Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Opvallend

KakelbontKakelbont PPO Burner
edited November 2005 in Citroën/Peugeot
Ha luitjes,

Vandaag viel me weer wat op, zoals bekend heb ik een 1.4 citroen ax diesel. Omdat ik een 2e brandstofklep voor een retourleiding nog moet binnenkrijgen heb ik mijn warmtewisselaar vast in serie gezet met het originele brandstoffilter. Zodat ik voorlopig veilig kan gaan bijmengen.

Zo gezegd zo gedaan, ikke 10 liter zbo erin. (op 3kwart tank diesel). Ik denk, met 2 filters in serie zal het wel even duren voordat het autotje z'n eerste zonnenbloempjes proeft. Maar nee hoor, al na amper een km rijden hoorde ik de zwaardere dieselklop en rook ik de zonnige patatgeur. :shock: Wil dus zeggen dat er een behoorlijke hoeveelheid rondgepompt wordt. (via de retour terug de tank in en weer terug naar de pomp).

Verder, het originele brandstoffilter aan de cilinderkop werd in serie met de ww nog veel warmer! Dit is veel efficienter zo :shock:

Ben dus van plan dalijk m'n brandstof 3-wegklep VOOR het originele brandstoffilter te zetten. Het nadeel dat je dan voor thuiskomst moet overschakelen om het filter te spoelen voor de volgende koude start valt ook wel mee dus. Aangezien mijn auto na 1km de zonnenbloempjes al proefde, door 2 filters heen die vol waren met puur diesel.

Ennieweej, m'n blauwe service AX heeft zen zonnenbloemen vuurdoop gehad :mrgreen:

Groeten Rob

Comments

• jeroen PPO Wannabe
    edited November 2005
    Kakelbont said:

Maar nee hoor, al na amper een km rijden hoorde ik de zwaardere dieselklop en rook ik de zonnige patatgeur. :shock:

Zwaardere dieselklop?
    Bij koude motor, of ook als-ie warm is?
    Staat je timing misschien wat aan de vroege kant? Mijn ervaringen met C15, BX, Saxo en MercedesBenz W124 geven allemaal minder geklop en juist een stillere en rondere loop.
    Nu ken ik de AX dieselmotor niet van dichtbij, maar er rezen wat vraagtekens toen ik het zo las. Misschien interpreteer ik je woorden onjuist en is jouw ervaring ook dat de motor op planta soepeler trekt en ronder loopt. Ik wil je echt geen zorgen aanpraten hoor :wink:
  • edited November 2005
    je krijgt dan wel heel veel menging als je op deze manier schakeld
    want je leegt telkens je ppo olie in je diesel tank als je gaat stoppen en er komt telkens veel diesel in je ppo olie als je hem warmrijd namelijk de inhoud van het filter en je brandstofpomp of je moet de kleppen na elkaar schakelen
    ik heb de retour gewoon in een loop dan heeft alles veel minder te lijden
    rondpompen gaat makkelijker als alles terug naar de tank
    maar alles moet dan wel perfect zijn
    ik heb namelijk veel last van luchtbellen gehad das het nadeel

suc 6
  • jeroen PPO Wannabe
    edited November 2005
    Met retour in loop verminder je idd vermenging tussen beide tanks en bovendien verlies je minder warmte uit je brandstoflijn. Verwarmde retourgaande brandstof komt weer terug in de keten zonder omweg via tank waar het de meeste warmte verliest..
Sign In or Register to comment.