Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Oiledruk meter ? Brandstof temp ?

Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
edited October 2005 in Overige merken
Hallo allemaal.

Ik kan eigenlijk de locatie voor de oliedrukslang niet vinden.
Daarnaast heb ik uitheems oliedrukmetertje van het merk Smiths Industries, waar de drukmeter in de behuizing zit. Ik dacht met een aantal koppelingen en een 25 bar oilhose naar het blok tegaan en daar een bout te kunnen verwijderen waar ik een gever in zou kunnen draaien.
De moderne gever is bijna net zo groot als het klokje, maar de botenboer herkende het wel en zij dat een slang voldoende zou zijn (kennelijk heb ik dus een mechanise meter).
Is het echt fout om een t-stuk te plaatsen op een oilieslang ?
Na een uurtje op de straat gelegen te hebben kan ik eigenlijk niets vinden.

Ik heb natuurlijk wel een druksensor gevonden maar die laat ik maar zitten.

De Iveco heeft nu een viervoudige voorverwarming en ik ga me zorgen maken over de PPO temperatuur op de lange rit. Kan de brandstof dan te warm worden ? En kan dat op zich dan weer andere onderdelen beinvloeden. Die koeler van Vetus is wel strak ... maar dan liever een thermisch gestuurd kleppie ergens op het circuit ?

Heeft er iemand extra oliedruk en andere metertjes geplaatst ?
Passen VDO metertjes op vlotters van Vetus ?
Zijn alle metertjes en gevers aansluitingen universeel ?

Ik wacht het af of er reacties zijn in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Drappie

Comments

• BurnIt PPO Master
    edited September 2005
    VDO gaat waarschijnlijk NIET passen op de meters / gevers van vetus.

(ik dacht ergens zoiets te hebben gehoord)
  • Peus PPO Addict
    edited September 2005
    Wat je kunt doen is een tussenstuk met aftakking op het gat van de oliedruksensor plaatsen. En op de aftakking de drukmeter aansluiten. Of zo'n adapter in de handel is weet ik niet.......
    Mvg.
    Peus
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2005
    Beste PPOérs,

Tsja, daar was ik al bang voor, de oliedruksensor is de enige ingang voor een meting. Aangezien ik er klote bij kan en een T-stuk weer 5 euro's zal gaan kosten , kies ik ervoor om de olie slang ( die bij dit motorblok buiten om lopen) op een makkelijk bereikbare plek aftetakken. :lol:

Hoe dan ook met het voorverwarmde brandstoffilter en de "sclauch im schlauch" warmtewisselaar die nog voor het filter zit werken erg goed.
    De 50%-50% PPo mix glijdt er nu doorheen als zachte boter. :D

Tijdens het overhevelen (om het filter te vullen) uit de originele tank zag ik een aantal vlokken zweven in de mix. Ik heb dit kleine beetje gefiltert in een koffie filter verwarmd en toen hield ik een dikke vel over ?
    Lijkt mij een slechte drap die alleen maar voor files zal gaan zorgen in het toevoer systeem v/d PPO ? :twisted:

Ik maak me dus ernstig zorgen over de reinheid van de originele dieseltank die nog nooit is schoongemaakt. :cry:

Haha ik heb er een stukkie transperant toevoer slang tussen gezet en mijn mix is een beetje blauwig ? Zal het fabeltje van de rooie kleurstof dan toch waar zijn ? Eigenlijk wil ik er nu wel vanaf aangezien ik nooit meer op rood wil rijden.

Groet

ff snel werken en dan tankie demonteren !!
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2005
    hallo,

Je moet eens goed kijken ter hoogt van je druksensor. Normaal zijn er op de meeste motoren meerdere plaatsen gemaakt waar je deze druk kun afnemen. Er zit meestal een umbraco-boutje ingedraaid. (zeskant inbusboutje).
    Dit moet op dezelfde hoogte zitten als de druksensor (gemeten van de onderkant bv van je motor). DEze oliekanalen lopen zeker volledig door aan 1 kant van de motor, meestal zelfs aan 2 kanten. Nog even zoekn dus, en zie je een inbusboutje waarvan je denkt dat die het is, draai die er gewoon effen uit. Je zal rap zien of er olie aanhangt, ofwel zal er water uitlopen (dan zit je in het koelcircuit). Boutje er terug in met wat teflon, en klaar is Kees.

En anders inderdaad met een T-stuk voor je druksensor.
    Of een meter aansluiten op je druksensor, maar zal van hetzelfde merk moeten zijn.

Groeten,
    Nero
  • Alex JonkerAlex Jonker PPO Wannabe
    edited October 2005
    Als je kiest voor het aftakken van olieleidingen, let er dan wel op dat je voor degelijke verbindingen kiest en alles goed naloopt als je klaar bent.
    Je zal niet de eerste zijn die (alle) motorolie verliest als er iets los schiet of knapt :!:

Laatst heb ik dat nog zien gebeuren bij iemand met een oude Ford Capri. Die had ook zo'n oliedrukmeter in z'n dashboard gemonteerd (lees: geknutseld). Hij liet de auto even onbewaakt warm draaien om bij warme motor de oliedruk te controleren. Toen hij bij de auto terugkwam stond hem een heerlijk warm voetenbad van motorolie te wachten :shock:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2005
    Dat kan de beste gebeuren toch ?
    Laat ik in ieder geval dat dashboard verhaal maar ff wachten eerst maar is goed testen op lekages.

Thanx voor de tip !

Ik moet weer verder !!!

Peklow
Sign In or Register to comment.