Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

eigenwijs soms te veel eigenwijs

Ik had  archide olie in de tank zitten wat ik  mengde met vis olie 50 50 

Ik vond dat mijn dieseltje op alles moet kunnen lopen. Eigenwijs he.

Dat ging redelijk ik  zeg niet goed.

Maar door een korte zakelijke vlieg reis stond mijn auto een weekje in Duitsland bij een goede kennis.

Ik kwam terug en was al bang dat  het was gaan vriezen.

Ik was ook bang dat mijn dieseltje niet meer zou kunnen starten.

En ja hoor hij kreeg het niet uit de tank  

Dus de tank af gevuld met diesel..maar de tank meter ging niet omhoog.

Leiding van voor naar achter geblazen maar hij hij zat goed verstopt.ik dacht dan gaat hij wel een beetje mengen, maar nee hoor

Tja goede raad is duur.

De man van den adac laten komen,maar die hebben volgens mij alleen maar een laptop bij voor al die moderne automobielen.

Die had zoiets  in de 3 jaar dat hij bij de adac gewerkt had zo iets nog nooit meegemaakt.

Hij wou mijn auto nog wel even aan de diagnose stekker hangen, maar mijn oude mercedesje had dat gelukkig nog niet.

Dus die jongeman van een jaar of 40 weer wandelen gestuurd en na kuchen en kaffee eens goed nagedacht.

Er moest naar mijn mening weer eens stevig out of de box gedacht worden.

Maar ja als je met dit probleem bij de Mercedes dealer komt die hebben helemaal geen verstand van oude mercedesjes en  out of the box denken , nee die kunnen heel goed rekeningen maken en die in je box gooien.

Dus ik moest iemand hebben die ook een beetje veel te eigenwijs is

Dus even na den meister gelopen jullie weten dat nog wel ,die eens ooit nog eens op motor olie wil gaan rijden.

En vragen of die een oplossing wist.

Nou dat had hij, in de Russische kou nemen ze gasbranders en daar doen ze de klokken de bakken en de motors aan de onderkant heet mee stoken.

Want daar zit ook alles vast, door de kou.

En een gasbrander met zuurstof die had hij  dus hij kreeg alles daar mee los en warm.Zo eentje met gasflessen groter als ik en met een vlam die ook groter is dan ik.

Ik dacht dus opgelost, dus niet he

Maar ja ik heb weer zo.n plastieken tank gewoon weer van die  nieuwerwetse rotzooi.

Dus dat kon ook niet, ik verlangde toen zo naar een hondekopje, Tn, dusseldorfer, w123, w124.w201.automobielen met een metalen tank

Maar hij had een meisterlijke oplossing.

Dus de auto voor het achterwiel omhoog gekrikt, een hete lucht kanon onder  de auto gezet tegen de tank. en daarna platen tegen de zij kant gezet om de warmte onder de auto te houden.

Ben ik weer blij dat ik geen benzine auto heb met al die gevaarlijke dampen., en die hoge stroomstoten

Naar een  uurtje stoken en af en toe flink van voor naar achter blazen door de brandstof leiding schoot de brandstofmeter omhoog.

Toen de brandstof filter afgevuld en daarna starten met remmen reiniger geweldig spul liep hij weer.

En weet wat ik moest afrekenen.tja teuros  wilde hij niet,dus wij zijn tot de volgende deal gekomen

Als wij elkaar de volgende keer zien in die Kneipe Neen daar word niet geknepen krijgt een gute schnitzel und einen glass bier.

Dus hij krijgt de grootste schnitzel und das grosste bier niet zo een ranja maat glas waar wij in Nederland bier uitkrijgen.en drie keer zo veel voor moeten betalen.

Dat heeft hij wel verdiend

Nu rijd mijn auto niet harder als honderd maar hij rijd.

Als ik mijn auto uit zet en, zet hem in zijn vrij, dan hoor ik een bonk in mijn tank op en  neer gaan als ik mijn auto iets verduw.

Wat zou dat nu zijn.????????????????

Nu is het hopen op hogere tempuren.

Wat heb ik toch een dapper dieseltje jammer voor het dieseltje dat het af en toe wel een best dom baasje heeft.

Peerke

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    Ai ai ai... Het zijn zulke fratsen die je dieselpomp en zelfs motor om zeep kunnen helpen. Van zodra het koud wordt, diesel en andere additieven bijmengen, zo simpel is het.  Je voertuig stallen in een warme ruimte is ook een optie.
Sign In or Register to comment.