Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Vraag om geschickte auto...

Beste allen!
Ik was al véél te lang niet meer op het forum wat aan de ander kant beterend dat ik ook geen problemen heb ervaren die naar een oplossing vroegen.
Voor de volledigheid: Mijn Mercedes w124 300D rijd nu inmiddels kleine 40.000km op PPO. Omdat ik toen nog in de winter reed een warmtewisselaar, dikkere brandstofleiding met 2 extra filters (makkelijk te vervanging bij verstopping) geïnstalleerd, tevens de verstuivers en her inspuitmoment aangepast.
Maar dit even ter zijde...

Om de auto de sparen rij ik nu alleen in de zomer en 'beloonde' mij 2 jaar geleden met een Mercedes w140 s-klasse als 'winterauto'. Zolang ik een tankpas van de zaak had OF maar 15km van de zaak weg woonde was dit geen probleem.
Nu werk ik in Amsterdam en rij dus dagelijks 80km, voornamelijk snelweg. Ik heb een beetje gerekend en voorspel zo'n 350-400 euro per maand aan brandstofkosten...

En nu 'to the point': ik heb alléén ervaringen met Mercedes, maar een lichte (dus goedkope) w201(190) begint ergens bij +1250,-...
Dus welke auto's zijn meer of minder goed geschikt... De latere c-klasse krijg je al voor weinig, maar ik herinner me dat zowel CDI, maar ook de Lucas-pomp hier mogelijk doet...
Ik wil niet veel (lees: niets) ombouwen, wél met een gepaste percentage diesel tegensturen...

Dus ben dankbaar voor alle tips!

Frank



Comments

  • tja wat zal ik daar nou als echte mercedes man eens op zeggen.

    Kijk eens op wikipedia en zoek daar eens op het woord OM 601

    Dit is de interne benaming van de motors die in mercedes 190 en 124 en vito tot cdi liggen en ook in de sprinter.

    601 4 cyl
    602 5 cyl
    603 6cyl

    Ik iemand die rijd al 15 jaar op ppo als je olie hebt die een beetje vloeibaar is bijlage temperaturen dan gewoon tanken en rijden.

    En niets aan de auto veranderen

    als je archide olie hebt dan heb je natuurlijk bij koude temperaturen een probleem.

    Maar bij normale plantaardige olie niet, bij een zo een Mercedes.

    En als het nou vriest dat het kraakt, gewoon een beetje petroleum er bij mengen.

    Ik heb iemand gekend die reed zo´n 80000 km per jaar.

    Wat voor auto is voor jouw het beste,dat ligt aan je rijstijl en hoeveel man je mee wilt nemen.

    Als je met zijn tweeen bent en je hebt kleine kinderen , dan ben je met een 190d prima voorzien.

    Loopt als je een echte ouderwetse Mercedes rijder bent, gemak een op 20

    Heb je wat meer haast neem een 190d met 602 moter 250d

    Als je wat meer ruimte wilt dan een mercedes w124.

    Daar geld het zelfde hoe groter de motor hoe sneller hij is en hoe meer hij lust.

    Koop nooit een vito, die roesten heel hard en als je de thermostaat moet vervangen, nou na 2 uur vloeken je handen  pijn doen haal ik de motor en de bak er gewoon maar weer uit.

    Ik heb daar kan ik zeggen wel de nodige ervaring mee met een electrische sleutel heb ik hem er in 2 en half uur voor liggen

    Een C180 heb ik nooit gehad , te modern naar mijn smaak' maar met een brandstofpomp van lucas word niemand blij.

    Daar aan denkende ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die blij werd van iets wat lucas maakte.

    Een sprinter is technisch top maar roest onder je kont weg.

    Na 1989 is mercedes begonnen met watergedragen lakken dwz dat de blanke lak er gewoon van afspringt.

    Het belangrijkste als je zo´n auto aanschaft is de carroserie een moter of een koppeling is een voor mij,maar ja ik heb ervaring is een halve dag met 2 man.

    Aan een carroserie is veel meer werk, en komt altijd weer terug

    Als je een goede carroserie wilt zul  je naar frankrijk moeten Leboncoin.fr

    MERCEDES IS SLECHTER MET PLAATWERK ALS DE FRANSE EN DE VOLKSWAGEN EN AUDI PRODUCTEN VAN DIE PERIODE.

    Hoe ouder de mercedes hoe eenvoudiger er aan te sleutelen is.

    En wat er niet opzit gaat ook nooit kapot

    O voor dat ik het vergeet.

    Mercedes maakt de beste automaten,maar als daar iets kapot aan gaat is en 7 van de 10 keer de bak er onderuit wegbrengen en veel centjes betalen.

    dus ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Peerke


  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Wij hebben in 2011 een W202 (C-klasse) 250 turbodiesel automaat gekocht. Motor OM605.960
    In 5 jaar tijd hebben we km stand van 200.000 naar 417.000 gebracht.
    Ombouw: WW, rubber slang, groffilter en balpompje in de brandstof aanvoer.

    Koop enkel een W202 met een OM601 of OM605 blok (dus met Bosch lijnpomp).
    Als je er één gekocht hebt heb ik nog wel een paar tips waar ik door vallen en opstaan achter gekomen ben.

    Vorig jaar de auto ingeruild bij een gerenommeerde Mercedes specialist, een week later stond de auto voor € 1250 op hun site.
Sign In or Register to comment.