Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VPRO tegenlicht 22 februari 2015: Nederland kantelt

Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
edited February 2015 in PPO in het nieuws
Een goed verhaal (wat mij in ieder geval aanspreekt) met een klein vleugje biodiesel uit Den Helder.

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-2015/nederland-kantelt.html

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited February 2015
    Gezien!
    Den Helder wordt genoemd...
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    Naïef :)
    Ik ben goed bezig maar denk maar niet dat ik de rest van de wereld mee krijg (niet eens mijn omgeving ;) ).

Er is maar 1 ding wat werkt en dat is geld.
    1 voorbeeld: als we net als in Duitsland het kWh van 25ct naar 40ct verhogen maar dan ook de opwekkers 40ct geven dan hebben we er ineens 100.000 banen bij zonder subsidies. Dat we het zelf niet verzinnen tot daar aan toe maar dat we het niet kopiëren is gewoon dom :(

Herman
  • NiekNiek Super Moderator
    Vorige week de proefopstelling getest. We zijn er nog niet, maar heb wel vertouwen in de toekomst.
  • Ik heb ook naar deze docu gekeken maar hoe je het ook went of keert, eerst zal de gevestigde orde een flinke klap moeten moeten worden toegebracht anders gaat ook zij aan de haal met nieuwe initiatieven om zodoende ook hier haar macht in te laten gelden.

Het komt er dus op neer dat men individueel onafhankelijk moet worden zodat men geen speelbal meer is van de gevestigde orde.

Ik realiseer mij terdege dat het volledig omverwerpen van de gevestigde orde een utopie is maar bedenk wel dat als we het heft in eigen handen nemen we onder dat juk uit kunnen komen.

Nog even wat leesvoer ter lering en vermaak.

Tip: als je de tijd hebt moet je echt wat meer video's van deze gast kijken. Pas wel een beetje op, je zou wel eens wakker kunnen worden ;)
  • Groot fan van tegenlicht en net ook NL Kanteld gekeken. Gefeliciteerd met jullie aandeel 2-N! Een maatje van me is toevallig net aangehaakt bij dat fijnstof / schiphol verhaal. Klein wereldje

Als je echt onder het juk vandaan wil; kan het ook zo. Voor degene die hem nog niet hebben gezien. BTW alles rondom de bouw en film productie op bio diesel ;-)

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    pena said:

Naïef :)
    Ik ben goed bezig maar denk maar niet dat ik de rest van de wereld mee krijg (niet eens mijn omgeving ;) ).

Al krijg ik persoonlijk ook niet veel mensen om; het voelt voor mij best goed om met regelmaat een paar druppels op de gloeiende plaat van de gevestigde orde te pissen :-\"
Sign In or Register to comment.