Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Reisje naar Zweden; waar tanken ??

NiekNiek Super Moderator
edited June 2016 in Overige discussie
Rond begin augustus ga ik drie weken een rondje Zweden doen met de Volvo. Ik wil onderweg natuurlijk PPO of GPO kunnen tanken. Ik kan op het net niets vinden. Wie weet iets van Deense en zweedse tank mogelijkheden ??

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    Wij hebben 3 jaar geleden twee weken onze sleurhut door Lapland getrokken.
    Daarbij kwamen nog een week heenreis en een weekje terugreis.

In mijn reisvoorbereiding ook gezocht naar PPO/GPO.
    Zelfs met hulp van een toenmalige collega (met een huisje in Zweden in de familie) niets kunnen vinden. 

Thuis zijn we vertrokken op ppo.
    De rest van de 7253 km dino getankt.
    Een spoelbeurt van vier weken met sleurhut er achter. 

Tip: neem je creditcard mee en geniet (en kijk thuis niet wat het gekost heeft. Want dat wil je niet weten.)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    Met mijn reis door Scandinavië, twee jaar geleden, had ik 120L GPO in de tank en extra 100L in vaatjes mee. Dit was was volledig opgegaan, overig is op diesel gegaan. Ik had ook nergens iets van PPO kunnen vinden. 

Toch nog iets van 50GPO/50D gereden, vanwege zuiniger door de lagere snelheden in het noorden van Zweden, Finland en volledig Noorwegen.

Let wel op dat je bij betaalautomaat pompen vaak maar iets van 25L kan tanken, was mijn ervaring.
    Ed, dat was een max van paar honderd kronen.

Dit komt volgens mij doordat de het saldo van je (buitenlandse)pinpas niet meteen gecheckt kan worden.
    Je krijgt in ieder geval brandstof.
    Dit voorkomt dat je 'swinters ergens in de middle of Scandinavian nowhere stil valt en dood vriest.

Ik stopte dan gewoon de pas er nog een keer in en kon de tank vullen.

In Lapland tankte ik elke dag de tank vol zodat ik overdag nooit tankstress had.

Globaal per dag voor 4 personen met caravan op pad: 3 tientjes brandstof, 3 tienjes boodschappen en niets tot 3 tientjes voor een camping.
    O en hoe noordelijker/afgelegener je komt krijg je minder boodschappen drandstof voor je Kroenen of Euro's

Tof onderwerp voor tijdens de zomermeting
  • NiekNiek Super Moderator
    OK mannen, dank. Dat wordt dus meenemen. Ook nergens biodiesel ??
    In 2013 niet echt gezien muv Duitsland.

Zet de tandemasser maar vol met jerrycans. :))
Sign In or Register to comment.