Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

is 6 beter dan 3 ? en super simpele (goedkope)filter installatie

Ik heb een Duitse vriend die op gebruikte plantaardige rijd en wij hadden een discussie.

Hij heeft 6 filters in serie, 2 van 10, daarna 2 van 5  en daarna 2 van 1  mu, hij zegt dat het langer in de het filtersysteem blijft de olie beter gefilterd word.

Dus dat je minder brandstof filters verbruikt tijdens het rijden.

Nu ben ik het niet met hem eens want als het filter zijn werk doet is toch een van 10 en 5 en 1 mu meer als genoeg.

Filter installatie 

Zijn filter installatie was iets heel simpel en goedkoop 2 bakken  op grond en een in het midden 

De linker was het vat van gereed product daarnaast stond een open bak met daarboven de filters.
deze 2 bakken zijn met elkaar aan de bovenkant  met elkaar verbonden

En boven op die 2 bakken stond een bak in het midden waar het begin product in zat met een gat in gemaakt op een vijfde van de onderkant.

En dat was aangesloten op de filters boven de open bak.

Foto's mocht ik helaas niet maken.

Peerke

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    De duur van het filteren maakt in principe niets uit, wat speelt is het volume dat je filtert, de hoeveelheid
    vervuiling welke er is en hoeveel filter oppervlakte je hebt om de vervuiling in op te vangen.
    Nu is het zo dat hoe trager je filtert, dus een lage doorstroom snelheid, hoe meer kans je hebt dat
    je de vervuiling niet door de filter heen drukt.
    Stapsgewijs filteren maakt dat je de fijnste filter niet vervuilt met grove vervuiling en zo spaar je je filters.
  • dat deed hij ook eerst liep de olie door 2 van 10 mu daarna naar 2 van 5 mu en dan 2 van 1 mu.

Maar heb je nu het zelfde resultaat bij 1 van 10 mu daarna door 1 van 5 mu en een van 1 mu

Dat is de big question

Peerke
  • wodanwodan Super Moderator
    Neen, hoe meer filters hoe meer kans dat de vervuiling blijft hangen, maar veel verschil zal het niet maken
    vermoed ik op het vlak van vervuiling in het gefilterde product.
  • ok dat is duidelijk

dan heb ik gelijk.

damku wel
Sign In or Register to comment.