Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ervaringen met Berlingo 1.8D 600 van 5 mei 1998

jbreumelhof PPO Newbie
edited November 2005 in Citroën/Peugeot
Nadat ik eerste een aantal sites heb bezocht over het rijden op zonnebloemolie ben ik vanmiddag naar de Lidl gegaan en heb daar 30 flessen zonnebloemolie gekocht a 58 ct per fles. Toen doorgereden naar de Makro en daar heb ik 15 liter diesel a 0,997 ct in de auto gedaan. Thuisgekomen heb ik 9 flessen zbolie in de tank gedaan en direct daarna gaan rijden. Ik las dat je het moet mengen, dus ik remmen!! en optrekken!! en weer remmen en over de drempels bij mij in de straat, gaan rijden. Ik vond het toch wel een beetje eng omdat ik niets heb aangepast aan de auto. Ik denk dat de verhouding 20 Liter diesel en 9 liter zbolie is. Ik ben erg benieuw of er gebruikers zijn die ervaring hebben met een soort gelijke auto. Ik rook nog geen vreemde lucht. Wel verwacht ik dat ik een positieve bijdrage aan het milieu.
Misschien kan iemand mij nog een tip geven wat te doen of dat ik nog ergens op moet letten. Veel kennis van auto’s heb ik niet. Ik blijf het een vreemd idee vinden!!

Comments

• BurnIt PPO Master
    edited September 2005
    Je moet letten op de normale dingen, waar iedere PPO rijder op moet letten.

Zoek ff op het forum verder.

type brandstofpomp / buitentemperatuur etc. zijn belangrijke dingen.
  • jbreumelhof PPO Newbie
    edited November 2005
    Op dit moment rij ik ruim 2 maanden met mijn Citroen Berlingo op 50% zonnebloemolie :) .
    Vanmorgen was het een paar graden boven nul. Starten ging goed! Alleen na 50 m sloeg de motor af :evil: . Nadat ik hem weer had gestard en door kon rijden bleef de motor aan. Waar het aan ligt weet ik niet :roll: . Ik heb nog niets aan de auto aangepast. Ik heb ook weinig technische kennis van auto's. Zo weet ook nog niet wat voor pomp er in de auto zit. Volgende maand moet de auto weer gekeurd worden. Ik vraag me af ik de tank dan met PPO gevuld kan laten of alleen zuiver diesel uit de pomp?
    Ik ben benieuwd naar de reactie van andere Berlingo rijders.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2005
    Je kan er gewoon ppo in laten zitten, de roetmeting is met ppo vaak zelfs beter. Maar 50% vind ik riskant als je je merk brandstofpomp niet kent. Voor een Lucas is dat percentage wel erg hoog hoor.
  • edited November 2005
    ik heb mijn auto omgebouwd maar men wilde de auto niet keuren voordat men zeker wist dat ie op diesel liep
    ze hebben bij mij het brandstof systeem losgehad
    om het te controleren
    jammergenoeg is het toen niet goed terug gemonteerd zodat ik met pech stil kwam te staan
    alles zat vol met lucht wat een boeven

groet herman
    ps 50 % mengen is wel wat veel voor koud weer
  • BurnIt PPO Master
    edited November 2005

ik heb mijn auto omgebouwd maar men wilde de auto niet keuren voordat men zeker wist dat ie op diesel liep
    ze hebben bij mij het brandstof systeem losgehad
    om het te controleren
    jammergenoeg is het toen niet goed terug gemonteerd zodat ik met pech stil kwam te staan
    alles zat vol met lucht wat een boeven

groet herman
    ps 50 % mengen is wel wat veel voor koud weer

Bedoel je hier een APK keuring??

Beetje een vaag verhaal wat je zegt. :?
Sign In or Register to comment.