Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Iemand ervaring met een Corsa B 1.5D zonder aanpassingen?

edited March 2006 in Opel

Dus gewoon sla-olie + diesel. En dan welke verhouding hebben jullie.

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    een mix van 30% olie + rest diesel is aan te raden.
    Zonder aanpassingen toch.
    Met een warmtewisselaar kun je al makkelijk tot 50% olie + 50% diesel gaan of zelfs meer.
    ZElf proefondervindelijk vast te stellen.
    Beetje bij beetje je hoeveelheid ppo ofdrijven, tot je voelt dat de motor en/of pomp anders beginnen te reageren. Dan ben je over de grens, en doe je er best weer extra diesel bij.

GRoeten,
    Nero

Ps. Lees eerst eens wat hier en daar op deze site. Je zal al wijzer worden.
  • edited September 2005
    dank je wel.
    ja ik ben al flink op de site aan het surfen geweest. maar al die aanpassingen zie ik niet zitten.

Maar omdat er verder met een 1.5D nog geen ervaringen waren was ik benieuwd.

bedankt iig voor je bericht.
  • edited September 2005
    Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de APK keuring? bij het gebruik van 30% sla-olie en 70% diesel?
  • edited September 2005
    Anonymous said:

Dus gewoon sla-olie + diesel. En dan welke verhouding hebben jullie.

ik heb in mijn corsa b 15 d half om half gemixd gewoon zonnenbloem olie
    bij de lydl 59 ct de liter en de andere helft heb ik met rooie diesel gefixed
    loopt als die koud is wat rauw
    en warm als een zonnetje
    had ik dit maar jaren geleden ontdekt hahaha

carpe-diem and smile 4 a while
  • MBLe PPO Burner
    edited November 2005
    Ik ken iemand die al een tijdje met zijn Corsa 1.5D (1996 ofzo) op 25% zbo rijdt.
    Die persoon heeft verder geen sjoege van hoe of wat (puur op advies van weer anderen), maar vond het gewoon leuk om daar zbo in te gooien. Merkt er zo ver ik weet verder niets van. Alleen roet de motor iets minder naar ervaring.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2006
    Mijn Corsa 1.5 D van 1988 loopt zonder moeite op 60/40 (diesel/zbo) en zonder aanpassingen
Sign In or Register to comment.