Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Haperende Hotfrog

Dag,

Nadat ik indirect door Niek was overtuigd dat een hotfrog een mooie extra is heb ik die nu iets meer dan een jaar. Maar nu... doet ie gek. Als ik 'm aansluit dan begint ie niet te snorren zoals je gewend bent maar hij begint te horten en te stoten. Het klinkt niet echt lekker. Hij wordt wel warm, je voelt dat de slangen op +- 10 cm afstand warm worden. Dan slaat ie af (temp switch werkt dus) en dan gaat het weer opnieuw. Hij lijkt dus dat het pompgebeuren weigert.

Ik moet zeggen dat ie het een tijd geleden ook wel had, twee keer haperen en dan snorren. Maar nu is het snorren dus verleden tijd.. Of zou mijn kachelcircuit (zomaar uit het niets) verstopt kunnen zitten? Kachel wordt wel warm tijdens het rijden.

Heeft iemand weleens zoiets met z'n hotfrog gehad? Weet iemand trouwens hoelang de garantie is op zo'n hotfrog?

Kerstgroet Jules.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    Zo te horen motortje kapot of een los kontaktje. Remedie: uitbouwen en testen met een emmer water. Zien wat er dan gebeurt.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    als er geen garantie meer op zit, en er is nog wel doorstroming,,, dan zou je mss een klein electrisch waterpompje in serie kunnen zetten ermee. Diverse auto's gebruiken zoiets. En kan op de sloop dus zeker niet veel kosten.  Heb ze iig op opel calibra V6 en vectra B turbo diesel zien zitten (daar zaten ze nabij de radiator) en bij een golf4 V5 20V. waar deze naast de kop /boven de bak zit. En volgens mij nog op andere wagens ook..maar weet ff niet meer welke.  
    Kan iig goedkoper zijn als andere hete kikker.

Greetz!
Sign In or Register to comment.