Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nieuw op PPO

Hallo,

Ik ben Pieter
Woon half in the USA (Baltimore) en voor de andere helft van het jaar in Nederland (Rotterdam)

Heb een '99 Mercedes E300D met 2-tank Greasecar kit, 125.000 op de teller waarvan 50.000 op WVO (Sorry ken de Nederlandse afkortingen nog niet helemaal)
Ook nog een '99 Ford F-350 Dually met 7.3 liter diesel.
Vorig jaar een biodiesel processor gekocht om met Methanol en Lye (NaOH / KOH), Biodiesel te maken om in de F-350 te gebruiken.

Dit bovenstaande is ook de reden dat ik op jullie forum terechtkwam.
Heb al heel veel hier gezocht en gelezen ivm legaliteit in Nederland. en hoop op andere punten ook nog veel te leren. Ik rij zelf nog maar 1 jaar op frituurolie in een auto waar het systeem al ingebouwd was, maar wil in de toekomst zelf eens een ombouw doen.

Als jullie meer van me willen weten, vraag het gerust.

Even al een vraag, zodat ik bij het lezen van discussies weet waar het over gaat.

totnutoe ben ik deze afkortingen hier tegengekomen en zou graag willen weten wat ze betekenen:
PPO
APO
ZBO
GPO
DINO

Alvast bedankt!

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited April 28
    PPO: Puur Plantaardige Olie
    APO: Afgewerkte Plantaardige Olie (=WVO)
    ZBO: Zonnebloem Olie
    GPO: Gebruikte Plantaardige Olie
    DINO: Diesel Normaal (=gewone diesel)

Bij deze hartelijk welkom hier.

• Wodan, heel hartelijk dank.

dus APO en GPO zijjn eigenlijk hetzelfde en beide WVO?
  • wodanwodan Super Moderator
    Inderdaad. Maar op dit Nedelandstalig forum gebruiken we zelden WVO.
Sign In or Register to comment.