Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

kleine truuk

ik was op de middag weer een mercedesje wat al lange tijd stil stond weer aan het leven aan het wekken.

Dus nieuwe olie en filtertjes gelukkig niet zo een papiere onding luchtfiltertje maar een echte auto met een oliebad filter;

Kleppen gesteld ja jongens en meisjes dat moest vroeger hoor

Dus wilde starten en er kwam geen diesel olie uit de leiding, dus ik zei de tank moet er onderuit.

Maar ja we wilden hem natuurlijk horen lopen.

Dus wij een kannetje gepakt en een paar liter diesel er in gedaan de aanvoer en de retour er in gestoken.

even 3 m aan de knop gehangen tot het draadje rood gloeiend was toen doorgetrokken 10 keer  rondgooien en toen deed hij het weer.

Kijk van deze laatse zin snapt een cdi hdi rijder geen snars en dat ga ik ook ze niet uitleggen.

tevreden en trots neerkijkend op de motor ruimte zagen wij hoe hij netjes diesel pakte uit het tankje en de het weer terugspuitend in het tankje.

Ik zat zo een minuutje te luisteren en te genieten en toen kreeg ik een idee.

Zou ik ook niet met als ik de retour van de motor aansluit op de aanvoer leiding van de tank aanvoerleiding niet door kunnen spuiten.

Dus de knop weer ingedrukt alles zo aangesloten en en weer aan de knop gehangen en daarna weer doorgetrokken.

en toen spoot de retour de brandstof leiding door.

na weer een minuutje zo gedraaid te hebben , alles weer stopgezet en weer alles zoals het hoorde aangesloten toen weer gestart en laten lopen.

Toen kwam het vuil eruit en gelukkig hebben wij altijd zo een plastic voor filtertje gemonteerd, dat was zo goed vuil.

de tank moet er toch wel een keertje onderuit, maar zo kunnen we ook een beetje de motor laten lopen

Peerke

Sign In or Register to comment.