Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

kleine tip

vanmorgen  weer iets geleerd;

een Duitse vriend van mij heeft zo een geweldige mercedes vito je weet wel zo een mercedes als je er iets aan moet doen dat je dan beter maar de motor in een keer eruit haalt

Maar hij kreeg er geen olie meer uit de tank.

Zelfs geen diesel olie.

Dus de tank er onder uitgehaald.

En de  tank uit elkaar gehaald.

En wat bleek

Er zit in het tank mechanisme een soort witte ronde doos en daar in die doos zit een een omgekeerde trechtertje waar mee hij de brandstof mee op zuigt.

Daar zit dus een klein plastic roostertje in en dat was dicht.

Dus een groot gat gemaakt in dat filtertje 

En toen deed hij het weer.

Vroeger toen wij nog een echte mercedes reden w115 w123 W201 W124 die had gewoon de tank uitlaat naar onderen.

Gewoon de leiding eruit draaien en dan met een grote dop kon je daar het tank filtertje uitdraaien en dat filtertje er af slijpen.

En dat was veel eenvoudiger.

En die hadden ook metalen tank en niet zo een goedkope plastieken.

Peerke


Comments

  • NeoNeo PPO Addict
    Tja, goedkope plastieken tank.

    Ik heb een Sprinter en het enige wat niet roest is die plastic tank;)
  • tja maar dar is ook een mercedes van na 1989

    Toen zijn ze begonnen met watergedragen lak.

    En de arrogantie van de dealers, ik kan daar een boek overschrijven

    Het is toch gek dat mercedes die de hoofd prijs moeten hebben het meeste roesten van allemaal.

    Peerke
Sign In or Register to comment.