Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

!! let op met zbo van de aldi!!

hana PPO Newbie
edited September 2005 in Olieen
Hallo oliestokers
Heb een paar soorten zbo met elkaar vergeleken en ben tot de conclusie gekomen dat er toch echt wel een groot verschil zit.

Tussen de verschillende soorten zit er een groot verschil in het gehalte vet, bij een volledige plantaardige olie zou dit 100% vet moeten zijn, alleen op deze manier ben je verzekerd van een zo zuiver mogelijke brandstof en een zo hoog mogelijk rendement!

Bij de zbo van de aldi (fabrikant BROLIO) BLIJKT DEZE ECHTER MAAR VOOR 91% UIT VET te bestaan terwijl de zbo van c1000 of Jan Linders
voor dezelfde prijs wel uit 100% vet bestaat!!!!!!!
ook de ENERGIEWAARDE is hierbij beduidend lager.

Conclusie: de zbo van ALDI bestaat voor ongeveer 10% uit andere stoffen die evt. een goede zuivere verbranding verminderen en je brandstoffilter doen dichtslibben.
EN LEVERT OOK 9% MINDER ENERGIE ( 3367 tegenover 3770 Kjoule per 100 gram)

Dit merk je zeker terug in je prestaties en rendement van de motor!!

Dus let op wat je zoal stookt, er zijn echt aantoonbare maar zeker ook merkbare verschillen.

Een tevreden oliestoker.

Comments

• leoleo PPO Burner
    edited September 2005
    Hana:

De kwaliteit Sungold van Jan Linders (59 eurocent/liter) wordt ook verkocht door Hoogvliet, maar dan voor 53 eurocent/liter!!!
    De merknaam van de C1000 ken ik niet. Wel heb ik daar slaolie zien staan voor 59 eurocent/liter. De zonnebloemolie is daar duurder (prijs is me nu ontschoten).
    Heb afgelopen zaterdag Jan Linders via email gevraagd ( bij grotere hh afname) te prijs aan te passen naar het niveau van Hoogvliet. Tot op heden nog geen reactie.
    Wellicht kunnen meerdere mensen mij steunen door zo'n email te sturen naar Jan Linders door het consumentenformulier bij "contact" in te vullen: http://www.janlinders.nl/
    Hopelijk verlaagt Jan Linders dan de prijs en hebben we er weer een goedkopere keten bij.
  • leoleo PPO Burner
    edited September 2005
    Zie hier de reactie van Jan Linders:

Een enkele andere supermarkt zal misschien bij sommige producten enkele centen voordeliger zijn, dat kunnen wij nooit helemaal voorkomen. Maar de combinatie van vaste lage prijzen en onze scherpe aanbiedingen maken het verschil, en durven ons laten zeggen dat wij per saldo de voordeligste kassabon van het land hebben! Gemiddeld loopt zo'n actiepakket al gauw op tot een gewogen gemiddelde korting van 5-10% op het hele pakket.

Helaas is het bij ons niet mogelijk om grote hoeveelheden Goldsun zonnebloemolie af te nemen tegen een aangepaste prijs.

Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd en mogen wij u desondanks toch blijven begroeten in onze supermarkt.

Dus exact hetzelfde product als bij Hoogvliet, maar daar 6 eurocent goedkoper.
    Conclusie: is hoogvliet bij je in de buurt dan daar "tanken" en laat Jan Linders fluiten naar de klandizie.
  • hana PPO Newbie
    edited September 2005
    Ha die leo

helaas geen hoogvliet in midden limburg in de buurt, dus toch maar naar de Jan Linders, helaas!!!!!!

Toch bedankt voor de moeite

GROETJES HANA
  • RolandRoland PPO Burner
    edited September 2005
    Ik heb er eens op gelet bij het winkelen vandaag. Inderdaad, niet elke olie bestaat uit 100% vet en ook de energetische waarde verschilt.
    Lidl zonnebloemolie (golden sun): 100% vet - 3700 KJ
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited September 2005
    Dank voor dit onderzoekje :)

Op naar de lidl dus, en de aldi links laten liggen :)
  • MBLe PPO Burner
    edited September 2005
    Ha luitjes,
    Ik was hoogst verontrust door dit berichtje daar ik nu al ongeveer 150 liter Aldi olie heb verstookt. Dat zou dus betekenen dat ik 15 liter rommel in mijn systeem heb......????
    Dus maar eens nagekeken wat er op de Aldi flessen staat:

vet 91 gram (waarvan 10g onverz etc)

DUS: dichtheid is 0.91kg/ltr -> 33670 / 0.91 = 37000 kJ/kg
    OFTEWEL de ALDI olie is echt wel 100% zonnebloemolie hoor!!!!!!!
    GELUKKIG maar.....
Sign In or Register to comment.