Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Renault Lagune 2.2 RT (1995)

diesel junk PPO Newbie
edited October 2005 in Renault
Afgelopen week mijn eerste tank ZBO/DINO in de verhouding 25/75 verreden zonder enig probleem. Verbruik lijkt zelfs iets beter te zijn dan op 100% DINO, maar bij gebrek aan een goede baseline meeting (ik heb de auto pas 3 weken) ben ik hier niet zeker van. Volgende tank gaan we op 50/50 rijden en kijken hoe dit gaat. Uiteindelijk doel is om 70-80% PPO te gaan rijden. Eerstvolgende project zal zijn om een warmtewisselaar in te (laten) bouwen. Als alles stabiel draait wil ik ook nog wel eens met aceton toevoeging gaan experimenteren. Ben ik de gelukkige omstandigheid dat ik toegang heb tot een lab waar ik bv visco metingen kan uitvoeren, dus ook op dat gebied kan ik nog genoeg gaan experimenteren.

Comments

• diesel junk PPO Newbie
    edited October 2005
    Zoals in de vorige post aangekondigd, ben ik nu van 25% zbo overgegaan op 50% zbo. Start nog steeds prima, wel een klein beetje blauwe rook bij het koud starten, maar verder geen problemen. In verband met de dalende temp houd ik het voorlopig even op 50% totdat de ombouw (ww en misschien electrische voorverwarming) gereed is. Bij temp onder 5 C. ga ik misschien weer wat terug in %zbo. Ik heb nog niet ontdekt wat voor brandstofpomp ik heb, maar zal denk ik wel een Lucas zijn.
  • edited October 2005
    Hallo Laguna,

Ben benieuwd naar je ervaringen met aceton.
    Ik rijd in een Ford direct ingespoten diesel (2.5 in een Transit) en zie ook blauwe rook bij koude motor. In februari komt de roetmeting weer en ben benieuwd naar de roetuitstoot.
    Groet,
    BBQ Transit
  • diesel junk PPO Newbie
    edited October 2005
    Ervaringen met aceton heb ik nog niet omdat ik eerst een stabiele situatie wil hebben. Ik rij nu dus op 50/50 zbo/dino. Binnen een week of 2 hoop ik met een warmtewisselaar op koelwater en een electrische voorverwarming te gaan rijden en als ik dan een stabiel verbruik heb op een 75/25 zbo/dino mengsel, ga ik experimenteren met aceton.
  • diesel junk PPO Newbie
    edited October 2005
    Ben vandaag heel erg blij geworden toen ik eindelijk op een onmogelijke plek HEEL klein het woordje BOSCH op mijn brandstofpomp zag staan. Dat is toch weer een meevaller omdat ik dacht met een Franse auto de meeste kans te hebben een Lucas lot uit de tombola te trekken. :D
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2005
    doet deugd hé : bosch!!!!
  • diesel junk PPO Newbie
    edited October 2005
    Zo, vandaag weer een klein stapje verder gekomen. M'n platen ww van Peus zit nu ook in het diesel trace. Zat al op het koelwater systeem aangesloten, maar gaf steeds problemen met het aanzuigen van valse lucht. Nieuw brandstofslang gekocht bij automaterialen zaak (ter vervanging van eerdere harde slang), twee stukken hiervan aangesloten op de platen ww., zowel druktest als vacuumtest (gewoon blazen cq zuigen) utigevoerd, systeem volgezet met diesel, aanvoerslang vanuit het filter aangesloten, even handmatig doorpompen, ander eind op de voedingslang van de pomp aangesloten, slangenklemmen goed aangedraaid en starten maar. Gelijk goed, geen lucht meer en eindelijk verwarmde mix (50/50). Reden van eerdere problemen blijft nog een beetje onduidelijk, maar ik hou het op de hardheid van de gebruikte slang waardoor deze niet goed afgekneld kon worden. Andere mogelijke bron is de electrische ww die ertussen zat, deze heb er nog even tussenuit gelaten omdat ik nu hele kleine stapje tegelijk wil nemen. Na het reviseren van de electrische ww zal deze ook aangesloten worden. Tenslotte nog een temperatuur meter voor de brandstof vlak voordat deze de pomp in gaat en we zijn voorlopig klaar met freubelen.
Sign In or Register to comment.