Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

soorten mengsels

wednesday PPO Newbie
edited September 2005 in Olieen
Voor een profielwerkstuk ga ik verschillende soorten mengsels ppo testen. En hierbij kijken welke de beste resultaten levert. Nu heb ik een vraagje aan alle ppo rijders. Welke soort mengsels gebruiken jullie.

Natuurlijk heb je de mengsels van ppo en dino in verschillende verhoudingen zoals 30-70. Maar ik ben meer geinteresseerd in mengsels met additieven die sommige mensen gebruiken, zoals het toevoegen van aceton.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag. Welke additieven voegen sommigen onder jullie toe en wat zijn jullie bevindingen daarmee. Dan kan ik deze mengsels zelf ook gaan uittesten.
Mvg.
Arjen

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2005
    wednesday said:

Voor een profielwerkstuk ga ik verschillende soorten mengsels ppo testen. En hierbij kijken welke de beste resultaten levert. Nu heb ik een vraagje aan alle ppo rijders. Welke soort mengsels gebruiken jullie.

Natuurlijk heb je de mengsels van ppo en dino in verschillende verhoudingen zoals 30-70. Maar ik ben meer geinteresseerd in mengsels met additieven die sommige mensen gebruiken, zoals het toevoegen van aceton.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag. Welke additieven voegen sommigen onder jullie toe en wat zijn jullie bevindingen daarmee. Dan kan ik deze mengsels zelf ook gaan uittesten.
    Mvg.
    Arjen

Allerlei additieven worden wel besproken op deze site. Kijk maar eens rond, dan vind je aceton, petroleum, benzine en nog vele anderen.
    Ik rijd nu op 20% ppo zonder aanpassingen, maar ga dit weekend een warmtewisselaar inbouwen en 50% proberen. Ik voeg verder niks toe.
  • Jelle PPO Burner
    edited September 2005
    Ik gebruikte van de zomer 50% zonnebloem van de Hoogvliet, maar ben nu, ivm de buitentemperatuur, teruggegaan naar 30%. Auto is VW Caddy SDI.
    Ik heb aceton geprobeerd (50 mL op 50 liter 50%ZBO/diesel), maar daar heb ik nog niet zinnigs over te zeggen (pas 1 tankbeurt).
    Ik merkte niets qua gunstiger verbruik, alleen zat er een "vreemd" geluid in de motor; weet niet of dat door de aceton komt of door de lagere buitentemperaturen.
    Nu er meer diesel doorheen gemengd is, heb ik het idee dat het weer beter gaat :)
    Een van de eerste dingen die een wetenschapper leert, is: ga niet twee variabelen tegelijk veranderen (dan weet je niet waar de verandering door komt..). Nu ga ik dus eigenlijk tegen de regels in, waar ik me aan zou moeten houden :oops:
    Enniewee; even "google-en" op aceton als additief en je komt op pagina's waar mensen zweren bij het gebruik ervan.

Suc6
Sign In or Register to comment.