Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Voorstellen Commandowagen

edited November 2014 in Welkom op PPO.nu
Dag allemaal,

Ik heb afgelopen dagen wat rondgelezen op dit forum en dacht dat het wel zo fijn was om lid te worden zodat ik gericht vragen kan stellen etc.

Ik ben Michaël en ben 32 jaar. Samen met mijn vrouw en twee dochtertjes proberen we eenvoudig te leven met een kleine ecologische voetafdruk. We hebben geen auto maar hebben zo goed als een oude commandowagen gekocht waar we eventueel de komende twee jaar tijdelijk in zouden wonen.

image

In die commandowagen zit een oude 3.7 Mercedes diesel motor (OM314, slechts 18000km!), maar ook een diesel standkachel en een grote diesel aggregaat. Dit gaat natuurlijk slecht samen met een duurzame levensstijl, vandaar dat ik in de tussentijd tot de koop helemaal rond is, al ben gaan rondzoeken naar alternatieven en ik op dit forum terecht kwam.

Het idee zou zijn om waar mogelijk met alles in deze wagen over te gaan op GPO/PPO (zo'n wagen rijdt je niet dagelijks, en een grote tank is geen probleem), dus eventueel ook de aggregaat en de standkachel. De filter/centrifuge installatie zou ik eventueel willen inbouwen (aangezien dit eventueel ook onze woning wordt). We zien wel waar het strand maar dit forum lijkt me alvast een goed begin.

Ik las al iets over een samenkomst komende zaterdag, dus ik probeer mss. daar even langs te komen als ik de tijd vind.

Ook grappig, ik zag dat hier een aantal mensen een Mitsubishi L300 hebben/hadden. In 2010 heb ik een L300 4x4 uit 1994 omgebouwd tot 4 persoons camperbusje en ben met mijn vrouw naar West-Afrika gereisd en terug. Problemen met de Belastingdients (kwarttarrief werd niet toegekend) en de vervuilende diesel motor hebben ervoor gezorgd dat we die daarna snel verkocht hebben. Als ik dit forum dan al ontdekt had, zou ik hem mss. hebben aangehouden...

image
image

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    CW,
    Welkom op dit forum. Je moet zeker langs komen as zaterdag. Dan kun je gericht je vragen stellen en krijg je ook direct antwoord. Ik had zelf ook een l300 4x4 maar dan wel op PPO. Dus het kan wel.
    Stankachel/aggregaat op PPO: kom naar de meeting.
  • wodanwodan Super Moderator
    Inderdaad welkom hier en als je kan komen naar de meeting, doen!
  • Welkom CW,

Vragen stellen kan altijd maar nu zich de gelegenheid voordoet van een meeting in Andelst aanstaande Zaterdag 8 November kan je daar beter even naar toe komen. Je kan dan omgebouwde auto,s zien en direct een beter beeld krijgen over de materie en de mafkezen die er mee bezig zijn.
Sign In or Register to comment.