Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

opel corsa D 2009 op zonnebloemolie laten rijden

ik vroeg me af of mensen het al geprobeert hebben om een moderne auto op zonnebloemolie te laten rijden.

Ikzelf heb het al geprobeert met verhouding  2:45.

Had de indruk dat de motor een betere compressie had waardoor deze ook iets beter optrok.

Maar vroeg me nu toch af hoever ik zou kunnen gaan veilig. bv met deze temps nu...
Het betreft een corsa D van 2009 met commonrail injectie

Alle tips zijn welkom ;) :)

Comments

• Dat de motor wat harder trok komt door het langere verbrandingstraject van de olie, dat geeft meer koppel en dat merk je. Wanneer de motor in koude toestand slecht begint te starten dan heb je het maiximum bereikt en is het tijd voor een twee tank systeem.
  • dat is duidelijk :)
    wat zou ik dan het beste kunnen doen, per liter verhogen of per 10 liter bv ?
    wil vanzelfsprekend de auto niet om zeep helpen.

Ik heb hierover al veel opgezocht maar vind eigenlijk niet veel over de modernere auto's. met commonrail en al de electronica enz...

vond het al verbazingwekkend dat die beter begon te trekken zelf met 2 litertjes :D
  • wodanwodan Super Moderator
    Ten eerste zorgt die olie voor beter smering van je brandstofcircuit en begint dat ook te kuisen,
    dus dat is een voordeel.
    Hoe kouder, hoe minder hoog percentage olie dat je kan rijden.
    Heeft je wagen een DPF (roetfilter) dan is hoge percentages rijden UIT DEN BOZE en al zeker als
    je korte ritjes doet!
    Als de EGR klep nog werkt (dus niet softwarematig uitgeschakeld is) dan is hoge percentages oli rijden ook uit den boze, omdat alles nog sneller dichtkoekt dan op gewone diesel.

Kortom, tenzij je zaken gaat aanpassen, is PPO voor jouw auto in serieuze concentraties geen optie.
    Biodiesel kan daarentegen wel in veel hogere concentraties.

Dus, ofwel motor aanpassen aan de andere brandstof, ofwel brandstof aanpassen aan de motor.
Sign In or Register to comment.