Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Supersnel vullen regenton TIP>>

pieter PPO Master
edited May 2006 in Olieen
he he hier dan eindelijk de foto's van mijn snelvultrechter. ('k ben op visite bij m'n dochter)
ik heb hem in eerste instantie gemaakt om een IBC container snel te kunnen vullen, over een ton kun je natuurlijk direct het matje leggen.
het voordeel van de speciekuip is dat hij bovenaan wat wijder is en er meer flesjes in passen. (25stuks)
als pijp heb ik een dakgootaansluiting gebruikt (bouwmarkt) die kun je er zo opschroeven, je kunt hem eventueel verlengen met PVC pijp.
Als mat heb ik betonmat met een maaswijdte van 7.5x7.5 cm. gebruikt.
Groeten Pieter

image

image

image

image

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2005
    Je bent toch wel handig Pieter!

Ik kom binnenkort wel met de vrachtwagen langs :lol: :lol:
  • vetfrituur PPO Burner
    edited October 2005
    Kleine tip, zet er een ruw filtermatje in .... Ikzelf had een trechter gekocht om makkelijker men tank te vullen, er zat ook zo'n gaasfiltertje in.

Tot mijn verbazing ontdekte ik dat met ppo (verse) er toch reeds wat troep in zat na het vullen met 20 liter ppo. In de flessen zie ik nochtans zeer propere olie. Ik had de indruk dat het glycerine was dat erin achterbleef, het leek sterk op boter. Het kan in ieder geval geen kwaad denk ik.
  • pieter PPO Master
    edited October 2005
    mischien is een filterdoekje voor een afzuigkap op de bodem dan voldoende, ik zal je tip ter harte nemen
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2006
    Hee Pieter,

Kijk ik ben een beetje laat met een reactie, maarre als jij zo doorgaat met dit soort fantastische korte showcases dan wordt jij nummer 1 ... hier kna ik niet aan tippen .... proficiat ..

Drappie

PS; Mag ik hem direct gaan kopieeren ?
  • pieter PPO Master
    edited February 2006
    k'ben nu al te laat met het deponeren van het idee :( dus ga je gang en succes :!:
  • edited February 2006
    DELETED
  • edited May 2006
    DELETED
Sign In or Register to comment.