Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Renault Clio 1.9D verwarmd brandstoffilter beter gebruiken

Clioman PPO Burner
edited September 2005 in Renault
Hallo iedereen het elektrischverwarmd brandstoffilter op mijn Clio wil ik beter gebruiken, door de aansturing aan te passen.
Weet iemand hoe die aansturing gebeurt? ik heb met een multimeter gemeten wat er gebeurt als je de auto start.
Dan krijgt het element een korte tijd stroom en wordt daarna uitgeschakelt, maar gaat dit in combinatie met een clikson of temperatuur sensor?
wie weet dit en weet waar de clikson of temperatuursensor zit?

Marcel

Comments

• KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited September 2005
    Ik denk dat je dat beter op een clio forum kan vragen.

Als je deze voorverwarming zou willen gebruiken zou ik de sensor lekker houwen zitten, en een aparte draad trekken die je van binnenuit kan schakelen.

Blijf er overigens wel bij dan koelwater voorverwarming de beste oplossing is voor lange stukken.
  • Clioman PPO Burner
    edited September 2005
    Kakelbont said:

Ik denk dat je dat beter op een clio forum kan vragen.

Als je deze voorverwarming zou willen gebruiken zou ik de sensor lekker houwen zitten, en een aparte draad trekken die je van binnenuit kan schakelen.

Blijf er overigens wel bij dan koelwater voorverwarming de beste oplossing is voor lange stukken.

Das waar maar wij rijden juist erg korte stukken, maar kan ik dan mischien beter een clikson vlak voor de pomp plaatsen die de temperatuur van de brandstof meet en dan bij 40 a 50graden uitschakelt?

Marcel
  • KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited September 2005
    Ideale temperatuur is rond de 70 a 80 graden. Daarna valt er niet veel winst meer te behalen met de viscositeit.
  • Clioman PPO Burner
    edited September 2005
    Kakelbont said:

Ideale temperatuur is rond de 70 a 80 graden. Daarna valt er niet veel winst meer te behalen met de viscositeit.

Ik ben een beetje huiverig voor zulke hoge temperaturen omdat een lucaspomp ook zijn koeling haalt uit de brandstof

Marcel
Sign In or Register to comment.