Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO in een kubota

Bennie M PPO Newbie
Is er soms iemand die ervaring heeft met PPO in een kubota. Ik wil een machine op PPO laten lopen, daar zit een Kubota V-1505-T in. een motortje met 42 pk en een turbo, wordt ook veel als industriemotor verkocht. Wie heeft er evaring mee, en kan me verder helpen. Ik wil gewoon 100% PPO tanken, en dan bedoel ik Koolzaadolie.
Welke aanpassingen moet ik in ieder geval doen?

Comments

• BurnIt PPO Master
    edited September 2005
    Ervaring op PPO heb ik niet, maar ik weet wel dat kubota weet hoe ze een goede dieselmotor moeten maken.

Zijn erg goede motoren met zeer waarschijnlijk een lijnpomp. (check wel ff)

Deze moet 100% wel aankunnen mits het niet vriest.
    50% haalt hij zeker te weten.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2005
    hallo,

Ik heb er al ervaring mee.
    Wij zijn nog verdeler geweest van kubota hier, en doen nu alle revisie ervan.

Zeer goede motoren, met wel 2 gebreken:
    1) zeer gevoelige culasse (cilinderkop) Deze barst zeer gewillig, en zeker op ppo moet je dus zotgen voor optimale verwarming en juiste timing.
    2) SLechte verstuivers die standaard in een kubota zitten.
    Blokkeren nogal snel (ook bij licht vervuilde diesel)

Deze motoren hebben meestal zeer specifieke pompjes. Meestal PFR-pompjes. Dit zijn kleine geblokte pompjes (zoals lijnpompje), die in een grotere behuizing steken.
    Zeer geschikt om ppo op te rijden, want elke cilinder heeft z'n apart element!!
    Kan zijn dat er aparte pompjes los zijn voor elke cilinder (zoals een isuzu).

VErstuivers kun je best vernieuwen door betere, en druk wat verhogen.
    Pomp moet je niet aankomen.
    Wel goede ww voorzien op koelwater.
    Ideaal is dat je met een 2de kleine tank werkt met diesel om op te starten. Je hoeft geen dure 3-weg kleppen te kopen. GEwoon manueel met kraantjes tussen toevoer en retour. Bij warme motor, schakel je over , en dan kun je heel de dag werken.

Motoren van kubota zitten veel in kleine traktoren, graafmachines en clarks.

Groeten,
    Nero
  • Bennie M PPO Newbie
    edited October 2005
    Ik ben een beetje aan het inventariseren wat ik allemaal nodig heb, maar soms lees je ook van verwarmingselementen die ze in de verstuiver bouwen, welke elementen gebruiken ze daar voor, en waar kan ik die krijgen?
Sign In or Register to comment.