Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ford Fiesta Mk2 1.6

edited September 2005 in Ford
Ik rijd nu al twee weken op ZBO van de Aldi gemixt met DINO. Ik ben begonnen met 80/20, daarna 50/50 en rijd nu 30/70 (70% ZBO). Mijn Autotje, een 16 jaar oude fiësta , tweede model uit 1989 (werd geproduceerd t/m 1989) loopt prima maar de oliebollen walm is niet te harden. Als ik rij valt het wel mee, maar als ik van mijn geparkeerde bolide weg lopp ruikt je het nog op 50 meter afstand. Ik ben van plan om een tweede tank ik te bouwen met WW o.i.d. en laat de resultaten weten. 100 % moet kunnen. De auto gebruikt geen olie de brandstof pomp zweet niet. Hij rijd op dit mengsel beter dan op Dino vooral met een koude motor. Ik heb het idee dat ik sneller optrek dan met Dino maar dat kan ook mijn idee zijn.

Comments

• edited September 2005
    Hallo Gast,

De geur is inderdaad nadrukkelijk aanwezig. Geruststelling dat deze walm niet schadelijk is voor de omgeving. Sneller optrekken kan goed kloppen want ZBO ontbrandt erg goed bij lage toerentallen. Het inspuittijdstip is dan gunstig in relatie tot de verbrandingssnelheid.

Wat vind je van het geluid van je motor? En hoe is het verbruik?

Groet, BBQ Transit
  • edited September 2005
    Het Verbuik heb ik tot nog toe niet goed in de gaten gehouden dus wordt vervolgd. het geluid is het zelfde.
Sign In or Register to comment.