Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Lampenolie haalt niks uit.

Clioman PPO Burner
edited July 2008 in Olieen
Hallo iedereen zoals jullie eerder van mij hebben kunnen vernemen rijdt ik op een mengsel van 30% ppo en 70% diesel, een 4 of 5 weken terug ben ik begonnen met het toevoegen van 2 flesjes lampen olie.
Hoewel dit op 10L ppo een enorm verschil maakt wat viscositeit betreft , merk je er verder weinig van als je er 20L diesel bij mengt.
Ook is er geen verschil te merken in rendement 1op17 blijft 1op17, op deze manier is het dus alleen maar een dure toevoeging.
Voor wie op 80%ppo of meer rijdt is het misschien wel nuttig, ik hoop dat jullie allen iets aan deze informatie hebben.

Groetjes Marcel

Comments

• BurnIt PPO Master
    edited October 2005
    Sorry, ik zie het nut niet echt van deze informatie.

Wanneer je ff het topic van Peus doorleest (viscositeit diverse mengsels) dan heb je veel meer info.

Daarbij is lampolie ook niets beter dan gewoon mengen met diesel
  • Clioman PPO Burner
    edited October 2005
    BurnIt said:

Sorry, ik zie het nut niet echt van deze informatie.

Wanneer je ff het topic van Peus doorleest (viscositeit diverse mengsels) dan heb je veel meer info.

Daarbij is lampolie ook niets beter dan gewoon mengen met diesel

Dan moet je echt nog even goed de visco metingen door lezen want lampen olie is WEL beter als diesel om de visco te verlagen, echter omdat ik zowiezo al gemengd met diesel rijdt merk ik waarschijnlijk geen verschil.

Enneh ik bedoel het goed hoor om deze info met jullie te delen (scheelt iemand anders weer wat moeite) maar als je het niks interesseerd hou ik lekker alle informatie voor me zelf :P

Marcel
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2005
    Het is niet dat het niet gewaardeerd word, maar lampolie is qua prijs niet interessant.
    Je kan dan beter iets meer diesel bij mengen.
  • Clioman PPO Burner
    edited October 2005
    BurnIt said:

Het is niet dat het niet gewaardeerd word, maar lampolie is qua prijs niet interessant.

E1,30 bij de action, iets duurder als diesel

Marcel
  • jeroen PPO Wannabe
    edited October 2005
    In plaats van lampenolie moet je natuurlijk petroleum gebruiken. Petroleum kost bij de betere brandstoffenhandel ongeveer evenveel of minder dan diesel. Petroleum is echt beter omdat het een lagere viscositeit, lager vlampunt en een hoger cetaangetal heeft dan diesel.
  • Clioman PPO Burner
    edited October 2005
    jeroen said:

In plaats van lampenolie moet je natuurlijk petroleum gebruiken. Petroleum kost bij de betere brandstoffenhandel ongeveer evenveel of minder dan diesel. Petroleum is echt beter omdat het een lagere viscositeit, lager vlampunt en een hoger cetaangetal heeft dan diesel.

Héé euh we moeten niks hè.
    Ik heb lampen olie gebruikt als expiriment maar doe dat inmiddels niet meer het haalt namelijk niks uit als je al mengt met diesel.

Ben nu aan de acceton, met zeer goede resultaten.
    Geur weg, betere verbranding, hoger rendement.

Marcel
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2005
    Ik ben zelf ook heeel benieuwd wat aceton gaat doen, ik heb nu 35ml op ruim 40l PPO (puur)

We zullen zien :D
  • Clioman PPO Burner
    edited October 2005
    BurnIt said:

Ik ben zelf ook heeel benieuwd wat aceton gaat doen, ik heb nu 35ml op ruim 40l PPO (puur)

We zullen zien :D

Ja ik ben benieuwd, temeer omdat jij een lager percentage aangehouden hebt.

Marcel
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited January 2008
    lampolie action 1.28 cent per liter
    diesel is bijna duurder!!!!!!!!
    BurnIt said:

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    pieterbell, heb jij soms weinig te doen???? dat je oude topics nieuw leven gaat inblazen. Zet die info dan gewoon in een niuew topic onder olieeen of in het topic supermarktprijzen. Thanks eric.

modjes :wink:
  • monkee21 PPO Burner
    edited January 2008
    :) kun je ook verduidelijken wat je bedoelt met lampolie
    er zijn diverse mogelijkheden

er is bvb parafine
    en er is petroleum
    en verder allerlei mengsels van bovengenoemde.

8) 8) 8) Grtz Mon
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Lampenolie bij Dirk vd Broek is 1,09
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    pjotter said:

1.09 euro.
    en wat is de petroleum literprijs :?:
    zal zeker goedkoper zijn.,

Hier bij een locale handelaar tank je petroleum aan de pomp voor €0.80/liter.
    Nu de vraag: is het te controleren of je petroleum getankt hebt i.p.v. dino? Ik denk er namelijk aan het in de originele tank te gebruiken i.p.v. diesel (hogere mix)...

Grtz
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2008
    Soapy,
    Als je mengt met p: nooit meer dan 30 % p bij je PPO. Zeker nooit op 100 % p in plaats van diesel. P is schraal, daar kan je dieselinjectiepomp niet tegen. P werdt vroeger wel gebruikt als vervanger van benzine !!
    En: rijden op p is illegaal, ook in Belgenland.
    Niek
  • RaafRaaf Modding Member
    edited January 2008
    soapwater said:

[
    Nu de vraag: is het te controleren of je petroleum getankt hebt i.p.v. dino?

Jazeker, er zit gele kleurstof in
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited July 2008
    Iemand nog ervaringen opgedaan met aceton onlangs ?
    Hoeveel % kun je er maximum van toevoegen op een tank PPO, of is dit afhankelijk of je ook met diesel bijmengt ?

Greetz ;)
Sign In or Register to comment.