Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ombouw en technische keuring wetgeving actueel

Dag mensen,ben net aangekomen op het forum.Voor mij eerste keer dus neem
me niet kwalijk voor mogelijk gestuntel.Enfin rijd momenteel met een
sprinter 313 van 2005.(Laatste jaar dat dit model werd gemaakt denk
ik)Omdat het oproesten niet meer bij te houden is en ik mijn leven terug
meer in mijn wagen wil doorbrengen, overweeg om een G-klasse uit 90'er
jaren te zoeken en om te bouwen naar off road camper.Momenteel
interesseer ik me weer voor het op olie rijden.Meer dan 10 jaar terug
een experiment van 6 maand gedaan met mijn toenmalige sprinter 308.Dat
ging goed tot winter en ging al helemaal niet meer toen ze me op de
technische keuring tot 3-maal lieten terugkomen.Gezien de oude data van
de gesprekken op dit forum en omdat ik wil weten wat er momenteel
keuring technisch kan of niet alvorens ik me weer
in een verloren avontuur stort,deze mail met de vraag naar mogelijke duiding.
Graag kijk ik uit naar een antwoord.Yupterup

Comments

  • NiekNiek Super Moderator
    Yupterup, praten we over Belgie of over Nederland ??
  • Dag Niek,in mijn geval praten we over de toestand in Belgie.
  • ik ben een keer aangehouden door de belgische doune voor een brandstof controle .

    Ze kwamen erachter dat ik op friet olie reed en mocht zo door rijden.

    Over de technische keuring zou ik gewoon eens er langs gaan en eens vragen aan het hoofd van het keurings station, wat die er van vind

    En als ze auto niet willen keuren als er ppo in zit dan een week voor de keuring auto bijna leeg rijden en er diesel in doen.

    Ik laat mijn auto altijd keuren bij de zelfde garage in nederland en ze doen nooit bij mijn auto roet keuren.



    Als je een mercedes g koopt koop dan er eentje met een 602 moter de 250 gd )5 cyl of een 603 de 300 gd
    6 cyl

    Ik ken mensen die al 15 jaar rijden met deze motoren zonder ombouw,en als het vriest gewoon een beetje petroleum bij voegen.

    Die motoren starten er gewoon op

    Maar als  je een oude 240 gd met een 616 moter  koopt 4 cyl of een 300gd met een 617 motor dat is een 5 cylinder.

    Zul je altijd met een 2 tank systeem moeten werken. heb zelf vroeger een 300 gd gehad van 1982

    Als je een g koopt  waar ze ooit een personen of bestelwagen motor in hebben gelegd dat gaat, maar die auto´s kunnen dan niet meer klimmen.

    Als jij steil naar boven gaat en als je bij de top bent, motor kapot.

    De orginele g motoren hebben andere carters en olie pompen

    Ook de automatische transmissie is anders bij een g.

    Bij een g remt hij op de motor af in de eerste versnelling bij een andere mercedes automaat doet dat hij niet in zijn eerste versnelling.

    Dit is voor al belangrijk bij het heuvel afrijden

    Als je meer wilt weten laat maar horen

    Peerke
Sign In or Register to comment.