Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

cosa c 1.3 commonrail

edited September 2005 in Opel
Ik heb pas met mijn corsa op 50% zonnebloemolie gereden en ik mag zeggen dat hij voortrffelijk reed zonder enige aanpassing. maar nu zegt men mij dat commonrail systemen er niet zo goed tegen kunnen. dus heb ik het maar gestaakt. terwijl ik met mijn andere wagen een peugeot boxer 1.9D van 1999 probleemloos op 100% zonnebloemolie rijd zonder aanpassing. nu al ongeveer 10000km.
Kan iemand mij iets meer vertellen over dat commonrail verhaal?

Comments

• Peus PPO Addict
    edited September 2005
    boxer said:

....Kan iemand mij iets meer vertellen over dat commonrail verhaal?

Nou, daar is onder techniek een apart lijntje voor opgezet, lees dat eens rustig door.
    Houdt bij commonrail rekening met de volgende eigenschappen / tips:

- er worden zeer hoge drukken door de HD-pomp opgebouwd
    - de HD-pomp kan te weinig druk opbouwen als de aangeboden brandstof te hoge viscositeit heeft, die grens ligt bij ca. 20 cSt, daarboven bijv. 30 cSt kun je onmogelijk meer starten.
    - denk erom dat er een aparte opvoerpomp bij / in de tank aanwezig is die ook meer kracht moet verrichte als de visco te hoog is en dus stuk kan gaan.
    - de injectoren (verstuivers van commonrail motor) vernevelen met ZEER kleine openingen, daarvoor is grote druk nodig en niet te hoge viscositeit brandstof
    - bij koude motor heb je altijd een rail met een bepaald volume brandstof, daarmee moet je rekening houden; voorverwarming van brandstof werkt dus wat trager dan bij gewone inspuitsystemen, want deze inhoud moet ook opgewarmd worden.
    - zorg voor een goede FILTERING van PPO/diesel, die nooit grover mag zijn dan fabrieksmatig is voorgeschreven.
    - gebruik als je op PPO rijdt altijd volledig synthetische motorolie van een goed merk, die je beter iets eerder dan voorgeschreven moet verversen met van vanging van oliefilter.
    - een voorverwarming van brandstof tot minstens 60 gr.C is noodzakelijk als je 50/50% wilt blijven rijden
    - een 2-tanksysteem is beter dan expermenteren, want dat kan je duur komen te staan. Injectoren en de HD-pomp zijn dure onderdelen, waar je zuinig op moet zijn :!: :?
    - als je eenmaal een 2-tanksysteem met een commonrail hebt, in je komt in de file terecht, schakel dan even over op dino, anders gaan je injectoren problemen opleveren; langdurig stationair toerental met hoog % PPO moet je vermijden.
    - motormanagement laten aanpassen voor PPO bedrijf is kostbaar en levert naar verhouding te weinig winst op, niet doen dus.

Mvg.
    Peus
Sign In or Register to comment.