Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wat gaan we stemmen ??

NiekNiek Super Moderator
Ik heb even een testje gedaan en een 8 tal  politieke partijen de volgende vraag voorgelegd:
Mag ik u de volgende vraag stellen??
Van gebruikte frituurolie kan biodiesel gemaakt worden. In Nederland staat een aantal biodiesel fabrieken. Die gebruiken maar voor een klein deel gebruikte plantaardige olie. Het merendeel is ongebruikte plantaardige olie.
U weet natuurlijk, dat biodiesel uit gebruikte plantaardige olie praktisch 100 % CO2 neutraal geproduceerd kan worden en als motorbrandstof ook 100% energieneutraal is.
Het huidige beleid is er op gericht biodiesel (van ongebruikte en gebruikte oorsprong) bij te mengen bij minerale dieselolie.
Rijden op 100% biodiesel (in plaats van te mengen) is wel degelijk mogelijk, maar wordt niet gestimuleerd: te veel werk voor de oliemaatschappijen.
Wij willen als bedrijf een bijdrage leveren het milieu. Het zou daarom goed zijn om alle gebruikte plantaardige olie lokaal te verzamelen en lokaal om te zetten in biodiesel.  Daarmee worden veel transportkosten (en CO2 uitstoot) vermeden en kan er lokaal werkgelegenheid ontstaan.
Een dergelijke vorm van kleinschalige productie is reeds operationeel in Den Helder.
Belangrijkste faalfactor hiervoor is de accijns, die voor biodiesel en minerale diesel gelijk is.
Mijn vraag aan u:
Bent u bereid zich sterk te maken voor de afschaffing/sterke vermindering van de accijns op biodiesel van gebruikte plantaardige olie ??

Vriendelijke groet,

Het meest positieve antwoord kwam van 50 plus en de sp(na herhaald aandringen weliswaar): wij waarderen uw initiatief en zullen het bespreken. De rest van de partijen: alleen nietszeggende antwoorden.
Ik wordt niet vrolijk van de arrogantie van de politiek. Mijn stemadvies: kijk nog eens goed naar de programma's van 50 plus en de SP. De rest kun je als arrogant afschrijven. Als in de programma's van 50 plus of de SP ook niks concreets staat is mijn stemadvies: blijf maar lekker thuis, want het helpt toch niet.

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Als iedereen die het graag anders ziet gaan in Den Haag thuis blijft, leveren zij zich over aan degenen die het wel goed vinden zoals het gaat.
    Dus dan verandert er nooit iets.

Ik ga altijd stemmen want ik vind dat er nog genoeg te verbeteren valt in dit land.

Mijn keuze gaat elke keer naar de partij die op dat moment mijn toekomst visie het meest verwoordt.
    Of ze bij dat woord dan ook de bijbehorende daad voegen mogen ze vier jaar lang laten zien.

En als het tegen valt heb ik alle reden en recht om te klagen.
    Bij de volgende verkiezingen maak ik wederom een nieuwe afweging.

Als je niet gaat stemmen heb je geen gebruik van je recht op (democratische) invloed gemaakt en heb je minder reden tot klagen. (vind ik)

De mensen die in de tweede kamer zitten behoren zich bezig te houden met vraagstukken, waar wij lang niet alles van (willen) weten en snappen, die niet zomaar in een ja/nee vraag middels een referendum besloten kunnen worden.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    Ik denk dat de PVV en de SP de grote winnaars gaan worden...
    Wie weet gaan ze wel samen regeren want de PVV is op een aantal gebieden net zo links als de SP....
    FVD vind ik zelf een goede partij

We gaan het zien....
Sign In or Register to comment.