Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Levering Koolzaadolie

leoleo PPO Burner
edited September 2005 in Olieen
Naar aanleiding van een mail van Solair Oil Systems een bericht gestuurd naar Carnola.
Hierbij de reactie:

Wij kunnen vanaf Januari waarschijnlijk olie leveren, dan is de pers in productie.

Misschien kunnen we eerder leveren omdat we bij het ministerie aangevraagd hebben om binnen onze vrijstelling ook olie door te mogen leveren die we zelf niet hebben geperst. Dat ziet er goed uit, maar we zijn nog in onderhandeling net de douane daarover.

We sturen bericht aan allen die zich aangemeld hebben als het zo ver is. Ik moet wel zeggen dat we alleen mogen leveren aan bedrijven, niet aan particulieren.

Dat staat in de voorwaarden en ook niet aan handelaren. De kentekens van de voertuigen moeten bij ons en bij de douane opgegeven worden. Evenals Naam, adres, telefoonnumer enz..

Ook een inschrijving bij de KVK en een BTW nummer is vereist. Als jullie hier aan voldoen zet ik jullie op de lijst met aanmeldingen.

Vriendelijke groeten,

Joep Hermans
-------------------------------------------------------------------------------

Van: Leo Derksen [mailto:leomollie@hetnet.nl]
Verzonden: maandag 26 september 2005 22:00
Aan: [email]joephermans@wxs.nl[/email]
Onderwerp: koolzaadolie
Geachte Heer,

Via Solair Oil systems kreeg ik een mail over Carnola.

Enige tijd geleden heb ik reeds getracht contact te krijgen met Carnola, maar dat is me toen niet gelukt.

Ik ben met name geinteresseerd in de aankoop van een grotere hoeveelheid koolzaadolie b.v. in een 1000 liter IBC.

Mijn auto (een Toyota Landcruiser HZJ79 van 2000) is aangepast voor gebruik van PPO o.a. met een tweetank systeem.

Graag verneem ik van u of een dergelijke levering (accijnsvrij) mogelijk is en tegen welke prijs.

Met dank voor uw reactie en met vriendelijke groet,

zoals hieruit te lezen valt: Het is weer een kwestie van "verdeel en heers".
Voor bedrijven mag geleverd worden, maar aan particulieren niet. Dit lijkt me nu echt een kwestie voor een commissie gelijke behandeling.
Puur rechtsongelijkheid. Dit ligt natuurlijk niet aan Carola, maar aan onze fantastische overheid. Ik dacht dat de overheid er was voor ons allemaal, maar dat heb ik kennelijk niet goed begrepen!

Comments

• Peus PPO Addict
    edited September 2005
    Leo,
    Zeer vervelend. Ik vind zulke praktijken ook onbegrijpelijk. Juist bedrijven zijn niet zo geinteresseerd in PPO rijden, of het moet een expediteur zijn, dan ligt dat anders uiteraad.
    Het zal wel weer onder 1 hoedje spelen zijn met de overheid. Daardoor blijft rijden op PPO een wassen neus en komt het nooit goed van de grond. :cry:
    Mvg.
    Peus
  • mennomenno Webmaster
    edited September 2005
    De voorwaarden die zij stellen zijn hun opgelegd door onze regering als voorwaarde voor de accijnsvrijstelling voor hun project. Niet leuk en niet netjes van Den Haag, maar ik kan me zo voorstellen dat ze hun project ook niet in gevaar willen brengen.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    Leo:

Volgens mij klopt er geen hout van. Ik heb met de douane gesproken. Auto ombouwen mag. Plantaardige olie kopen mag. Op het moment dat je de olie in de wagen giet moet je accijns gaan betalen over de gereden kilometers. Volgens de douane in heel Europa, alleen als het om personenauto’s gaat. Volgens mij klopt dat ook niet (ben ik aan het onderzoeken). Je moet dan zelf dagaangifte doen. Per liter die je op geeft moet je iets van 37,x cent betalen.
    Als bedrijf mag iedereen handelen in olie. Dus ook gewoon leveren aan particulieren. Wat die er mee doet is zijn zaak. Oliebollen bakken? Zit gewoon BTW op. Ze vragen bij de Lidl toch ook niet wat je met je boodschappen gaat doen? Een perserij mag dus gewoon handelen in olie. Misschien niet rechtstreeks met particulieren omdat hij geen detailhandels vergunning heeft. Maar ook dat lijkt me sterk. Een boer mag toch ook producten verkopen?

Een aantal expediteurs is de overheid trouwens spuugzat en gaan hun eigen weg!

P.S. In Zwitserland mag niet gereden worden op verse PPO (lees: mag er niet verkocht worden als brandstof). Alleen gerecyclede olie, die door een professionele fabriek is schoon gemaakt. Kan alleen in Lenzburg getankt worden. Helaas.

Menno: Volgens mij wordt de olie vrijgesteld van accijns als het in voertuigen gestopt wordt die in het kader van het project zijn omgebouwd. Die er dus (in Nederland) op gaan rijden en dus accijns zouden moeten afdragen. Waarom zou een perserij niet extra mogen persen of handelen in plantaardige olie. Zowel zaden als olie zijn op de “wereldmarkt” tegen dagprijzen te koop.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    [quote=Ruud S]P.S. In Zwitserland mag niet gereden worden op verse PPO (lees: mag er niet verkocht worden als brandstof). Alleen gerecyclede olie, die door een professionele fabriek is schoon gemaakt. Kan alleen in Lenzburg getankt worden. Helaas.

Dat was mij nog niet bekend. Ik rijd regelmatig door Zwitserland en was van plan dat binnenkort ook op ppo te doen. Kunnen ze dan ook problemen maken als ik wel of niet laat zien dat de brandstof uit Duitsland komt?
    Zwitserland is natuurlijk geen EU lid. Brandstofprijzen lopen ook uit de pas. De diesel is er bijvoorbeeld ca. 10 cent duurder dan benzine!
  • leoleo PPO Burner
    edited September 2005
    Menno en Peus,

Ik was hierop geattendeerd door Solar Oil Systems.
    Ze zijn het helemaal niet eens met het contract van Carnola zoals het door de overheid door hun strot is gedrukt.
    Hein Aberson was het met mijn conclusies helemaal eens.
    Hij heeft naar aanleiding hiervan al contact opgenomen met Joep Hermans van Carnola omdat Solar Oil Systems wel aan particulieren mag verkopen ( als ze omgebouwd zijn volgens hun systeem).
    Hopelijk zal deze muis nog een staart hebben.
    edited September 2005
    Omdat het aansluit bij het onderwerp plaats ik de oproep maar hier :D

Ben op zoek naar een betrouwbaar bedrijf/ iemand die PPO olietanksets kan leveren door heel Nederland en Vlaanderen. En die daarna elke week/ twee weken raapzaadolie kan naleveren. Zou daar graag een afspraak mee maken. Mag ook een Duits bedrijf zijn. Wil eventueel ook participeren in dat bedrijf. Ik ga in eerste instantie uit van tanksets van duizend en tienduizend liter. Moet wel redelijk snel kunnen leveren.
  • MBLe PPO Burner
    edited September 2005
    De Firma Rickermann uit Duitsland (http://www.rickermann-landhandel.de/) verkoopt volgens mij ook olie. Ik weet alleen niet of zijn installatie al helemaal draait. Was volgens mij wel zijn plan.
    De heer Rickermann kan je er vast wel meer over vertellen.
    edited September 2005
    Brownie: Ik kreeg zojuist mail over jouw vraag over Zwitserland. Vanaf deze week gaat men er ook verse accijnsvrije PPO persen. Zijn ons dus voor. Je mag met een volle PPO tank het land in en erop rijden. Daarnaast mag je een jerrycan met maximaal 25 liter PPO meenemen.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    [quote=Ruud S]Brownie: Ik kreeg zojuist mail over jouw vraag over Zwitserland. Vanaf deze week gaat men er ook verse accijnsvrije PPO persen. Zijn ons dus voor. Je mag met een volle PPO tank het land in en erop rijden. Daarnaast mag je een jerrycan met maximaal 25 liter PPO meenemen.
    Dat is goed nieuws. In Zwitserland is natuurlijk nog uitgebreide grenscontrole door de Zwitsere douane. Als ppo totaal verboden is kan je maar beter niet met een frituurwalm aan komen rijden. Dat is vragen om problemen natuurlijk.
Sign In or Register to comment.