Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Citroen C5 op slaolie???

willem PPO Newbie
edited May 2005 in Citroën/Peugeot
Ik ben van plan om een C5 uit 2003/2002 aan te schaffen. Heb al wel begrepen dat deze kan rijden op 15% ppo. Hoe moet je dit mengen, buiten de tank diesel en ppo samen voegen, of kan het afzonderlijk.

Comments

• Caddy-Daddy PPO Burner
    edited January 2005
    Altijd eerst diesel in je tank en daarna pas SVO/WVO
  • edited April 2005
    Gebruik voor een HDI diesel motor geen slaolie, maar zonnebloemolie, die is iets vloeibaarder en beter voor de hogedrukpomp.
    Ik gebruik in de 2.0 HDI Peugeot (zelfde type motor als in C5) al geruime tijd 40% zonnebloemolie (Lidl 0,59 ct) op 60% diesel. Rijdt prima, in de winter ga ik waarschijnlijk naar 25%.
    Binnenkort ga ik brandstof-voorverwarming toepassen, zodat het mengsel nog iets vloeibaarder wordt. Dat is beter voor de injectoren die electronisch worden gestuurd.
    Groeten,
    Peus.
  • Peus PPO Addict
    edited May 2005
    Hallo,
    De aangebrachte voorverwarming werkt prima.
    Met deze eenvoudig ingreep bereik je al uitstekende resultaten, de motor loopt en trekt veel beter. Maar voor het starten maakt het uiteraard geen verschil.
    Wie heeft ervaring met een elektrische voorverwarming? Ik weet van iemand met een Audi die een elektrische voorverwarming heeft (1-tank systeem). Deze wordt (voordat hij wegrijdt) op afstand ingeschakeld en start dan heel makkelijk op vrij hoog PPO mengsel.

Mvg.
    Peus

-------------------------------------------------------------------------------
    Heerlijk helder......Zonnebloemolie ! (40% - HDi-2,0 is niet verslaafd)
Sign In or Register to comment.