen laten gaan! En die leveranciers zijn daarentegen zelfs ook nog eens producent, waardoor er nogmaals een tussenpersoon wegvalt !!

Dus kunnen we enkel proberen om 'n supermarktketen over te halen tot verkoop van 5 of 10 literverpakkingen.... :mrgreen:
  • dries006 PPO Wannabe
    edited October 2005
    Roland said:

Dus kunnen we enkel proberen om 'n supermarktketen over te halen tot verkoop van 5 of 10 literverpakkingen.... :mrgreen:

Ofwel zelf een benelux-ppo-keten opstarten eh :P
  • Arthur PPO Newbie
    edited November 2005
    [quote=Henk T]Even gekeken naar de omstandigheden nu, aldi prijs €0,69
    En zo te lezen op veel meer plaatsen de zelfde prijs.
    Duitsland bij een pompstation räpsoil €0.69.
    Voor dit tank station in Delfzijl hoef ik maar 10 km te rijden, het scheelt mij reistijd en t.a.v de Aldi scheelt het een hoop lege flessen in de container, ook weer beter voor het millieu. En ook daar doen we het toch voor :D

tja autorijden is duur, fietsen goedkoper. De keuze is aan jezelf :)

mvg Henk

Henk,

je hebt natuurlijk wel gelijk, maar het moet natuurlijk wel in verhouding blijven. Milleu is allemaal wel leuk en aardig, maar ik durf te wedden dat het merendeel van de mensen het voor het geld doen.. Als daarmee het milieu aspect ook gedient is, is dat welkom, maar als het geld gaat kosten wordt het een andere zaak.

Als je naar de feiten kijkt dan praten we voor een gemiddelde aanpassing (tuurlijk, je kunt ook "puur" gaan proberen, maar ik hoor dat dat toch slechter zou kunnen zijn voor de meeste auto's, zeker op de lange duur.

Dus zeg WW, revisie (oudere) pompen, nieuwe brandstof leidingen, verwarmt voorfilter, druk verhogen verstuivers retourleiding kortsluiten, ontluchter erop filters. Versnelde tijd motorolie verversen/filters vervangen etc

zo zeg grofweg 600 euro kosten als je alles zelf kunt doen. en wat verhoogde onderhoudskosten op jaarlijkse basis.

Als het prijsverschil 25 eurocent zou zijn dan moet je dus alleen al op ombouw zo'n 2400 liter verstoken om kiet te spelen. da's in mijn geval 38500 km om kiet te spelen, ofwel 1-1.5 jaar bij 100% ppo, bij 50% wordt dat dus al 1.5-3 jaar

Kijk ik hoop dat mijn 18jaar oude auto dat nog red, maar zeker is dat dus allerminst.

En dan praat ik nog niet over het risiko om gepakt te worden, en de boetes die daar aanvast zitten....
Sign In or Register to comment.